וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי מגן על נתניהו: "לא פעל מעל לראשו של יעלון בעסקת הספינות"

30.11.2016 / 0:12

יו"ר ש"ס אמר כי התנגד לעסקת רכש ספינות לאבטחת אסדות הגז בגלל צעדים כלכליים מול גרמניה, וביקש להפעיל סנקציות. לדבריו, שר הביטחון לשעבר פעל לקיום העסקה. לשכת יעלון: "הוא נאלץ להפעיל את סמכותו מחשש לפגיעה ביכולות חיל הים"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, יצא להגנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת רכש כלי השיט מגרמניה, ונגד שר הביטחון לשעבר משה יעלון. בריאיון לעיתונאי אבי בלום שיתפרסם היום (רביעי) ב"קו עיתונות" התייחס דרעי בעיקר לעסקה של רכישת ארבע ספינות טילים לאבטחת אסדות הגז. דרעי אמר כי הוא התנגד לעסקת הספינות עם גרמניה בעת שכיהן כשר הכלכלה, אך יעלון דווקא פעל כדי לקיימה. כמו כן, הוא הדגיש שנתניהו לא פעל לקידום העסקה במרץ ונגד עמדת יעלון כפי שפורסם בכלי התקשורת.

"כשר כלכלה הייתי אחראי על התחום של רכש גומלין", הסביר דרעי בריאיון. "לפי ההנחיות, אם אנחנו קונים מגרמניה במיליארד וחצי, הם מחויבים לקנות מאיתנו בשיעור של 30% מאותו הסכום. הממונה במשרד הכלכלה אמר לי שהגרמנים לא קונים בשיעור כזה, וכי מסמכותי להפעיל עליהם סנקציות. הפעלתי את הסנקציות, אך בוגי נלחם נגדי, והפעיל סעיף ביטחוני שמאפשר לשר הביטחון לוותר על הצורך ברכש גומלין משיקולי ביטחון".

שר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
"ביבי לא היה מעורב בשיחותי עם בוגי". דרעי/ניב אהרונסון

"ביבי לא היה מעורב אז, ואני חייב לומר שאת כל הדיון ניהלתי מול בוגי", הדגיש דרעי. "מבלי להיכנס לכל הוויכוח שאני לא מעורב בו, אני יכול רק לומר שהפרסומים על כך שבוגי התנגד לעסקת הספינות וביבי הוא זה שדחף לעסקה מעל לראשו, לא עומדים במבחן המציאות שאני מכיר כשר הכלכלה באותה תקופה".

מלשכת יעלון נמסר בתגובה: "שר הביטחון לשעבר משה יעלון, קיבל את המלצת גורמי המקצוע במשרד הביטחון ואת חוות הדעת המשפטיות בנושא, ונאלץ להפעיל את סמכותו החוקית על מנת לאפשר את חתימת עסקת רכש ספינות המגן עם המספנה הגרמנית, זאת מחשש לדחיית ההסכם, לפגיעה ביכולות המבצעיות של חיל הים ובנוסף, פגיעה במימוש רכש הגומלין העתידי של הגרמנים בישראל, באופן שיפגע קשות בתעשייה הישראלית. שר הביטחון ומשרד הביטחון עמדו על כך והתנו את חתימת ההסכם, בביצוע רכש גומלין בישראל ובהתחייבות חוזית, לפיה תשלם המספנה בכל הפרה של רכש גומלין פיצוי מוגדל, גם ביחס למה שסוכם בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully