וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דם חדש במפלגה הדמוקרטית? ביידן שוקל לרוץ לנשיאות ב-2020

6.12.2016 / 12:36

סגן הנשיא היוצא, שיהיה בן 78 בבחירות הבאות, לא שלל את האפשרות כשנשאל בנושא על ידי כתבים. השנה הוא החליט שלא להתמודד ופינה את הדרך לקלינטון. "לגורל יש דרך מוזרה להתערב"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

נותר עוד יותר מחודש עד שדונלד טראמפ ייכנס לבית הלבן, אך ג'ו ביידן אומר כי הוא יתמודד בבחירות ב-2020 – או שלא. "אני הולך להתמודד ב-2020, להיות נשיא. כן, שיהיה", אמר הלילה (שלישי) סגן נשיא ארצות הברית היוצא לכתבים, כשחיוך קטן על פניו. כשנשאל אם הוא צוחק, ענה ביידן: "אני לא מחויב שלא להתמודד. אני לא מחויב לשום דבר. למדתי לפני זמן רב שלגורל יש דרך מוזרה להתערב".

ביידן, שחגג 74 בחודש שעבר, יהיה בן 78 אחרי הבחירות הבאות לנשיאות. רונלד רייגן היה בן קצת פחות מ-78 כשעזב את הבית הלבן בינואר 1989, מה שהפך אותו לאדם המבוגר ביותר שכיהן כנשיא ארצות הברית. סגן הנשיא החליט באוקטובר שעבר כי לא יתמודד לנשיאות ובמקום זאת תמך במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. הוא התחרה בפריימריז ה-2008, אך הפסיד ונבחר על ידי ברק אובמה לשמש סגנו, וגם ב-1988.

סגן הנשיא שוחח עם כתבים לאחר שניהל דיון בסנאט שדן בהצעת חוק למחקר ביו-רפואי שבה הוא תומך. ביידן, שהיה סנאטור במשך 36 שנה בטרם מונה לסגן נשיא, התרגש לאחר שחברו ומנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל קרא לחלק ממהלך החקיקה על שמו של בו ביידן, בנו של סגן הנשיא שמת מסרטן בשנה שעברה. זמן קצר לאחר שנבחר לסנאט ב-1972, אשתו הראשונה ובתו בת השנה נהרגו בשנה שעברה בתאונת דרכים.

לקריאה נוספת בנושא
שחקנים חדשים במרוץ: טראמפ מרחיב את החיפושים אחרי שר חוץ
"הוא מבריק": טראמפ מינה את בן קרסון לשר השיכון בממשלו
טראמפ הודף את הביקורת: סין לא התייעצה על צעדים שפוגעים בארה"ב

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם מחליפו מייק פנס, נובמבר 2016. רויטרס
יהיה המבוגר ביותר בתפקיד אם ייבחר. ביידן ומחליפו פנס, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully