וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היווסדותו של פרס הנובל: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

27.11.2016 / 6:55

לפני 121 שנה חתם הכימאי אלפרד נובל על צוואה שבה הוריש את הונו למפעל הענקת הפרסים. בצפון, בחיפה ובהרי ירושלים ישובו ללימודים עם שוך גל השריפות. הממשלה תקיים ישיבה מיוחדת בחיפה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום ראשון של חזרה לשגרה אחרי גל השריפות

חיפה לאחר השריפות, נובמבר 2016. יותם רונן
נזקי השריפה בחיפה, אתמול/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום ישובו התלמידים בחיפה ובאזור ירושלים ללימודים. זאת, לאחר כמה ימים שבהם לא התקיימו לימודים עקב השריפות באזורים אלו. באוניברסיטת חיפה ובטכניון הלימודים יתקיימו כסדרם, וכך גם בבתי הספר ובגני הילדים בעיר. במועצה האזורית מטה יהודה ובנטף הלימודים יתקיימו כרגיל. גם ברוב מוסדות הלימוד במועצה האזורית מטה בנימין יתקיימו לימודים כסדרם. כמה גנים הועברו למבנים אחרים, אך יקיימו מחר יום לימודים.

ישיבת ממשלה מיוחדת בחיפה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. 20 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה בשבוע שעבר/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

אתם צריכים לדעת שהיום תקיים הממשלה ישיבה מיוחדת נוכח גל ההצתות והנזקים הכבדים שהותירו השריפות ברחבי הארץ. הישיבה בראשותו וביוזמתו של ראש הממשלה,בנימין נתניהו, תתקיים בעיריית חיפה. עשרות חשודים נעצרו בימים האחרונים בחשד למעורבות בשריפות וגם רוב מוקדי האש נמצאים בשליטה. כמו כן, תושבים רבים שפונו הורשו לשוב לבתיהם. ובכל זאת, השריפות כילו עשרות אלפי דונמים ונאמדים במיליוני שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הטקס הממלכתי לזכרו של יצחק נבון

שמעון פרס ויצחק נבון. יוסף אבי יאיר אנגל, מערכת וואלה! NEWS
נבון עם שמעון פרס, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, יוסף אבי יאיר אנגל

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בהר הרצל שבירושלים הטקס הממלכתי לזכרו של נשיא המדינה החמישי יצחק נבון. הטקס יתקיים בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא המדינה, ראובן ריבלין ומשפחתו של נבון. נבון הלך לעולמו בשנה שעברה והוא בן 94. בתחילת דרכו הפוליטית, שימש נבון ראש לשכתם של ראשי הממשלה דוד בן גוריון ומשה שרת. בתום כהונתו כנשיא הוא שב לחיים הפוליטיים והיה לשר החינוך הראשון שקידם את חובת לימוד השפה הערבית בבתי הספר היהודים הממלכתיים. בכך, היה לנשיא היחיד ששב לחיים הפוליטיים לאחר פרישתו. במהלך הקריירה הפוליטית שלו שימש גם סגן ראש הממשלה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון וחבר כנסת. בשנת 1993 הלכה לעולמה רעייתו אופירה בגיל 57 עקב מחלת הסרטן. נבון הותיר אחריו את אשתו השנייה מירי שפיר ושני ילדיו, ארז ונעמה.

היווסדותו של פרס הנובל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרס נובל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 121 שנים, בשנת 1895, חתם הכימאי אלפרד נובל על צוואה שבה ייסד את פרסי הנובל. נובל נולד בשבדיה ולמד מדעים, הנדסה וכימיה. בשנת 1867 הוא המציא את הדינמיט – חומר הנפץ העוצמתי. נובל התעסק בחומרי נפץ מתוך מחשבה שאלו יקלו על חיי אדם ויסייעו בעבודות בנייה. ואולם, בני אדם השתמשו בדינמיט ובחומרי נפץ למטרות מלחמה, מה שהוביל את נובל לשקוע בדיכאון עמוק. בשנים האחרונות לחייו ייסד את הפרס על שמו שמוענק מידי שנה לאנשים בולטים בתחומים שונים על המצאות ייחודיות או תרומה לאנושות. נובל האמין שזו הדרך שלו לכפר על התוצאות ההרסניות והקטלניות של ההמצאה שלו. בצוואתו ביקש להשקיע 94% מהונו בקרן שתעניק את פרס הנובל בחמישה תחומים: פיזיקה, כימיה, רפואה, ספרות ושלום. הפרס הראשון הוענק ב-1901 ומאז הוא מוענק מידי שנה. בשנת 1969 נוסף תחום הכלכלה לפרס אך הוא אינו ממומן מקרן נובל אלא על ידי הבנק השבדי.

יום הולדת לרונית אלקבץ

רונית אלקבץ לובשת שמלת אלבר אלבז בעיצוב אישי בתצוגת הפתיחה של שבוע האופנה גינדי תל-אביב, סתיו 2015, מתוך אינסטגרם המעצב. אינסטגרם, צילום מסך
אלקבץ/צילום מסך, אינסטגרם

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 52 שנים, בשנת 1964, נולדה השחקנית רונית אלקבץ. אלקבץ הייתה אמורה לחגוג את יום הולדתה ה-52, אך באפריל האחרון הלכה לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן. אלקבץ נולדה בבאר שבע וגדלה בקריית ים. את קריירת המשחק החלה בשנת 1990 עם תפקיד בסרט "המיועד" של הבמאי דניאל וקסמן. מאז השתתפה בהצגות וסרטים רבים, בהם "חתונה מאוחרת", "אור", "ביקור התזמורת", "שבעה" ו"גט". היא אף שימשה במאית ותסריטאית בחלק מהיצירות. במהלך הקריירה שלה, זכתה אלקבץ בפרסים רבים על תפקידיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully