וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשים טענו: הרב הטריד מינית - הרבנים סירבו להתערב

31.10.2002 / 7:47

"מעריב": 2 נשים שפנו לרב אבינר, מראשי הציונות הדתית, טוענות שבקשר שלו עמן היתה לכאורה הטרדה מינית; מספרות: רבנים ביקשו להשתיק הפרשה; הרב: הן פירשו לא נכון ניסיונות הסיוע

שתי נשים שפנו לרב שלמה אבינר, מראשי הרבנים של הציונות הדתית, טוענות כי היו להן קשרים עם הרב שבהם לכאורה משום הטרדה מינית. כתב "מעריב" קלמן ליבסקינד, מדווח כי לדברי השתיים, בשנתיים האחרונות הן פנו לרבנים רבים בנושא, אך במרבית המקרים הרבנים סירבו להתערב ואף ביקשו מהן להשתיק את הפרשה ולא לפנות לתקשורת. הרב אבינר, רב ההתנחלות בית אל וראש ישיבת עטרת כהנים, נחשב לסמכות בנוגע להלכות צניעות, וידוע כמחמיר בפסיקותיו בנושאים אלה.

אחת הנשים סיפרה, כי פנתה אל הרב בעקבות בעיות בחיי הנישואין שלה. לטענתה, בעת שהיא נפגשה עמו על ספסל בעיר העתיקה בירושלים "הוא התישב לידי, הצמיד את הברך שלו לברך שלי נשאר ככה...לא הגבתי, ישבתי כמו משותקת". לטענתה, הרב נהג לגעת בה באופן דומה במקרים נוספים, אמר שיש לה "גוף יפה", וביקש ממנה לספר לו פרטים אינטימיים הקשורים לתקיפה מינית שעברה בילדותה.

האשה השניה, עולה חדשה גרושה, סיפרה כי הרב ביקש ממנה לשלוח לו מכתבים ולהתקשר אליו מדי לילה. לדבריה, הוא עודד אותה לכתוב ספר על סיפורה האישי, ופעם אחת הציע לה לשלוח עותק מהספר לבעלה לשעבר, ולשים בין הדפים תמונות פורנוגרפיות.

הרב אבינר עצמו הכחיש חלק מן הטענות שהעלו הנשים, ולגבי יתר טענותיהם מסר כי הן לא פירשו נכון את ניסיונותיו לעזור להן. לדבריו, צריך לראות את הביטויים האלה בהקשר הנכון ולא במנותק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully