וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: הפנטגון הסתיר מחקר שחשף בזבוז של 125 מיליארד דולר

דוח שערך משרד ההגנה האמריקני קבע שבעיות בירוקרטיה הובילו להקצאת כספים מיותרת. אלא שהוושינגטון פוסט דיווח כי בכירי הפנטגון, שחששו כי פרסום המחקר יוביל לקיצוץ בתקציב הביטחון, פעלו להסתרתו מעין הציבור. "זו פארודיה"

הפנטגון האמריקאי. AP
"ארצות הברית שופכת כסף כאילו אין לכך משמעות". בניין הפנטגון/AP

הפנטגון הסתיר מחקר פנימי שחשף כי 125 מליארד דולר מתקציב המדינה בוזבזו בשל בעיות בירוקרטיה - כך חשף הלילה (שלישי) ה"וושינגטון פוסט". זאת, על רקע חשש שהקונגרס ישתמש בממצאים אלו כסיבה לקיצוץ בתקציב הביטחון. לפי הפרסומים, לאחר שהמסמך, שהוכן באפריל 2015 על ידי משרד ההגנה במטרה לייעל את הוצאות הפנטגון, חשף בזבוז כסף גדול יותר מהמצופה, בכירי מערכת הביטחון מיהרו להחביא את ממצאיו.

כמה מבכירי הפנטגון העידו כי הם דאגו שבשל חשיפת הבזבוז הרב, קריאתם להגדלת תקציב הביטחון עשויה להתערער, ובמקום לספק להם כספים רבים יותר, הקונגרס והבית הלבן יקצצו את התקציב. לכן, הוטלו מגבלות סודיות על הנתונים הנחשפים במחקר, שהבטיחו שאף אחד לא יוכל לאתר את הממצאים, והדוח בן 77 עמודים, שאמור היה להיות ציבורי, הוסר מאתר הפנטגון.

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי שבמדינת אוהיו, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
תוצאות המחקר עשויות להתחבב על טראמפ שמעוניין לקצץ בתקציב הביטחון/רויטרס

"הם מתלוננים שאין להם מספיק כסף. הצענו דרך לחסוך סכום עצום", סיפר ל"וושינגטון פוסט" רוברט שטיין, שכיהן בעבר כיו"ר ועדת העסקים של משרד ההגנה. עוד הוסיף כי "על נתוני המחקר לא ניתן לערער. זה היה פארודי שהפנטגון הסתיר את מסקנותיו שלו. אנחנו נעמוד בפני סיכון בגלל שארצות הברית שופכת כסף כאילו אין לכך משמעות".

מהנתונים עולה כי משרד ההגנה משלם ליותר ממיליון אזרחים, קבלנים ולובשי מדים כדי למלא משרות הרחוקות מקו החזית. כוח עבודה גדול זה תומך ב-1.3 מיליון חיילים בשירות פעיל, המספר הקטן ביותר מאז 1940.

המחקר, שנעשה על מנת לאפשר חיסכון בתקציב הביטחון, עשוי להתחבב על תומכיו של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ. זאת, בשל הבטחתו להתעצמות צבאית גדולה על ידי "הסרה מוחלטת של תקציב מבוזבז וגימיקים תקציביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully