וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ראש הממשלה החדש - שר הפנים שתחתיו אירעו מתקפות הטרור

6.12.2016 / 14:39

ברנאר קזנוב יחליף את מנואל ואלס, שהתפטר אתמול כדי להתמודד בפריימריז הסוציאליסטיים לקראת הבחירות לנשיאות. קזנוב כיהן במהלך מתקפות הטרור שאירעו במדינה בשנתיים האחרונות. סקר: השמאל יובס בסיבוב הראשון

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מינה היום (שלישי) את שר הפנים ברנאר קזנוב לראש הממשלה החדש, שיכהן עד שייבחר נשיא חדש במאי. זאת לאחר שראש הממשלה מנואל ואלס התפטר אתמול מתפקידו כדי להתמודד בפריימריז של המפלגה, אחרי שהולנד הודיע בשבוע שעבר כי לא יחפש כהונה שנייה. קזנוב יוחלף על ידי ברונו לה רו, שהיה יו"ר סיעת המפלגה הסוציאליסטית בבית התחתון בפרלמנט.

קזנוב יהיה ראש הממשלה עד לבחירות, שבהן מקווה מפלגת החזית הלאומית מהימין הקיצוני לגרום לטלטלה פוליטית דומה לאלו שאירעו השנה בבריטניה, בארצות הברית ובאיטליה. "העולם השתנה בוצרה דרמטית בתוך כמה חודשים, עם כל מה שקרה בארצות הברית, הברקזיט ומה שאירע עכשיו באיטליה", אמר בריאיון לרשת RTL השר האחראי על הקשרים עם הפרלמנט ז'אן-מרי לה גוון ובעל ברית של ואלס. "הימין הקיצוני על סף השלטון. הימין יותר אלים ממה שראינו אי פעם".

בראנר קזנוב שר הפנים הצרפתי בזירת הפשיטה בסן דני בפריז, צרפת, נובמבר 2015. רויטרס
מכונה "הקרדינל" בשל אופיו האדיש. קזנוב, במרכז, נובמבר שעבר/רויטרס

ואלס בן ה-54 הגיש היום באופן רשמי את התפטרותו במהלך פגישה עם הולנד בארמון האליזה. קזנוב, שכיהן כשר הפנים מאז אפריל 2014, התמודד מאז עם שורת מתקפות טרור אסלאמיות שגבו את חייהם של 230 בני אדם מאז ינואר 2015, ופיקח על מצב החירום שהוטל בעקבות זאת. בעבר הוא היה השר האחראי על ענייני אירופה ועל התקציב. קזנוב, עורך דין בהכשרתו, מכונה "הקרדינל" על ידי אנשי הצוות שלו ומכריו בשל האופי הרגוע ולעתים האדיש שלו.

לפי הסקרים, השמאל יספוג תבוסה בבחירות לנשיאות אחרי חמש שנים בשלטון. הולנד הוא הנשיא הכי פחות פופולרי בצרפת זה יותר מחצי מאה. הסקרים חוזים כי הסיבוב השני והמכריע יהיה בין מועמד השמרנים פרנסואה פיון ובין מארין לה פן, מנהיגת החזית הלאומית. היא מקווה לנצל את הגל האנטי-ממסדי ביבשת, אולם היא צפויה להפסיד לראש הממשלה לשעבר.

הבחירות יתקיימו בשני סיבובים, הראשון באפריל והשני במאי. ואלס יצטרך קודם כל לזכות בפריימריז בינואר, שם הוא יעמוד מול מועמדים מהאגף השמאלי של המפלגה. סקר של חברת Fiducial שפורסם היום הראה כי שום מועמד המתמודד על ראשות המפלגה הסוציאליסטית לא יצליח להעפיל לסיבוב השני. ואלס קיבל לפי הסקר 10% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully