וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אדם ירה במסעדה - כי "חקר רשת פדופיליה של קלינטון"

בן 28 נעצר לאחר שירה בפיצריה בוושינגטון הבירה, שם טוענים אתרי ימין קיצוני מנהלת המועמדת הדמוקרטית לשעבר רשת פדופיליה. איש לא נפגע בתקרית. התיאוריה זוכה לתמיכה מצד תומכי טראמפ, כולל בנו של היועץ לביטחון לאומי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

גבר בן 28 נעצר אתמול (ראשון) לאחר שירה בתוך פיצרייה בוושינגטון הבירה, שהייתה מוקד לתיאוריית קונספירציה במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית. לפי המשטרה המקומית, איש לא נפגע בתקרית במסעדת "קומט פינג פונג", שבה נטען באתרי חדשות מזויפים מתנהלת רשת פדופיליה בראשות הילרי קלינטון ומנהל הקמפיין שלה ג'ון פודסטה.

לפי המשטרה, החשוד, תושב קרוליינה הצפונית, סיפר כי הוא הגיע למסעדה כדי לקיים "חקירה עצמאית" סביב התיאוריה שזכתה לכינוי "פיצה-גייט". הוא כיוון את הרובה שלו לעבר אחד העובדים במקום, שהצליח להימלט, ובהמשך הוא אף ירה מבלי לפגוע באיש. הוא מואשם בתקיפה באמצעות כלי נשק מסוכן.

גבר ירה לתוך פיצריה בוושינגטון בגלל ידיעות כוזבות שקרא באינטרנט נגד הילרי קלינטון. רויטרס
בעלי המסעדה הוזכר בהדלפות ויקיליקס. זירת התקרית בוושינגטון, אתמול/רויטרס

התיאוריה ההזויה הופיעה לראשונה ב-4chan, רשת חברתית המשמשת לוח מודעות מקווון, והיא התבססה על מיילים של המפלגה הדמוקרטית שאותם הדליף ויקיליקס. בעלי המסעדה ג'יימס אלפנטיס, תורם של המפלגה הדמוקרטית, הופיע במיילים שנגעו לארגון אירוע לגיוס תרומות למפלגה. משתמשים ב-4chan וברדיט, שפועל באופן דומה, טענו כי חלק מהמילים שהופיעו בתכתובות – כמו גבינה, נקניקיה ופיצה – הן שמות קוד לילדים ולמעשים מיניים.

בהמשך, הסיפור חסר הביסוס הופץ על ידי אתרי ימין קיצוניים, כמו Infowars, שאותו מנהל אלכס ג'ונס, אחד מתומכיו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. מי שעוד קידם את התיאוריה היה מייקל פלין ג'וניור, בנו של הגנרל שמונה ליועץ לביטחון לאומי בממשלו של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully