וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

75 שנים למתקפה על פרל הארבור: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

7.12.2016 / 6:55

בשנת 1941 פתחה יפן במתקפת פתע נגד ארצות הברית שנחשבת עד היום לאחד מכישלונותיה הגדולים של האחרונה. בכנסת ידונו בתקציב הדו-שנתי של המשכן. בערבה תוכלו לצפות במטר מטאורים ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

75 שנים למתקפה על פרל הארבור

המתקפה על פרל הארבור שבהוואי במלחמת העולם השנייה, 7 בדצמבר 1945. אי-פי, AP
נחשבת לכישלון מודיעיני. המתקפה על פרל הארבור/AP, אי-פי

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 75 שנים, בשנת 1941, תקפה יפן באופן מפתיע את הבסיס האמריקני שבהוואי – פרל הארבור. מדובר בהסלמה של שני הצדדים במסגרת העימות ביניהם במהלך מלחמת העולם השנייה. המתקפה על פרל הארבור היא אות קלון לאומי בארצות הברית נוכח העדר המוכנות למתקפת הפתע הקטלנית והיא נחשבת לכישלון מודיעיני. מאידך, עבור יפן מדובר היה בהצלחה גדולה. במתקפה איבדה ארצות הברית 12 ספינות, 188 מטוסים ו-2,459 בני אדם, חיילים ואזרחים, שנהרגו. המתקפה הקשה על פרל הארבור הובילה במידה מסוימת לסיום המלחמה באמצעות הטלת פצצת האטום על ידי ארצות הברית בערים נגאסקי והירושימה.

תקציב הכנסת

משכן הכנסת. שרון בוקוב
תקציב כולל של יותר מ-750 אלף שקל לשנה. משכן הכנסת/שרון בוקוב

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיימו דיונים בוועדות הכנסת בנושא תקציב הכנסת לשנים 2017-2018. שתי הוועדות שידונו בנושא זה הן ועדת הכספים וועדת הכנסת. מדובר בתקציב שכולל בתוכו את פעילויות הכנסת בדגש על השקעות בפרויקטים להגברת השקיפות, הנגשת המבנים, שיפור הבטיחות והביטחון ושיפוצים נוספים. בשנת 2017 יעמוד תקציב הכנסת על 757,127 שקלים ובשנת 2018 על 774,142 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

חמש שנים למאסרו של משה קצב

חג בבית הנשיא לשעבר והאנס משה קצב שוחרר לחופשת פסח בביתו. ניב אהרונסון
נידון לשבע שנות מאסר. קצב ואשתו גילה במהלך חופשה מהכלא/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום לפני חמש שנים, בשנת 2011, החל הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב לשאת את עונשו בכלא מעשיהו. קצב נידון לשבע שנות מאסר בגין אונס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית בזמן שכיהן כשר התיירות וכן כנשיא המדינה. בקשותיו החוזרות ונשנות של משה קצב לשחרור מוקדם נדחו שוב ושוב בוועדת השחרורים. זאת, בין היתר, משום שלא הביע חרטה על מעשיו

מטר הג'מינידים

טיול לילה נחל נקרות, מטר מטאורים. : רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מטר מטאורים בערבה/מערכת וואלה! NEWS, : רמי גלבוע

אתם צריכים לדעת שהיום מתחיל מטר הג'מינידים, מטר מטאורים חזק שמתרחש מדי שנה בין 7 ל-17 בדצמבר. המטר מתרחש כאשר כדור הארץ חולף דרך שובל האבק שמותיר אחריו האסטרואיד 3200 פאת'ון (Phaethon) המקיף את השמש כל 1.4 שנות ארץ. מטר הג'מינידים מתחזק כל שנה, ובשנים האחרונות נראים בשיאו בין 120 ו-160 מטאורים בשעה. מטר הג'מינידים נחשב למטר שנראה באופן הטוב ביותר בשנה ואחריו מטר הפרסאידים, המתקיים בין 17 ביולי ו-24 באוגוסט. מדי שנה מדרימים חובבי אסטרונומיה מכל הארץ לערבה כדי לחזות בו במיטבו.

יום התעופה האזרחית הבינלאומי

נמל התעופה הבינלאומי של אתונה, יוון. AP
נמל התעופה הבינלאומי באתונה, בירת יוון/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום התעופה האזרחית הבינלאומי. יום זה צוין על ידי הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית מאז 1994 ושנתיים לאחר מכן הכריזה עצרת האו"ם באופן רשמי על יום זה. המשמעות של יום זה היא חיזוק קשרים תרבותיים וכלכליים בין מדינות בעולם על ידי תקשורת תעופה. כלומר, ברגע ששתי מדינות חותמות על הסכמי התקשרות בתחום התעופה האזרחית – המאפשרים את מעבר המטוסים במרחב האווירי שלהן, מקשרים בין מטוסים למגדלי פיקוח ומאפשרים נחיתות בשטחי המדינות השותפות להסכם – אזי שהגלובליזציה מתרחבת ונוצרים עוד התקשרויות כלכליות וחברתיות בעולם. התפיסה היא שהסכמי תעופה אזרחית בין מדינות יובילו לשגשוג עולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully