וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה בלי יוסי שריד: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

4.12.2016 / 6:55

לפני שנה הלך לעולמו הפוליטיקאי והעיתונאי בגיל 75. ברחבי הארץ יקיימו חקלאים שורה של הפגנות בקריאה לשיפור תנאי המקצוע. טייס הקרב רן פקר יובא למנוחות ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

מאבק החקלאים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דורשים את עצירת הייבוא הלא מפוקח. הפגנת חקלאים בחודש אוקטובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום צפויים המוני חקלאים לערוך שורה של הפגנות ברחבי הארץ במטרה להקל על המקצוע שלהם שסובל מקשיים. דרישותיהם של החקלאים מהממשלה הן, בין היתר, הורדת מחירי המים, ביטול האגרה על עובדים זרים, עצירת ייבוא לא מפוקח, תמיכה בייצוא ועוד. ההפגנות יתקיימו בשישה מוקדים: בצומת גומא שליד קריית שמונה, ביקנעם, בעמק חפר, בצומת גילת שבנגב, בצומת עין יהב שבערבה וביטבתה שבנגב.

הלווייתו של רן פקר

תא"ל (במיל') רן פקר. ראובן קסטרו
הפיל שבעה מטוסי אויב. פקר/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יובא למנוחות טייס הקרב בחיל האוויר, תת-אלוף (במיל') רן פקר. הלווייתו של פקר, שהלך לעולמו בגיל 80, תתקיים בבית העלמין שבכפר ויתקין. פקר, ששירותו הצבאי נמשך 27 שנים, השתתף במלחמות רבות, ביצע 350 גיחות מבצעיות והפיל שבעה מטוסי אויב. כך הוא זכה לכינוי "אלוף ההפלות". פקר הטיס מטוסים רבים, בהם "ספיטפייר", "מטאור", "אוראגן", "שחק" ו"פאנטום", ושימש גם כמפקד בסיס תל-נוף בתקופת מלחמת יום הכיפורים. כשהשתחרר מצה"ל שימש קונסול ישראל בלוס אנג'לס, היה איש עסקים ועסק גם בחינוך. בשנים האחרונות הקים פקר את פרויקט "צהלה" לחונכות ולקידום בני נוער, שמטרתו לעודד את בני הנוער לשירות משמעותי בצבא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

שנה למותו של יוסי שריד

יוסי שריד בהפגנת המורים. שרון בוקוב
פרש מהחיים הפוליטיים בשנת 2005. שריד/שרון בוקוב

אתם צריכים לדעת שהיום נציין שנה למותו של הפוליטיקאי והעיתונאי יוסי שריד. שריד הלך לעולמו בגיל 75 לאחר שלקה בלבו. בין תפקידיו הרבים כפוליטיקאי, כיהן שריד כשר לאיכות הסביבה בממשלתו השנייה של רבין, משנת 1992 עד 1995, וכשר החינוך בממשלתו של אהוד ברק, מ-1999 עד 2000. במסגרת פעילותו הפוליטית עסק רבות בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני ובמאבק נגד כפייה דתית, והיה ממנהיגיו של מחנה השמאל בישראל. בשנת 2005 פרש מהחיים הפוליטיים והקדיש את חייו לכתיבה.

20 שנה לרצח אסף שטיירמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאשמים ברצח שטיירמן, רעי חורב וסיגלית חיימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנה, בשנת 1996, נרצח הנער אסף שטיירמן בכפר סבא. הרצח שלו נותר תעלומה במשך ארבע שנים, עד שבשנת 2000 הסגירה אשתו של הרוצח, רעי חורב, את בעלה למשטרה וטענה כי הוא גולל באוזניה כיצד רצח את שטיירמן. חורב נעצר והודה במעשים. לדבריו, ביום הרצח הוא בילה עם שתי נערות - סיגלית חיימוביץ' וליהי גלוזמן, ויחד הם החליטו לרצוח את שטיירמן שעבר במקום, באמצעות חניקתו, דקירתו בסכין והכאתו באבנים. במשפט נטען כי לרצח לא היה מניע ולא הייתה סיבה הגיונית למעשים של אותם שלושה "בני טובים". חורב נידון למאסר עולם וחיימוביץ' ל-24 שנות מאסר. ליהי גלוזמן שימשה עדת מדינה במשפט.

חוק זכויות התלמיד

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
תלמידים בדרכם לבית הספר/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים 16 שנה לחוק זכויות התלמיד שמסדיר את הנושא במערכת החינוך של ישראל. מדובר בחוק ראשון מסוגו בעולם שיזמה מועצת התלמידים והנוער הארצית והצליח לעורר התנגדות רבה. בסופו של דבר החוק עבר והצליח לעגן את זכויות התלמידים. בכך, הפך החוק את הפרת זכויות התלמידים לעבירה. במגילת זכויות התלמיד נושאים רבים - בין היתר איסור אפליה, איסור ענישת תלמיד בשל מעשי הוריו וכן זכותו של תלמיד לגשת לבחינת בגרות אלא אם לא עמד בתנאים שקבע משרד החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully