וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן: צריך להרוס בתים של מציתים | עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! NEWS

26.11.2016 / 22:37

בצאת השבת עצרו כוחות הביטחון כמה חשודים נוספים בהצתה. נתניהו הודה לאבו מאזן על שליחת כבאיות מהרשות. המשטרה הכריזה כי שם מבצע הכיבוי הוא "באש ובמים". הפיצוי למי שביתו נשרף: 2,500 שקל. כל העדכונים

צילום: ערן גילווארג

22:54 בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרם של שני צעירים החשודים בהצתות. מעצרו של תושב נצרת בן 22 החשוד בהצתה בסמוך לשכונת פאחורה בעיר הוארך בשלושה ימים. מעצרו של תושב כפר כנא בן 22 החשוד בהצתה ביער בית קשת הוארך ביומיים. בנוסף, בית משפט השלום בחיפה האריך ביומיים את מעצרו של תושב סאג'ור, בן 16, החשוד בהצתה של חורש בין סאג'ור לבית ג'אן.

22:35 שר הפנים אריה דרעי מודיע כי משרד הפנים יפצה את הרשויות המקומיות שנפגעו בשריפות באופן מלא על כל ההוצאות שנוגעות לטיפול בתושבים שפונו מבתיהם לדיור חלופי כבר בתחילת השבוע. בנוסף, הורה כי כל אדם שמתגורר בבית שניזוק לחלוטין מהשריפות, יקבל ממשרד הפנים מענק חד פעמי להתארגנות בגובה 2,500 שקלים.

22:11 כוחות צה"ל עצרו חמישה חשודים נוספים במספר הצתות שונות. בכניסה לאריאל נעצרו שלושה חשודים בהצתה ביום חמישי סמוך ליישוב. כמו כן באזור ברטעה שבואדי ערה נעצרו שניים בחשד להצתות באום ריחן ומי עמי.

21:21 אזרחים שביתם נהרס בשריפות ואינם יכולים לשוב לביתם יקבלו מענק מידי של 2,500 שקלים – כך הוחלט בישיבת הערכת מצב שערך שר האוצר משה כחלון בחדר הפיקוד בחיפה. המענק יינתן לכל נפש על פי מספר בני המשפחה.

20:58 משרד החינוך מודיע כי הלימודים בגני הילדים ביישוב נטף שבהרי ירושלים יתקיימו מחר כרגיל. ילדי הגן בבית מאיר ילמדו בשואבה. במטה בנימין, לא יתקיימו מחר לימודים באולפנת "שירת הים" בחלמיש (נווה צוף). גני הילדים ביישוב יפעלו כרגיל ובבית הספר היסודי "גופנה" נערכים ללימודים מחר בבוקר. באולפנת דולב יתקיימו מחר לימודים.

20:42 השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, גלעד ארדן, הודיע כי יפעל לתיקון חקיקה שבמסגרתו ייהרס ביתו של מי שיורשע בהצתת בתים.

20:39 שר האוצר, משה כחלון, אומר בפתח ישיבת הערכת המצב בחפ"ק בחיפה כי "כל מי שיש לו בעיה אנחנו נלווה אותו. אנחנו לא נקום מפה, גם אחרי שהעשן יתפוגג אנחנו עדיין נהיה פה".

ראש עיריית חיפה יונה יהב ושר האוצר משה כחלון בישיבה של הנהלת משרד האוצר בעקבות גל השריפות, 26 בנובמבר 2016. דוברות עירית חיפה, מערכת וואלה! NEWS
כחלון בחפ"ק בחיפה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עירית חיפה
לוחמי אש מצרפת נחתו בנתב"ג, 26 בנובמבר 2016. מיקי סוויסה, מערכת וואלה! NEWS
לוחמי אש מצרפת בנתב"ג/מערכת וואלה! NEWS, מיקי סוויסה

19:55 השריפות בימים האחרונים כילו 41 אלף דונמים של יער וחורש, יותר מאשר באסון הכרמל לפני שש שנים. בגל השריפות עלו באש 30 אלף דונמים של רשות הטבע והגנים ו-11 אלף דונמים נוספים של קק"ל. באסון הכרמל נשרפו 35 אלף דונמים.

19:30 ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והודה לו על שליחת הכבאיות והכבאים כדי לסייע בכיבוי שריפות. בהודעת לשכתו נמסר כי נתניהו אמר לאבו מאזן כי הוא מעריך את העובדה שיהודים וערבים כאחד פתחו את בתיהם לנפגעי האש.

19:28 המשטרה מודיעה כי שם מבצע כיבוי השריפות הוא "באש ובמים".

19:20 ועדת הכספים של הכנסת תתכנס ביום שני כדי לדון בפיצוי לנפגעי השריפות. בדיון ישתתפו נציגי הממשלה, משרד האוצר, רשות המסים, גורמי ביטוח ושאר הגופים הרלוונטיים. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אומר כי "אנשים איבדו את ביתם ועלינו לדון מהר ככל הניתן כיצד ניתן לעמוד לימינם ולסייע בידם בשיקום הבתים, השכונות והערים שנפגעו".

18:50 מהנדסי עיריית חיפה מעריכים כי הנזק שנגרם לדירות ברחבי העיר נאמד בחצי מיליארד שקל. בתחום השיפוט של העיר נשרף שטח של 2,800 דונם.

18:42 הלימודים וכלל הפעילות האקדמית באוניברסיטת חיפה יתחדשו מחר. כל הבחינות יתקיימו כסדרן, מלבד בחינות של התוכניות הבינלאומיות. כל דיירי המעונות בקמפוס הר הכרמל רשאים לשוב עוד הערב למעונות.

נזקי השריפה בהתנחלות חלמיש שבבנימין, 26 נובמבר 2016.. תצפית TPS
נזקי השריפה בחלמיש, היום/תצפית TPS
נזקי השריפה בהתנחלות חלמיש שבבנימין, 26 נובמבר 2016.. תצפית TPS
נזקי השריפה בחלמיש, היום/תצפית TPS

18:06 הלימודים מחר בחיפה יתקיימו כסדרם והגנים ובתי הספר יתוגברו בפסיכולוגים. תלמידי בית ספר רוממה ילמדו עד יום שלישי בבית הספר יבניאלי בקריית אליעזר. בנוסף, ילדי גן רוממה הפרחים ילמדו מחר בגן ירדן ומיום שני בגן לאון בלום. בטכניון יתקיימו הלימודים כסדרם.

18:00 ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר ישיבת ממשלה מיוחדת בעיריית חיפה.

17:54 יותר מ-30 חשודים בהצתות ובהסתה להצתות נחקרו על ידי המשטרה מאז החל גל השריפות. 23 עצורים טרם שוחררו.

17:10 מטוס הסופרטנקר השלם את פעולה המניעה הראשונה שלו ונחת בנתב"ג לאחר כשעתיים באוויר.

16:10 גורם בנציבות הכבאות אמר לוואלה! NEWS: "אין צורך כרגע בסופרטנקר, אנחנו לא מבינים למה הוא המריא ולא ביקשנו את הסיוע שלו בכיבוי אף שריפה כרגע. אנחנו מניחים כי הוא המריא כדי לבצע טיסת ניסוי כדי לאמוד מרחקים של נסיקה. לא היה צורך לסגור את כביש 1. לא הייתה שריפה שסיכנה את הכביש וגם לא היה צורך בסיוע בכיבוי השריפה". לא ברור מה היעד להזנקת הסופרטנר ומה נתיב הטיסה שלו. ככל הנראה הוא טס כרגע מעל חופי ישראל.

מטוס הסופרטנקר האמריקאי מעל היישוב נטף, 26 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
הסופר טנקר בהרי ירושלים/נועם מושקוביץ
מסלול הסופר טנקר, נובמבר 2016. אתר flight radar, אתר רשמי
מסלול הסופרטנקר בשעה הראשונה להמראתו/אתר רשמי, אתר flight radar

15:54 צוותי הכיבוי משתלטים על השריפה שפרצה סמוך לדליית אל-כרמל.

15:31 שריפה בשטח פתוח משתוללת סמוך לדליית אל-כרמל. שישה צוותי כיבוי בדרכם למקום.

15:28 תושבי נטף מורשים לשוב לבתיהם לאחר שארבע צוותים של כיבוי והצלחה הצליחו להשתלט על האש.

14:45 מושגת שליטה על השריפה ביער צ'רצ'יל שבבית קשת שבאזור נצרת עלית.

14:39 המשטרה הודיעה כי מטוס הסופר טנקר יופעל בזמן הקרוב ויבצע פעולות מניעה בשטחים הסמוכים לכביש 1. צוותי הכיבוי ימשיכו לפעול במורדות היישוב נטף לכיבוי סופי של כלל המוקדים, כולל מוקדי עשן.

13:58 שריפה משתוללת ביער צ'רצ'יל, המהווה חלק מיער בית קשת שבאזור נצרת עילית. ארבעה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי האש.

חיפה לאחר השריפות, נובמבר 2016. יותם רונן
אזור השריפה בחיפה, היום/יותם רונן

13:52 דוברות המשטרה מוסרת כי שישה מסוקים של המערך האווירי של משטרת ישראל הופעלו הבוקר, כמו גם טייסת הכיבוי המשטרתית והמערך האווירי המסייע מחו"ל, בעיקר בנטף ובהתנחלות חלמיש.

טייסת הכיבוי של המשטרה ביצעה עד כה 15 שעות טיסה ב-28 גיחות, וכוח הסיוע הבינלאומי, שבו מיוצגות בין היתר קרואטיה, איטליה, טורקיה, יוון וקפריסין, ביצע 56 שעות טיסה ב-20 גיחות.

חומרי הצתה שנמצאו באזור דיר קדיס שבאפרים, 26 בנובמבר 2016. דובר צה"ל
בקבוקי הדלק שנמצאו אצל החשודים בדיר קדיס, היום/דובר צה"ל

13:46 שלושה חשודים נתפסו הלילה סמוך לכפר דיר קדיס, שמצפון למודיעין עילית, ובמכוניתם נמצאו שני בקבוקי דלק מלאים, בקבוק דלק ריק, שק עם בדים, כפפות ומצים. זמן קצר לפני כן, נתפס על ידי צה"ל והמשטרה חשוד שזוהה על ידי פקח רשות הטבע והגנים מצית את החורש, מצפון-מערב לבתיר, באזור בית לחם.

כל החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת המאמץ האכיפתי ביממות האחרונות, נתפסו עד כה יותר מעשרה חשודים.

13:14 השריפה בהתנחלות חלמיש (נווה צוף), מצפון-מערב לרמאללה, מתחדשת בשלושה מוקדים. ארבעה מטוסי כיבוי פועלים במקום במטרה להשתלט על האש.

שריפה בחלמיש, נובמבר 2016. שלומי גבאי
השריפה בחלמיש, היום/שלומי גבאי

13:00 הצוותים הפלסטינים עושים דרכם חזרה לאזור יהודה ושומרון לאחר שסיימו את משימותיהם.

12:32 פקחי הסיירת הירוקה של רשות הטבע והגנים מזהים חשוד שיצא מהכפר בתיר מנסה להצית שריפה בנחל רפאים שמדרום לירושלים. הוא נעצר ומועבר לחקירה.

11:43 חברת החשמל מוסרת כי ביממה האחרונה היו 550 בתים במחוז ירושלים מנותקים מחשמל וכי בשטח פעלו 17 צוותי עבודה. בשעות אלה ממשיכה החברה בבקרה ותיקון של הנזקים שנגרמו עקב השריפות.

11:36 עיירת חיפה פונה לתושבים ומבקשת מהם שלא להגיע לשכונת רוממה, שנפגעה קשות מהשריפות שאירעו בעיר בימים האחרונים. כוחות כיבוי, עובדי חברת החשמל וגורמים מהעירייה פועלים בשכונה בשעה זו.

נזקי השריפה בהתנחלות חלמיש שבבנימין, 26 נובמבר 2016.. תצפית TPS
נזקי השריפה בחלמיש, הבוקר/תצפית TPS

11:21 נציב הכבאות הפלסטיני נאסר יוסף מבקר את הצוות הפלסטיני בחדר הפיקוד בנווה אילן ובנטף. הוא יערוך סיור גם בחדר השליטה בראשון לציון. 11 כבאיות פלסטיניות שותפות למאמצים לכיבוי הלהבות ושלוש מהן פעלו במהלך הלילה בהתנחלות חלמיש (נווה צוף) שבבנימין.

10:08 המשטרה מודיעה כי הושגה שליטה על הלהבות במורדות הדרומיים של היישוב חרשים שבגליל, והתושבים מורשים לשוב לבתיהם.

09:54 דובר כבאות והצלה מחוז יו"ש מודיע שהדליקה שפרצה אמש במעלה אדומים החלה בגלל כשל חשמלי בארון חשמל קומתי. בשריפה נפצעו שלושה בני אדם באורח קשה.

שריפה בחלמיש, נובמבר 2016. שלומי גבאי
חלמיש לאחר השריפה/שלומי גבאי

09:19 שני פלסטינים שנעצרו מוקדם יותר בחשד להצתת השריפה אמש בחלמיש משוחררים לביתם.

08:53 שני פלסטינים מועברים לחקירה לאחר שנעצרו לפנות בוקר בחשד להצתת השריפה בהתנחלות חלמיש.

08:11 חמישה ימים אחרי שהחל גל השריפות, נוחתים הבוקר 69 כבאים מקפריסין בבסיס של חיל האוויר במרכז הארץ כדי לתגבר את כוחות הכיבוי. אתמול נחת בישראל מטוס הכיבוי "סופר-טנקר" כחלק מהסיוע הבינלאומי לכיבוי השריפות ברחבי הארץ.

08:05 כוחות הכיבוי משיגים שליטה על השריפה שפרצה בחלמיש. חברת החשמל נערכת לעבודה במקום. זאת, לאחר שבמהלך הלילה נותקו גם ההתנחלויות עטרת ונחליאל.

07:00 מניין הפצועים קשה בשריפה במעלה אדומים עולה לשלושה בני אדם. במהלך הלילה פונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים שלושה נפגעים, בת 52, בת 25 ובן 20. שלושתם מונשמים ומורדמים במצב קשה, עקב שאיפת עשן וללא סימני כוויות.

השתתפו בהכנת הידיעה:
אבי אשכנזי, אלי אשכנזי, משה שטיינמץ, עדי חשמונאי, רויטל בלומנפלד, שבתי בנדט, שלומי גבאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי האש מקפריסין נוחתים בישראל, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
שריפה בחלמיש, נובמבר 2016. תצפית TPS
שריפה בחלמיש, אמש/תצפית TPS
שריפה בחלמיש, נובמבר 2016. תצפית TPS
שריפה בחלמיש, אמש/תצפית TPS
שריפה בחלמיש, נובמבר 2016. תצפית TPS
שריפה בחלמיש, אמש/תצפית TPS
שריפה בנווה צוף, נובמבר 2016. תצפית TPS
שריפה בחלמיש, אמש/תצפית TPS
שריפה בהתנחלות דולב. נובמבר 2016. מחוז יו"ש, דוברות כב"ה
צוותי כיבוי בדולב, אמש/דוברות כב"ה, מחוז יו"ש
שריפה בהתנחלות דולב. נובמבר 2016. מחוז יו"ש, דוברות כב"ה
צוותי כיבוי בדולב, אמש/דוברות כב"ה, מחוז יו"ש
שריפה בהתנחלות דולב. נובמבר 2016. מחוז יו"ש, דוברות כב"ה
צוותי כיבוי בדולב, אמש/דוברות כב"ה, מחוז יו"ש
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה ליד עוספייה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
מטוס הכיבוי סופרטנקר, נתב"ג. נובמבר 2016. אבי כהן
מטוס הכיבוי סופרטנקר נחת בנתב"ג, אמש/אבי כהן
שריפה בנטף מהמסוק המשטרתי. נובמבר 2016. דוברות המשטרה, ספק 500
תיעוד השריפה בנטף ממסוק משטרתי, אמש/ספק 500, דוברות המשטרה
שריפה בנטף מהמסוק המשטרתי. נובמבר 2016. דוברות המשטרה, ספק 500
תיעוד השריפה בנטף ממסוק משטרתי, אמש/ספק 500, דוברות המשטרה
שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בנטף, אמש/נועם מושקוביץ
שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בנטף, אמש/נועם מושקוביץ
שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בנטף, אמש/נועם מושקוביץ
שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בנטף, אמש/נועם מושקוביץ
שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בנטף, אמש/נועם מושקוביץ
  • עוד באותו נושא:
  • שריפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully