וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים באלימות נגד נשים: חמישה דברים שצריך לדעת היום

24.11.2016 / 7:45

בבית הנשיא יציינו את יום המאבק באלימות נגד נשים. טייסת הכיבוי תעבור מחיל האוויר למשטרת ישראל. נציין 53 להתנקשות ברוצחו של נשיא ארה"ב קנדי ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים

הפגנה נגד אלימות לנשים בתל אביב, נובמבר 2011. אורי לנץ
הפגנה נגד אלימות מינית כלפי נשים/אורי לנץ

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בבית הנשיא את היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, שמתקיים מחר. במסגרת האירוע הרשמי יישאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל. במהלך האירוע יוענקו תעודות הוקרה לחמישה ארגונים ואנשים על פעילותם לסיוע לנשים נפגעות אלימות. מדי שנה מציינים ב-25 בנובמבר את היום הבינלאומי למאבק בנשים שמטרתו להעלות למודעות את התופעה ולפעול כדי להוקיע אותה. היום הוכרז באופן רשמי על ידי האו"ם ב-1999.

העברת הפיקוד על טייסת הכיבוי

מטוס כיבוי שריפה באזור שכונת רמות, ירושלים. 26 במאי 2016. נועם מושקוביץ
מטוס כיבוי/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים הטקס הרשמי להעברת הפיקוד על טייסת הכיבוי מחיל האוויר למשטרת ישראל. הטקס, שיתקיים בבסיס שדה דב שבתל אביב, יהיה בנוכחות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד חיל האוויר אמיר אשל. מדובר במהלך היסטורי וחסר תקדים שמעצים את יכולות המשטרה במרחב האווירי. עוד במסגרת המהלכים של המשטרה לחיזוק המערך האווירי: קליטת מסוקים חדשים וכלי טיס בלתי מאוישים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מותו של רוצח

ג'ק רובי יורה למוות ברוצחו של ג'ון קנדי, לי הארווי אוסוולד, 24 בנובמבר 1963. Dallas Times-Herald, Bob Jackson, AP
ג'ק רובי יורה בלי הארווי אוסוולד/AP, Dallas Times-Herald, Bob Jackson

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 53 שנים, בשנת 1963, נורה למוות לי הארווי אוסוולד, המתנקש שרצח את נשיא ארצות הברית ג'ון פיצג'רלד קנדי. אוסוולד ירה בקנדי למוות במהלך מצעד בטקסס. הוא נעצר בחשד לרצח אך לא הספיק להישפט – ימים ספורים לאחר מעצרו בעת שנעשה מהלך להעבירו לכלא לאחר החקירה הוא נורה למוות על ידי ג'ק רובי, בעל מועדון לילה שככל הנראה רצה לנקום את מותו של קנדי. סביב ההתנקשות הן בקנדי והן באוסוולד ישנן תיאוריות קונספירציה רבות, שבין היתר טוענות כי הם לא עבדו לבד וכי הרצח של אוסוולד קשור להתנקשות בקנדי באופן ישיר ובהמשך לו.

בני סלע בורח מהמשטרה

בני סלע. שרון בוקוב
בני סלע/שרון בוקוב

אתם צריכים לדעת שהיום לפני עשור, בשנת 2006, נמלט מהמשטרה האנס המורשע בני סלע. סלע הוא אנס סדרתי שהורשע בעבירות מין רבות כמו אונס ותקיפה מינית ונידון ל-35 שנות מאסר. העונש החמור ביותר שהוטל על עבריין מין בישראל עד אותה עת. שש שנים לאחר שנידון לעונש המאסר הוא הצליח לברוח מחזקת המשטרה בתל אביב. המצוד אחריו נמשך כמה שבועות וכלל כוחות משטרה רבים. ב-8 בדצמבר הוא נלכד בגליל ונידון לארבע שנות מאסר נוספות בגין בריחה זו.

יום הולדת לששון גבאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ששון גבאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג השחקן ששון גבאי יום הולדת 69. גבאי נולד בעיראק ועלה לארץ עם משפחתו. הוא למד תאטרון ופסיכולוגיה ומאז השתתף בעשרות הצגות, סרטים, סדרות ומחזות זמר. במהלך הקריירה שלו זכה בשלושה פרסי אופיר, בפרס האקדמיה לקולנוע, בפרס האקדמיה לטלוויזיה ובפרס התאטרון הישראלי. בין ההצגות המוכרות שבהן שיחק: "מי מפחד מווירג'יניה וולף?" ו"איש הגשם". בין הסרטים המוכרים שבהם שיחק: "אביבה אהובתי", "ביקור התזמורת", "כידון" ו"בוקר טוב אדון פידלמן". בנוסף לכך, שיחק תפקיד ראשי בסדרת הטלוויזיה "פולישוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully