וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מאיים: כל חברה שתעזוב לארץ אחרת תישא בתוצאות

4.12.2016 / 20:40

נשיא ארה"ב הנבחר הזהיר כי יטיל מסים על תאגידים שיחליטו להעביר את מוקד פעילותם למדינות אחרות. "יהיה מס של 35% על החברות שירצו למכור את המוצרים בחזרה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ שב על הבטחתו להטיל מסים על תאגידים שיחליטו להעביר את מוקד פעילותם למדינות אחרות. בימים האחרונים דן טראמפ עם התאגיד "קרייר" הפועל באינדיאנה על השארתן של אלף משרות בארצות הברית במקום להעבירן למקסיקו.

בסדרת ציוצים שהעלה לטוויטר כתב טראמפ: "ארצות הברית תפחית מסים ורגולציות על עסקים, אבל כל עסק שעוזב את ארצנו לארץ אחרת, מפטר עובדים, פותח מפעל בארץ אחרת ואז חושב שהוא ימכור את המוצרים חזרה לארצות הברית, ללא לשאת בהשלכות, טועה!".

לדברי הנשיא הנבחר, שייכנס לתפקידו ב-20 בינואר, "יהיה מס של 35% על החברות שירצו למכור את המוצרים, הרכבים, המזגנים שלהם וכו' אל מעבר לגבול. המס הזה יקשה על העזיבה שלהן, אבל הן יכולות לעבור ב-50 המדינות בארצות הברית ללא לשאת במס נוסף. אנא היזהרו לפני שתעשו טעות מאוד יקרה!". את סדרת הציוצים חתם טראמפ במילים "ארצות הברית פתוחה לעסקים".

טראמפ הקדיש חלק נכבד הקמפיין הבחירות שלו להבטחות בנוגע להגנה על מקומות העבודה בארצות הברית, בדגש על התעשייה כבדה. הוא גם התחייב לסגת מאמנת הסחר הטרנס פסיפית, ה-TPP, ולדון מחדש על אמנת הסחר הצפון אמריקאית, NAFTA, כדי להגן, לדבריו, על הכלכלה האמריקנית.

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי שבמדינת אוהיו, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
חלק מקמפיין הבחירות שלו. טראמפ, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully