וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ"ט בנובמבר: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

29.11.2016 / 6:45

בשנת 1947 התקבלה ההחלטה במועצת האו"ם לסיים את המנדט הבריטי ולהקים שתי מדינות בארץ ישראל –יהודית וערבית. שירותי הכבאות ישובו למתכונת רגילה. ראש הממשלה ייפגש עם נשיא גואטמלה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

שירות הכבאות שב למתכונת רגילה

שריפה בהתנחלות חלמיש, 26 בנובמבר 2016. צילום: כבאות והצלה יו"ש,
השריפה בהתנחלות חלמיש, שבת/צילום: כבאות והצלה יו"ש

אתם צריכים לדעת שהיום ישוב שירות הכבאות וההצלה ברחבי הארץ למתכונת רגילה. זאת, לאחר שמאז תחילת גל השריפות בשבוע שעבר הוכרז מצב חירום. לפי הודעת מ"מ נציב שירות הכבאות וההצלה, טפסר בכיר שמעון בן נר, כל חיילי המילואים שגויסו נוכח גל השריפות ולמען השתלטות על הלהבות ישוחררו. בסך הכל התקופה שבה הוכרז מצב חירום טיפלו לוחמי האש ב-1,773 שריפות בשטחים פתוחים, מתוכם 39 אירועים גדולים. לפחות 25 מקרים חשודים כהצתה.

דיון בוועדת הכלכלה במצב בצפון הארץ

ועדת הכלכלה. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
ועדת הכלכלה/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום ידונו בוועדת הכלכלה במצב יישובי הצפון. בעת האחרונה הפגינו תושבי הצפון כמה פעמים על רקע אישור תקציב המדינה ללא הסעיף המיועד לשיקום ופיתוח הצפון. התושבים מחו על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הנגב והגליל אריה דרעי, הבטיחו להם תקציב בסך 18 מיליארד שקלים אך בפועל מושב החורף התחיל ותקציב המדינה לא צפוי לכלול את ההבטחות המדוברות. בפועל, רבים מתושבי הצפון נמצאים במצוקת תעסוקה ונאלצים להעתיק את מגוריהם למרכז על מנת להתפרנס. וועדת הכלכלה תדון בתקציב המיועד לשיקום יישובי הצפון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

יומו השני של נשיא גואטמלה בישראל

נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס. 28 בנובמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
קאבררה עם נשיא המדינה ריבלין, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום ימשיכו נשיא גואטמלה ג'ימי ארנסטו מוראלס קאבררה ורעייתו הילדה פטריציה מרוקין דה מוראלס את ביקורם בישראל. במסגרת יומו השני ייפגש מוראלס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויקיים עמו פגישת עבודה. לאחר מכן, יגיע למשכן הכנסת שבירושלים שם יהיה אורח כבוד של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. במהלך ביקורו, ישתתף מוראלס בטקס לציון התרומה המיוחדת של גואטמלה בכ"ט בנובמבר.

כ"ט בנובמבר

יהודים שמחים ברחובות תל אביב עם קבלת החלטה 181 לחלוקת ארץ ישראל. 29 בנובמבר 1947. אי-פי, AP
יהודים שמחים ברחובות תל אביב עם קבלת החלטה 181, 1947/AP, אי-פי

אתם צריכים לדעת היום חל כ"ט בנובמבר שהוא הכינוי לתאריך 29 בנובמבר 1947, אז החליטה עצרת האו"ם על סיום המנדט הבריטי והקמת שתי מדינות בארץ ישראל – מדינה יהודית ומדינה ערבית. להחלטה של האו"ם, החלטה 181, קוראים תכנית החלוקה, שכן היא מחלקת את ארץ ישראל. בעקבות ההחלטה הוקמה מדינת ישראל במאי 1948. 30 שנה מאוחר יותר, החליטו באו"ם לקבוע את ה-29 בנובמבר כיום הבינלאומי לסולידריות עם העם הפלסטיני. יש מי שרואה בצד זה כצעד עוין מצד האו"ם כלפי ישראל.

יום הנתינה הבינלאומי

אילוסטרציה רכישות באינטרנט. "ישראל תורמת", מערכת וואלה! NEWS
היום נחגג בארה"ב ביום השלישי שלאחר חג ההודיה/מערכת וואלה! NEWS, "ישראל תורמת"

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בארגון "ישראל תורמת" את יום הנתינה הבינלאומי, ששמו בעולם הוא Giving Tuesday. יום זה נחגג בארצות הברית ביום השלישי שאחרי חג ההודיה, שחל בסוף השבוע האחרון ולאחר אירוע הקניות הגדולים – הבלאק פריידי (Black Friday) והסייבר מאנדיי (Cyber Monday). ארגון "ישראל תורמת" מציין יום זה כבר ארבע שנים ובמהלכו הוא קורא לציבור לתרום לכל עמותה או מטרה חברתית והיא מתחייבת להוסיף 1% מסך התרומה של כל תרומה שתתבצע דרך האתר שהוקם למטרה זו. בשנה שעברה 700 אלף בני אדם מ-70 מדינות שונות תרמו באמצעות האתר Giving Tuesday 116 מיליון דולר לעמותות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully