וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב הכבאות וההצלה לשעבר שחר איילון מונה למנכ"ל רכבת ישראל

28.11.2016 / 21:15

מינויו של איילון, ששימש בעבר גם סמפכ"ל המשטרה, טעון כעת את אישורו של שר התחבורה ושר האוצר. בין היתר, זכור גם כמי שעורר את זעם הכבאים כשכינה אותם "מיותרים" והוביל את פינוי חוות גלעד בשומרון

נציב הכבאות רב טפסר שחר איילון באזור השריפה שפרצה בסביבות בית שמש, יולי 2015. כבאות אש, מערכת וואלה! NEWS
איילון ביולי 2015/מערכת וואלה! NEWS, כבאות אש

נציב הכבאות וההצלה לשעבר, שחר איילון, מונה הערב (שני) למנכ"ל רכבת ישראל. בהודעה רשמית נמסר כי דירקטוריון הרכבת בחר באיילון, וכעת המינוי טעון אישור שר התחבורה ושר האוצר, לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור. איילון יחליף בתפקידו את בועז צפריר שפרש לאחרונה מתפקידו. איילון נשוי, אב לבן ובת, וסב לשני נכדים.

איילון, בן 61, ניצב בדימוס במשטרת ישראל וכיהן בין היתר כסגן המפכ"ל לשעבר דודי כהן ובמהלך השנתיים האחרונות הוזכר שמו של איילון כמי שמועמד להחליף בתפקידו דווקא את מפכ"ל המשטרה לשעבר, יוחנן דנינו. הוא כיהן כמפקד מחוז תל-אביב, מפקד מחוז שומרון ויהודה, ובעל עיטור המופת של המשטרה. הוא מתגורר בתל אביב, בעל תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה.

תחנת רכבת לב המפרץ בחיפה לאחר השבתת הרכבת, ספטמבר 2016. ערן גילווארג
המינוי טעון את אישור שר התחבורה ושר האוצר/ערן גילווארג

במהלך שנת 2002, במסגרת תפקידו כמפקד מחוז ש"י, עמד איילון בראש צוות השיטור שפינה את חוות גלעד שבשומרון. במהלך הפינוי ועל פי עדויות, השוטרים המפנים הונחו להתייצב למשימת הפינוי ללא תגים מזהים, כשכל 1,500 השוטרים הזדהו בשמו של איילון, מפקד המחוז. "כולנו שחר איילון" אמרו אז. תלונות רבות הוגשו למחלקה לחקירות שוטרים בשל האירוע המדובר, אך בסופו של דבר איילון קיבל רק הערה פיקודית משום ש"פעל בתום לב ומשיקולים מבצעיים".

אירוע נוסף שזכור הוא מחאת הכבאים נגד איילון, לאחר שזה כינה את הכבאים "מיותרים". עשרות כבאים מכל רחבי הארץ שלחו בימים האחרונים מכתבים לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בדרישה להדיחו. במכתביהם טענו הכבאים כי איילון שב ומפר הסכמים שגובשו עמם בעקבות הרפורמה במערך הכבאות ב-2013. כמו כן, טענו הכבאים כי לאיילון אין את הכישורים לשמש בתפקיד: "האם הרמטכ"ל בצבא יכול להיות אדם שאינו חייל?" תהו במכתביהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully