וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ממל"ט: כך מסייע חיל האוויר באיתור חשודים בהצתות

25.11.2016 / 17:29

סרטון שפרסם דובר צה"ל חושף את אחת המשימות שעליהן אמון חיל האוויר כחלק ממאמצי הלחימה בשריפות המשתוללות ברחבי הארץ. בתיעוד נראים גורמים חשודים ליד בית מאיר שאליהם הוזעקו כוחות משטרה. שני חשודים נעצרו הבוקר בחשד להצתה במקום

צילום: דובר צה"ל

מתחילת גל השריפות ברחבי הארץ נרתם חיל האוויר לסייע לפיקוד המשטרה ולשירותי כיבוי האש בכמה משימות. סרטון שפרסם היום (שישי) דובר צה"ל חושף אחת מהן: איתור גורמים החשודים בהצתת אש בבית מאיר הבוקר.

כבר בשלבים הראשונים של הלחימה באש הוצבו בחדרי המלחמה השונים של המשטרה וכיבוי האש נציגי חיל האוויר שתיאמו וסייעו להגביר את שיתוף הפעולה בין הגופים השונים. מערכות פיקוד ושליטה חוברו לחמ"לים כדי לאפשר לקציני המשטרה לקבל את הצילומים מכלי הטיס הלא מאוישים ומטוסי חיל האוויר, שמהם בוצעו תצפיות בזמן אמת.

בית משפחת היילפרין שנפגע בשריפה, בית מאיר. 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
בית מאיר, הבוקר/נועם מושקוביץ
שריפה בבית מאיר ליד בית שמש 25 נובמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
השריפה בבית מאיר, הלילה/חטיבת דובר המשטרה

חיל האוויר איתר גם מוקדי שריפות וכיוון את מטוסי הכיבוי לפעילות אפקטיבית. כאמור, בנוסף לכך כוחות חיל האוויר גם סרקו שטחים שבהם בוצעו הצתות כדי לאתר גורמים חשודים. בסרטון שפורסם נראה אדם חשוד מצית לכאורה שריפה. לאחר הזיהוי הוקפצו לאזור כוחות משטרה.

ביממה האחרונה הפך בסיס חצור של חיל האוויר לשדה תעופה בינלאומי. חיל האוויר היה זה שקלט את מטוסי הכיבוי השונים שהגיעו ממדינות שונות בעולם בבסיס חיל האוויר חצור. אנשיו העניקו להם סיוע לוגיסטי, תיאמו את הגעת חומרי מעכבי הבעירה. כמו כן, למטוסים השונים צורף קצין תיאום של חיל האוויר שיהוו כוח עזר לטייסים הזרים.

בית משפחת היילפרין שנפגע בשריפה, בית מאיר. 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ההרס בבית מאיר/נועם מושקוביץ

25 צוותי כיבוי, שבהם 60 לוחמי אש, הוקפצו לאזור בית מאיר במהלך הלילה ונאבקו בלהבות שהגיעו לקו הבתים וגרמו לכמה מהם נזק. שני חשודים בהצתה נעצרו.

"האש שעברה במהירות כזאת בכרמל לא היה דבר כזה. עשרות מטרים, חצי מושב תוך דקות נשרף. אני תושב היישוב - הבית שלי לא קרה שום דבר. באתי לפנות את המשפחה שלי וישר חזרתי", סיפר תושב בית מאיר, יוסף קרים, על המראות הקשים במקום. לוחמי האש הצליחו להקיף את חזית הלהבות בשריפה ולתחם אותה סביב היישוב, ובכך מנעו את המשך התפשטות האש לכיוון הבתים והיער הסמוך. טרם הושגה שליטה בשריפה, וההפוגה באש יכולה להשתנות בהתאם למשטר הרוחות.

מטוס כיבוי מטורקיה שהגיע לסייע בכיבוי השריפות מהאוויר, 25 בנובמבר 2016. בני בן סימון
מטוס כיבוי מטורקיה בחצור/בני בן סימון
מטוסי כיבוי מעל השריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
מטוס כיבוי בפעולה/ערן גילווארג
ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן במפגש עם צוותי אוויר מחו"ל לתגבור כיבוי השריפות. בסיס חצור, 25 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה עם מפקד חיל האוויר, היום בחצור/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
בית משפחת היילפרין שנפגע בשריפה, בית מאיר. 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ההרס בבית מאיר/נועם מושקוביץ
יובל שטייניץ  שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים עם כוחות הכיבוי בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שטייניץ מצטרף למאמצי הכיבוי, בית מאיר/נועם מושקוביץ
זירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
בית מאיר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully