וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריקת מרץ לתיירות: מצרים חשפה עיר עתיקה מלפני 7,000 שנה

23.11.2016 / 23:30

משרד העתיקות במדינה הודיע על התגלית המרעישה בדרום המדינה, שם נמצאו קברים של גורמים בכירים מאותה תקופה. בקהיר מקווים שענף התיירות, שנפגע קשות בשנים האחרונות, יתאושש

עתיקות במוזיאון בקהיר, מצרים, יוני 2016. AP
ארון קבורה עתיק במוזיאון בקהיר, מצרים/AP

מצרים חשפה עיר ובית קברות עתיקים מלפני 7,000 שנה, שנבנו בתקופת השושלת הראשונה שלה במחוז סוהאג שבדרום המדינה – כך הודיע היום (רביעי) משרד העתיקות במדינה. הגילוי עשוי לאושש את ענף התיירות החולה במצרים, שספג מהלומות רבות מאז המהפכה שהביאה לנפילתו של הנשיא חוסני מובארק ב-2011, אך נותר מקור הכנסה חיוני לכלכלה.

העיר ככל הנראה אירחה גורמי ממשל בכירים וחופרי קברים. לפי הודעת המשרד, התגלית עשויה להניב מידע חדש על אבידוס, אחת הערים העתיקות ביותר במצרים. המומחים סבורים כי העיר הייתה בירת מצרים לקראת סוף התקופה שקדמה לשלטון המלכים ובמהלך ארבעת השושלות הראשונות.

התגלית הייתה 400 מטרים מהמקדש לסתי הראשון, ששלט בתקופת המלוכה החדשה ונמצא בלוקסור של ימינו. במשרד העתיקות של מצרים מסרו כי ארכיאולוגים איתרו עד כה בקתות, כלי חרס וכלי ברזל כמו גם 15 קברים ענקים, חלקם גדולים יותר מאלו שבהם קבורים המלכים באבידוס. "זה מוכיח את החשיבות שהייתה לאנשים שקבורים כאן ואת המעמד החברתי הגבוה שלהם במהלך התקופה המוקדמת בהיסטוריה העתיקה של מצרים", הסביר המשרד.

ענף התיירות במצרים מתקשה להתאושש מאז הפיגוע במטוס הרוסי בחצי האי סיני באוקטובר אשתקד, אז נהרגו 224 נוסעים ואנשי צוות שהיו בדרכם בחזרה משארם א-שייח לרוסיה. יותר מ-14.7 מיליון תיירים ביקור במצרים ב-2010, אולם שנה לאחר מכן צנח המספר ל-9.6 מיליון איש. ברבעון הראשון של השנה ביקור במדינה רק 1.2 מיליון תיירים, בהשוואה ל-2.2 בתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully