וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי סוף סוף יגיע החורף: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

30.11.2016 / 7:00

החל משעות הצהריים גשמים מקומיים צפויים בכל רחבי הארץ. במליאת הכנסת יצביעו על שלושה חוקים מעוררי מחלוקת. בני העדה האתיופית יחגגו את חג הסיגד ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הגשם מגיע

ירושלים בגשם – 1 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
הכינו מטריות. גשם בירושלים/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום סוף סוף, אחרי כמה שבועות שחונים וחמים במיוחד, הגשם צפוי להגיע. כבר משעות הבוקר תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות וינשבו רוחות עזות. בדרום הארץ ייעשה אביך. החל משעות הצהריים בכל רחבי הארץ צפויים גשמים מקומיים וכן סופות רעמים בודדות. בשעות הלילה הגשם יוסיף ויתחזק, בעיקר בצפון הארץ ולאורך החוף. ביתר האזורים הוא דווקא צפוי להיחלש. כמו כן, עקב הגשמים יש חשש לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

יום מותח בכנסת

מליאת הכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שלושה חוקים שעוררו סערה ציבורית. מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום צפויה מליאת הכנסת להצביע על שלושה חוקים מעוררי מחלוקת: חוק ההסדרה, חוק המואזין וחוק חזקת הגיל הרך. חוק ההסדרה נועד להכשיר אלפי בתים בהתנחלויות הבנויים על קרקע פלסטינית פרטית כמו במאחז עמונה. חוק חזקת הגיל הרך מבטל את הסעיף המכונן שלפיו במקרה של גירושים ילדים עד גיל שש נשארים אוטומטית במשמורת האם, והחוק השלישי, חוק המואזין, נועד לאסור על קריאת המואזין במסגדים. לשלושת החוקים צפויים קשיים רבים בדרך לאישורם נוכח העובדה כי הם עוררו סערות ציבוריות רבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חג הסיגד

חג הסיגד, טיילת ארמון הנציב, ירושלים, 11 בנובמבר 2015. דניאל אליאור
יום צום, טהרה והתחדשות. חג הסיגד בירושלים בשנה שעברה/דניאל אליאור

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בני העדה האתיופית את חג הסיגד, המצוין מדי שנה בכ"ט בחשוון, 50 ימים לאחר יום הכיפורים. החג מסמל את חידוש הברית של יהודי אתיופיה עם עמם ועם תורתם. משמעות השם "סיגד" הוא סגידה והשתחוות. יום זה הוא יום צום, טהרה והתחדשות שבו מתפללים לבניית בית המקדש והזכות לעלות לארץ ישראל. בסיומו של החג מתקיימת סעודה גדולה. נשיא המדינה ראובן ריבלין, שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת והקייס אביהו עזרי יישאו דברים בטקס התפילה ההמוני לציון החג בטיילת ארמון הנציב שבירושלים.

תחילתה של מלחמת העצמאות

חברי ההגנה מכינים ארטילריה בסדנא חשאית לשימוש במלחמת העצמאות, אוקטובר 1948. שרשל פרנק, לשכת העיתונות הממשלתית
אבידות רבות בנפש. לוחמים במלחמת העצמאות, אוקטובר 1948/לשכת העיתונות הממשלתית, שרשל פרנק

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 69 שנים, בשנת 1947, יום לאחר ההכרזה באו"ם על תכנית החלוקה, פרצה מלחמת העצמאות. למלחמה שמות רבים – מלחמת תש"ח, מלחמת השחרור, מלחמת 1947 ועוד. מדובר בעימות בין היישוב היהודי בארץ ישראל לבין ערביי ישראל. המלחמה נמשכה עד יולי 1949, עת נחתם הסכם שביתת הנשק האחרון. במהלכה הכריזה מדינת ישראל על הקמתה. המלחמה הובילה לאבידות רבות בנפש בקרב כל הצדדים שהשתתפו בה.

יום הולדת לווינסטון צ'רצ'יל

ראש ממשלת בריטניה וינסטון צ'רצ'יל ואשתו קלמנטין בגן החיות בלונדון. יולי 1943. GettyImages
גדול המדינאים של המאה ה-20. צ'רצ'יל ורעייתו ב-1943/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 142 שנים, בשנת 1874, נולד המדינאי הבריטי שלימים הפך לראש ממשלת בריטניה – ווינסטון צ'רצ'יל. הוא כיהן בתפקידו בין השנים 1940-1945 ושוב בין 1951-1955. בזמן כהונתו פעל נגד גרמניה הנאצית וסייע לסיום המלחמה. הוא נחשב לאוהד כלפי היהודים והציונות ובשנת 1964 הוענק לו פרס הרצל של הסתדרות ציוני אמריקה על פועלו. צ'רצ'יל הוא אחד מגדולי המדינאים של המאה ה-20 ועל ספרי ההיסטוריה שכתב הוענק לו פרס נובל לספרות. הוא הלך לעולמו בשנת 1965 בגיל 90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully