וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים את חגיגת הקניות: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

27.11.2016 / 7:00

ברחבי העולם יציינו את ה"סייבר מאנדיי" - יום שני המקוון - שהוא המשכו של ה"בלאק פרידיי". נשיא גואטמלה יבקר בישראל. נציין שש שנים להדלפה הגדולה בהיסטוריה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

נשיא גואטמלה בביקור בישראל

ג'ימי מוראלס הקומיקאי לשעבר שנבחר לנשיאות גואטמלה. רויטרס
יבקר בבית הנשיא בירושלים. נשיא גואטמלה מוראלס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יבקר בישראל נשיא גואטמלה ג'ימי ארנסטו מוראלס קאבררה ורעייתו הילדה פטריציה מרוקין דה מוראלס. אתמול הוא נחת בישראל והיום הוא צפוי להתחיל את ביקורו, שבמסגרתו יגיע לבית הנשיא שבירושלים. מוראלס יתקבל בטקס רשמי שבמהלכו ינוגנו המנוני שתי המדינות. מוראלס ונשיא המדינה ראובן ריבלין יסקרו את משמר הכבוד הצה"לי ובסיום הסקירה יישאו הצהרות משותפות. לאחר מכן יקיימו השניים פגישת עבודה במסגרתה ידונו בקידום שיתוף הפעולה בין ישראל לגואטמלה.

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מבצע קדש

תמונות ארכיון -  צניחה במתלה לציון 60 שנים למבצע קדש.. דובר צה"ל
177 ישראלים נהרגו ומאות נפצעו. מבצע קדש/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בהר הרצל שבירושלים טקס האזכרה הממלכתי לחללי מבצע קדש. הטקס יתקיים בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. מבצע קדש, הידוע גם בשמו "מלחמת סיני", אירע בשנת 1956 בין ישראל למצרים. במהלך המבצע כבש צה"ל את חצי האי סיני ופגע בצבא המצרי. לאחר סיום המלחמה פינתה ישראל את השטח שנכבש. במלחמה נהרגו 177 ישראלים ומאות נפצעו. במצד המצרי היו כ-3,000 הרוגים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

55 שנים למבצע יכין

כלי נחושת ובדים בשוק של העיר פס, מרוקו. ShutterStock
במהלך המבצע עלו 80 אלף יהודים. שווקים במרוקו/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 55 שנים, בשנת 1961, החל מבצע יכין להעלאת יהודי מרוקו. המבצע נמשך כשלוש שנים ובמהלכו עלו למדינת ישראל כ-80 אלף יהודים. מבצע העלייה התאפשר נוכח הסכם חשאי עם חסן השני, מלך מרוקו, שהסכים ליהודים לעזוב את מדינתו כל עוד לא יעדם המוצהר אינו ישראל והגוף שמטפל בהגירתם אינו ציוני.

שש שנים להדלפה הגדולה של ויקיליקס

הכור האזרחי להפקת אנרגיה גרעינית סמוך לעיר בושהר, אירן.. AP
מנהיגי ערב תמכו בפתרון צבאי. הכור האזרחי להפקת אנרגיה גרעינית באיראן/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שש שנים, בשנת 2010, פרסם אתר ההדלפות ויקיליקס מאות מסמכים של משרד החוץ האמריקני במה שהפך להדלפה הגדולה בהיסטוריה. המסמכים הודלפו לאתר על ידי ברדלי מאנינג, חייל בצבא ארצות הברית, והם הראו כי מנהיגי מדינות ערב כמו מצרים, ירדן, ערב הסעודית ונוספים, תמכו בפתרון צבאי נגד איראן עקב סוגיית הגרעין. המסמכים, שהיו בדרגות סיווג שונות, כללו התבטאויות של דיפלומטים שונים, בהם גם של בכירים ישראלים. נוסף למידע הצבאי, המסמכים חשפו שורה של ציטוטים שנאמרו על ידי בכירים שונים בעולם אחד על השני, מה שהוביל למבוכה רבה בין המנהיגים.

"סייבר מאנדיי"

אילוסטרציה. ShutterStock
המושג "סייבר מאנדיי" נולד לראשונה ב-2005/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את ה"סייבר מאנדיי" (Cyber Monday). מדובר במונח שיווקי שמתאר את יום שני שמגיע מיד לאחר ה"בלאק פריידי" (Black Friday) – יום ההנחות והקניות הגדול. הסייבר מאנדי – או בשמו הישראלי "יום שני המקוון" - הומצא כדי לעודד אנשים להמשיך ולעשות קניות באינטרנט עם תחילת השבוע שלאחר סוף השבוע רווי הקניות. המושג הופיע לראשונה ב-2005 והוכיח את עצמו ככלי שיווקי. מה גם, שחנויות מעניקות הנחות גם ביום שני המקוון, כדי למשוך את הצרכנים להמשיך ולקנות. המושג התחיל בצפון אמריקה והתפשט גם לאירופה ולאסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully