וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת הסוואה עם רובה שלוף: הצצה לפעילות ציידי המציתים ביערות

29.11.2016 / 20:00

בחסות החשכה, מתמזגים לוחמי מג"ב עם הסבך ביער שליד קריית גת, וממתינים לכל תנועה חשודה. הם יודעים איך זה עלול להסתיים, ולצלילי המזל"טים הם מסתדרים במארב. המטרה: להשאיר את היער ירוק גם כשיעלה השחר

צילום: אשר דיין, עריכה: שניר דבוש

השעה היא שעת ערב מוקדמת בבסיס מג"ב בבית גוברין. הלוחמים נערכים לעוד לילה של פעילות, וגם הפעם – כמו בכל לילה בשבוע האחרון – לא מדובר במשימה שגרתית. בתוך הסבך, לאור הירח, עליהם למנוע הצתות יער וחורש ברחבי הדרום.

שיירת הג'יפים של הלוחמים יוצאת מהבסיס לעבר אחד היערות באזור קריית גת, ובדרך עוצרת לתדריך. הכוח המבצעי מורכב מכמה יחידות: בלב הפעילות שתי יחידות העילית "עטלף", שלהן יכולות תצפית ייחודיות, ולצדן יפעלו לוחמי סיירת משמר הגבול (סמ"ג). במעטפת, יהיו אלה לוחמי היחידה הכפרית וכוח של מתנדבים. מיד לאחר התדרוך המבצעי, נערכים חלוקת גזרות לכוחות ותדריך של נוהל מעצר חשוד.

כוח מג"ב ביער המלאכים ליד קריית גת אורב למציתים, 28 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
מנערים ללוחמים מאוגדים. ההתארגנות למשימה/ראובן קסטרו

בשלב זה מתחילים הלוחמים את השלב השלישי והאחרון לקראת המבצע; לוחמי העטלף והסמ"ג עולים על אפודי קרב ושכפ"צים, מכניסים מחסנית לכלי הנשק, ועוטים בגדי הסוואה ייחודיים. מפקדי הצוות מורחים צבע על פניהם של הלוחמים, ובין רגע הם הופכים מנערים שמתקהלים באמצע החורש – ללוחמים מאוגדים שעליהם אפוד קרב וחליפת הסוואה. אביב פינטו, מפקד צוות ביחידה, אמר לוואלה! NEWS כי הלוחמים טרם נתקלו במציתים. "עוד לא יצא לנו להיתקל בהם, אבל בשיתוף פעולה עם המשטרה ועם צה"ל יצא לנו לתפוס מציתים באמצעות אמצעים טכנולוגיים". לדבריו, למרות הקור בשעות הלילה, הם לא נשברים: "מה שמניע את הלוחמים פה זה ערכים, אז דברים כמו קור לא ישפיעו על האנשים שלנו".

אנחנו מצטרפים לפעילות בלב יער המלאכים. על אחת הגבעות מתמקמת תצפית של עטלף, שלה מערכת ייחודית הפועלת על בסיס מצלמה תרמית נסתרת, שיכולה לסרוק ולצלם תא שטח גדול במיוחד. לוחמי כוח עטלף ולוחמי הסמ"ג נשכבים במארב על ציר המוליך למרכז היער, כשהמטרה היא שברגע שמצית ינסה להדליק את היער – הוא יזוהה על ידי התצפית הרחוקה וייתקל במארב השוכב בתוך השטח, לצד הציר. בקרבת מקום מתמקם כוח שלישי של לוחמים, שנועד לספק התערבות וחיפוי קרוב במידת הצורך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כוח מג"ב ביער המלאכים ליד קריית גת אורב למציתים, 28 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
הפעילות שוקעת אל שעות הלילה והטמפרטורות צונחות/ראובן קסטרו

כמה שעות לפני הפעילות הצליחו לוחמי מג"ב דרום לסכל שני ניסיונות של הצתת יער באזור, ולכן הדריכות גבוהה במיוחד. הלילה מכסה את היער בשחור, ומדי פעם נשמע קול של מסוק או מל"ט, אולי מזל"ט, ברקיע. אחת לכמה זמן מבקש מפקד התצפית מהלוחמים לקום מהמסתור ולבצע סריקה, כשקנה ה-M16 המקוצר מופנה קדימה, כדי לסרוק תא שטח שמתעורר לגביו חשד לתנועה. הפעילות שוקעת אל תוך שעות הלילה המאוחרות והטמפרטורות צונחות.

לדברי חן דהן, מפקד מחלקה, חשיבות המשימה ברורה ללוחמים: "תפקידנו להגן על חיי אדם. אנחנו נעשה את זה ולא נקל ראש בנושא". הפעם לא הגיעו מציתים אל יער המלאכים. למרות התחזיות הגשומות לסוף השבוע, מבינים המפקדים והלוחמים שהמשימה תצא לפועל שוב גם בימים והלילות הבאים. הם מסיימים את המשימה לאחר שעות את הפעילות, ומבחינתם היא מוגדרת מוצלחת. היער נותר ירוק.

כוח מג"ב ביער המלאכים ליד קריית גת אורב למציתים, 28 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
למרות התחזיות הגשומות, הלוחמים מבינים שהמשימה תצא לפועל שוב גם בלילות הבאים/ראובן קסטרו
כוח מג"ב ביער המלאכים ליד קריית גת אורב למציתים, 28 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
"תפקידנו להגן על חיי אדם"/ראובן קסטרו
כוח מג"ב ביער המלאכים ליד קריית גת אורב למציתים, 28 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
"דברים כמו קור לא משפיעים עלינו"/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully