וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילה למען החרם על ישראל שהגיעה לנתב"ג לא הורשתה להיכנס לארץ

6.12.2016 / 6:00

כניסתה של אזרחית מלאווי לישראל נמנעה, בשל חברותה בארגון "מועצת הכנסיות העולמיות". זאת, לאחר התייעצות בין השרים דרעי וארדן. מדובר בפעם הראשונה שבה נאסרת כניסה של תייר בשל תמיכתו בחרם

דיווח טלפוני של אבי אשכנזי על השביתה בנתב"ג. מערכת וואלה!
כניסתה לארץ של אזרחית מלאווי נאסרה. עמדות בידוק הדרכונים בנתב"ג/מערכת וואלה!

כניסתה לישראל של אזרחית מלאווי נמנעה אתמול (שני), בשל פעילותה בארגון "מועצת הכנסיות העולמית", התומך בקידום חרם נגד ישראל. מדובר בפעם הראשונה שבה נמנעת כניסת תייר באופן מובהק בשל היותו פעיל בתנועת החרם. הצעד נערך בהחלטה משותפת של שר הפנים אריה דרעי והשר לנושאים אסטרטגיים, הממונה על הפעילות נגד חרמות כלפי ישראל, גלעד ארדן.

הנוסעת, איזבל פירי, נחתה בשעות אחר הצהריים בנמל התעופה בן גוריון וביקשה להיכנס לישראל עם אשרת תייר. לאחר התייעצות בין דרעי, גורמים מרשות האוכלוסין וההגירה והשר ארדן, הורה דרעי לסרב את כניסתה של פירי לישראל.

המשרד לנושאים אסטרטגיים קבע כי מאז שנת 2002 ארגון "מועצת הכנסיות העולמית" מקדם את תכנית EAPPI, שבמסגרתה מגיעים פעילים לארץ לתקופות קצובות ומעודדים חרם על ישראל.

הפגנת BDS, לונדון, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגנה של ה-BDS בלונדון/צילום מסך, טוויטר

דרעי אמר בתגובה כי הסמכות הנתונה בידו בנושא זה, "נועדה בדיוק למקרים שבהם נוסעים מגיעים באיצטלה שקרית בעודם מגיעים למעשה לקידום ולעידוד פעילות נגד ישראל". לדבריו, "אישור כניסת פעילים כמו פירי הוא למעשה חיזוק הפעילות הפסולה שהיא וחבריה מקדמים ואין לי כל כוונה לתת לזה יד. אשתמש בכל סמכות שבידי כדי למנוע פגיעה בישראל".

ארדן אמר כי משרדו ימשיך לפעול כדי למנוע כניסת פעילים התומכים בחרם על ישראל. "אנו נמשיך לפעול על מנת לסכל את כניסתם של פעילי BDS לארץ", אמר השר והוסיף: "כל מטרתם היא לפגוע במדינת ישראל דרך איסוף מידע והצגתו באופן מעוות ושקרי בכדי לפגוע בישראל בעולם. מקומם של פעילי החרם מחוץ לגבולות המדינה ונמשיך לפעול בכל דרך כדי למנוע מהם כניסה לארצנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully