וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קציני מיון נגד הסרבנים: "אם תפנו לתקשורת - גורלכם יהיה מר"

2.12.2016 / 12:45

הוריהם של הצעירים שסירבו להתגייס לחיל השריון כדי להגיע ליחידות אחרות טוענים שקציני המיון מאיימים על בניהם ב"שריון או כלא". אחד האבות טוען כי הקצינים שיקרו לבנו על תוצאות הליך פלילי שעשוי להיות מופעל כלפיו

טנק מרכבה. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
"שריון או כלא". טנק במהלך אימון/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

"אם תפנו לתקשורת גורלכם יהיה רע ומר" - כך איימו קציני המיון בבסיס הקליטה ומיון (בקו"ם) על הצעירים שסירבו להתגייס לחיל השיריון, לפי טענת אמו של אחד המתגייסים. בשיחה עם וואלה! NEWS אמרה האם, ענת, שבנה סירב להתגייס לשריון ומוחזק במעצר, כי קצין המיון ששוחח עם בנה הציב בפניו שתי אפשרויות בלבד: שריון או כלא.

"בני עקשן ורוצה להיות חי"רניק בקרבי ולא בשריון", סיפרה ענת. לדבריה, בנה היה במעצר ונשלח ל-20 ימי מחבוש נוספים לאחר ששוב סירב להתגייס לחיל. "אנחנו אובדי עצות, אין עם מי לדבר". לדבריה, קציני המיון הצליחו לשכנע רבים מהצעירים להתגייס לחיל, אך חמישה מהם עדיין עומדים בסירובם. "הצבא לא מבין שמדובר בחבר'ה איכותיים שרוצים לתרום למדינה", אמרה.

ביום שלישי פורסם כי עשרות מיועדים לשירות בחיל השריון סירבו לעלות על האוטובוסים שאמורים היו להוביל אותם לבסיס החיל בערבה. חלקם נשפטו ונכלאו בתאי המעצר בבקו"ם וחלקם נשלחו למעצרים בבתי כלא צבאיים. על פי פקודות הצבא, מועמד לשירות ביטחון שמסרב להשתבץ או להתפנות מבסיס הקליטה והמיון, מועבר למעצר מקומי בתוך הבסיס, ולאחר מכן מובהר לו כי אם לא יתפנה, הוא עלול לעמוד למשפט.

לקריאה נוספת:
סירוב המוני: כ-80 מתגייסים לא התפנו מהבקו"ם לבסיס שריון ונכלאו
אמו של חייל שסירב להתפנות בבקו"ם: "בני חלם על קרבי – לא על שריון"
משפחות חללי השריון זועמות: "הבורות זועקת מגרונות הסרבנים"

גיוס לנחל החרדי בבקו"ם. אוגוסט 2013. ניב אהרונסון
מיועדים לשירות ביטחון בבקו"ם/ניב אהרונסון

נ', אביו של אחד הסרבנים אמר כי גורמי הצבא איימו על בנו בהגשת תלונה פלילית נגדו אם ימשיך בסירובו. בנו של נ' נשפט בתחילת השבוע ונשלח לכלא 6 שבצפון הארץ. "המילה הזאת, כלא, מפחידה אותנו. רק המחשבה הזאת שהילד שלנו, בקושי בן 18, יושב מאחורי סורג ובריח לא נותנת לנו מנוחה", סיפר האב.

הוא הוסיף כי קציני המיון איימו על בנו וטענו כי אם תוגש נגדו תביעה פלילית, הוא לא יוכל להשתלב ביחידות השיטור ובמשמר הגבול. "הלכתי ובדקתי", סיפר האב, "זה בכלל לא תקף כי הילד עדיין לא חייל ונראה שסתם מנסים להפחיד אותו כדי שיסכים להתגייס".

לדבריו, קצינים בכירים בחיל נפגשו עם כל הסרבנים וניסו להסביר לצעירים את חשיבות חיל השריון. "זה לא מעניין את הילדים. הם הגיעו לצבא חדורי מוטיבציה כדי לתרום. הם רוצים מג"ב והם יעשו הכול כדי להיות שם", הוסיף נ'. "הנוער של היום שונה מאוד מאתנו, הם הגיעו מגובשים, הכירו אחד השני, התכתבו בקבוצות 'ווטסאפ' וכל אחד ידע מי מתכוון להתפנות ומי לא".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כלא 6. שלומי גבאי
"המילה 'כלא' מפחידה אותנו". כלא 6/שלומי גבאי

"אנחנו בבית ממש דואגים לבן שלנו, ויחד עם זאת תומכים במאבק שלו", אמר נ' והוסיף כי גם הוא היה לוחם במשמר הגבול. "הבן שלי רצה להמשיך את דרכי ואני לא מבין למה הצבא לא מקשיב לילדים האלה. מדובר בילדים טובים שרוצים לתרום למדינה. אני מקווה שישתחרר מהכלא וימשיך את מאבקו מחוץ לכותלי בית הסוהר הצבאי".

כמו ענת, גם נ' סיפר שקצין המיון העמיד בפני בנו את שתי האפשרויות, שריון או כלא, ולאחר שסירב, נשפט גם הוא לעוד 20 ימי מחבוש. "אין עם מי לדבר במערכת הצבאית. אנחנו גמורים, עצובים ודואגים לו. כולי תקווה שהסוהרים יתנו לנו לפגוש את הילד בסוף השבוע".

דובר צה"ל: "הטענה שאיימו על חיילים בתלונה פלילית אינה נכונה"

מדובר צה"ל נמסר כי "היום יסיימו 72 חיילים אשר נשפטו לאחר שסירבו להתגייס לחיל השריון לפני ארבעה ימים את תקופת כליאתם בכלא הצבאי. הטענה על פיה איימו על חיילים בתלונה פלילית אינה נכונה.

"מהחיילים מצופה שלא לסרב בשנית, ולהתייצב לשירות בחיל השריון. השירות בצה"ל הוא זכות וחובה. החיילים והלוחמים משובצים לפי רצונותיהם וצרכי המערכת הצבאית. אנו צופים ללוחמים שירות משמעותי ובטוחים שתוך ימים אחדים יהפכו לשריונרים גאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully