וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הנבחרת הצעירה: "מעולם לא התבקשתי להעביר את חוברת הקוד האתי לשחקנים"

21.11.2000 / 19:40

שחקן בכיר בצעירה מאשר את הדברים. שמעון גרשון מהבוגרת: "גם אני לא ראיתי את הקוד". מנהל הבוגרת, סטוצ'ינסקי: "השחקנים כן ראו את חוברת הקוד"

מאת: רואי וולמן


מנהל הנבחרת הצעירה של ישראל, אלי רוזן, האחראי מתוקף תפקידו על יישום עקרונות הקוד האתי, אומר לוואלה! ספורט כי מעולם לא העביר לשחקנים את החוברת הרשמית הכוללת את המלצות הוועדה. לדבריו, המסמך היחיד שהעביר להם הוא דף תקנות סטנדרטי, אותו נהוג לקרוא בפני השחקנים.

לשאלה מדוע לא העביר את חוברת הקוד האתי לשחקנים ענה כי "לא נתבקשתי לכך".

המלצות ועדת הקוד האתי התקבלו במלואן על-ידי ההתאחדות לכדורגל במרץ השנה. סעיף 4 בפרק ג' ("תחולת הקוד האתי, הוראותיו ואכיפתו") דורש להחתים את שחקני הנבחרת על טופס עקרונות. לפי אותו סעיף: "השחקנים וכל מרכיבי הנבחרות הלאומיות, כאמור לעיל, יתחייבו לנהוג על-פי הקוד האתי, ויאשרו בחתימתם על המסמך שיכיל את הקוד האתי את התחייבותם זו".

שחקן בכיר מאוד מסגל הנבחרת הצעירה אמר לוואלה! ספורט כי "לא זכור לי שהחוברת הוצגה בפנינו, אפילו לא פעם אחת. ובכלל, שום דבר רציני לא קרה מבחינת ההסברה מאז פרשת נערות הליווי של הנבחרת הבוגרת."

גם שמעון גרשון, בלם הנבחרת הבוגרת, אומר כי "החוברת לא נמסרה לידי, לא באופן אישי ולא באופן קבוצתי". לדברי גרשון, השחקנים קיבלו לידיהם רק את דף התקנות הסטנדרטי, שמופץ לפני משחקים, והשחקנים לא נדרשו לחתום על מסמך אתי זה או אחר.

מנהל הנבחרת הבוגרת, ישראל סטוצ'ינסקי, סירב להגיב בתחילה לשאלת וואלה!ספורט אם עיין בהמלצות הוועדה ואם הפיץ את מסקנותיה בקרב השחקנים. כשסופר לסטוצ'ינסקי על דברי גרשון, טען כי עיין בחוברת וגם השחקנים ראו אותה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully