וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בסביבת הפעוט שמת בגבעתיים: "בן 3 עם חום זו לא תמונה חריגה"

הגורם אמר לוואלה! NEWS כי לאחר שהילד שוחרר לביתו הוא לא התנהג כפי שהיה מצופה ממי שנדבק בחיידק אלים. כעת, ההורים בגן שבו היה דורשים תשובות ממשרד הבריאות. "אנחנו בפאניקה, יש כאן הורים לתינוקות בני יומם"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

גורם המעורה בפרטי הטיפול בבן השלוש שמת אתמול (שבת)מחיידק אלים, סיפר לוואלה! NEWS כי בתחילה הוא סבל מחום - לא דבר חריג עבור ילדים בעונת מעבר. "מצב הילד דווקא השתפר אחרי ששוחרר עם הוריו לביתו, אפילו אכל ארוחת ערב, מה שלא אופייני לזיהום אלים או חיידק טורף שמוביל לקריסת מערכות כמו שהיה אצלו, נהפוך הוא. בן אדם שיש לו חיידק טורף או זיהום אלים כזה לא מסוגל לתפקד, הופך לסמרטוט".

הוא הוסיף כי "ילד בן שלוש שיש לו חום גבוה, זאת תמונה שכל הורה חווה. גם אם מדובר בחיידק טורף, לא בהכרח ניתן היה לעשות משהו, בטח כשמדובר בילדים קטנים. זה נורא וקורע את הלב".

הילד הובהל הלילה לבית החולים איכילוב שבתל אביב ומת כעבור זמן קצר כתוצאה מקריסת מערכות שנגרמה מחיידק אלים. במשרד הבריאות טוענים כי לא ניתן לקבוע עדיין את סיבת המוות המדויקת. בעקבות האירוע הורה המשרד לכנס את ילדי הגן שבאו עמו במגע, במטרה לתת להם טיפול מונע.

גן לילך בגבעתיים בו למד פעוט בן 3 במת כתוצאה מחיידק טורף, 27 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
"מיד הגעתי, בלי לשאול שאלות". הגן בגבעתיים, היום/ראובן קסטרו

זמן קצר לאחר היוודע דבר מותו של הפעוט, החלו להתאסף ההורים מחוץ לגן בגבעתיים בדרישה לשמוע הסברים. "אנחנו דורשים שנציג ממשרד הבריאות יגיע לתת לנו הסבר על התרופה ויסביר ממה הילד מת", אמרה אם נסערת שקודם לכן דיברה עם המשרד. "אנחנו בפאניקה, יש כאן הורים לפעוטות בני יומם".

אחת הגננות המחליפות הגיעה לגן ויצאה עם תרופה בידה. "נציגת משרד הבריאות אמרה לכל מי שהיה במגע עם הילד שייקח את התרופה, אז לא שאלתי שאלות ומיד הגעתי", אמרה.

ממכבי שירותי בריאות נמסר: "זהו מקרה מצער מאוד ואנו משתתפים בצערה של המשפחה. הפעוט נבדק על ידי רופאה מומחית במוקד, קיבל טיפול רפואי והושאר להשגחה לכמה שעות עד שנצפתה הטבה במצבו. הוא שוחרר לביתו עם הפניה למיון במקרה של החמרה וכן המלצה להמשך טיפול בהתאם למצבו הקליני".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
בית החולים איכילוב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully