וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג: הפרקליטות ביקשה להשמיד תכתובות על בכירי קדימה

7.12.2016 / 16:31

הגזבר לשעבר של מפלגת קדימה, המואשם בגניבה ובמרמה, עתר לבג"ץ בבקשה לחקור את תלונותיו נגד ראשי קדימה. במסגרת העתירה, הוא נחשף לתכתובת על תלונה נוספת בגין שוחד נגד יואל חסון וחיים רמון. הפרקליטות ביקשה מהעליון להורות על חדד להשמיד את החומרים

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני מקדימה את הפריימריז, ינואר 2012. דרור עינב
חדד הגיש תלונה נגדה וגורמים נוספים במפלגה. לבני/דרור עינב

פרקליטות המדינה הגישה בשבוע שעבר לבית המשפט העליון דרישה להשמיד חומרים שנחשפו בטעות במסגרת עתירה שהגיש יצחק חדד, לשעבר רואה החשבון של מפלגת קדימה, שנגדו הוגש כתב אישום לפני חצי שנה בגין גניבה, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות. חדד היה הגזבר של מפלגת קדימה בין השנים 2012-2005. לפני כחמש שנים, במקביל לתלונה שהוגשה נגדו, הוא הגיש תלונה במשטרה נגד הח"כים ציפי לבני ויואל חסון, ואנשי המפלגה יורם שחורי ואיתן הברמן, בגין ביצוע עבירות של מרמה, שוחד, זיוף, רישום כוזב ועבירות על חוק מימון מפלגות. לטענתו תלונותיו לא נחקרו.

לאחרונה, לאחר שהועמד לדין, עתר לבג"ץ כדי שיורה לרשויות האכיפה, ובהם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות מיסוי וכלכלה, לחקור את תלונותיו. בעתירתו טען כי כשבדק בזמן אמת מדוע תלונותיו לא נחקרות ביאח"ה, נענה כי החומרים הועברו במסגרת תיק מפלגת קדימה - התיק שבו הוא עצמו חשוד. במסגרת העתירה התגלו בפניו, ככל הנראה בטעות, תכתובות פנימיות בין גורמי חקירה במשטרה ובפרקליטות.

הארכת מעצר לגזבר מפלגת קדימה איציק חדד על החשד של גנבת כספי המפלגה, אוקטובר 2011. דרור עינב
תכתובות פנימיות התגלו בפניו במסגרת עתירתו. חדד/דרור עינב

לפי תכתובות אלו, אדם בשם עודד נחמן, שהיה פעיל במפלגת קדימה, הגיש עוד קודם לתלונתו תלונה נגד ח"כ יואל חסון ונגד הח"כ לשעבר חיים רמון, סגין חשש לשוחד שבוצע במהלך בחירות המוניציפליות ברמת השרון. אולם גם תלונתו לא הבשילה לחקירה. על פי התכתובת הפנימיות, ראש אגף חקירות ומודיעין דאז הנחה לבחון אם יש תשתית ראייתית. מהתכתובות עולה כי נוהל הבדיקה, שהיום נמצא בשימוש תדיר, לא הופעל במקרה הזה.

לאור המידע החדש, הגיש חדד בקשה לתיקון העתירה עם המידע החדש ובקשתו התקבלה. אולם אז התקבלה תגובת הפרקליטות שמבקשת מבית המשפט להורות לחדד להשמיד את החומרים שנוגעים לתלונתו של נחמן, חומרים שגם יוכלו לסייע בידו בהליך הפלילי המתנהל נגדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חבר הכנסת יואל חסון בועדה לביקורת המדינה, ינואר 2011. עומר מירון
התכתובת העלתה כי הוגשה נגדו תלונה בגין חשד לשוחד. חסון/עומר מירון

תלונתו של חדד נגד הח"כים ואנשי קדימה מבוססים על דוח מבקר המדינה משנת 2011 שעסק במפלגה. במסגרת טיוטת הדוח שהועברה למבוקרים, נמתחה ביקורת נוקבת וחמורה על המפלגה, בין היתר בשל מצבה הכספי, ובכללה: אי-רישום הוצאות שכר מלאות; אי רישום הכנסות שמקורן במימון הסיעה בכנסת; ביקורת על היקף צוות העובדים במפלגה ובסיעה בכנסת; ביקורת על אי-גביית הערבויות שהעמידה המפלגה למועמדים בבחירות לרשויות המקומיות וחולטו בסכום של 4.1 מיליון שקל; שימוש בכספים בניגוד לחוק מימון מפלגות, בין היתר למימון ארוחת ערב בביתה של לבני; חלוקת חבילות שי בעלות של רבע מיליון שקל, ועוד.

"בעקבות אותה טיוטת דוח", נכתב בעתירה שהוגשה לבג"ץ, "שפרסומו היה מטיל על קדימה צל כבד, ביצעו בכירי המפלגה שלושה מהלכים, שלטענת העותר ואף על פי פסיקת בית הדין האזורי לעבודה, היו מתוכננים היטב ונועדו להטיל על חדד אחריות ואשם שמקורם באותם הבכירים: ראשית פנתה יו"ר המפלגה לבני אל רו"ח בר-לב, ששימש מבקר פנימי במפלגה, וביקשה אותו לתת דוח ביקורת פנימי מטעם המפלגה בתגובה לטיוטת הדו"ח, תוך יצירת מצג שווא כאילו הדוח הפנימי קדם לטיוטת דוח מבקר המדינה. שנית, משה שחורי מנכ"ל המפלגה הגיש תלונה במשטרה נגד חדד שבה גלגל עליו את האשמה ושלישית בחודש דצמבר 2011 פיטרה המפלגה את חדד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully