וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק השיבוש: פרקליטו של אולמרט לא יועמד לדין פלילי

23.11.2016 / 14:40

לפי הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים, עו"ד נבות תל-צור יודה בעבירה משמעתית של התנהגות בלתי הולמת, לאחר שיוחס לו ניסיון להניא את שולה זקן מלהעיד נגד רה"מ לשעבר. כמו כן, הוא יושעה ל-12 חודשים מעריכת דין

כנס במלאות עשור לחוק איסור הלבנת הון, נובמבר 2012. יותם רונן
עו"ד תל-צור/יותם רונן

פרקליט המדינה שי ניצן הגיש היום (רביעי) קובלנה משמעתית נגד פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עו"ד נבות תל-צור, בעקבות הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים בתיק השיבוש. לפי ההסדר, תל-צור יודה בעובדות הקובלנה המשמעתית ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת והצדדים יעתרו בהסכמה לגזור עליו 12 חודשי השעיה בפועל מעריכת דין וכן השעיה על תנאי לתקופה שיקבע בית הדין.

לפי הקובלנה שהוגשה, תל-צור פעל על מנת לסכל את הסדר הטיעון עם זקן בתיק הולילנד ואף נשמע בהקלטות של זקן מציע לה כסף מטעמו של אולמרט. תל-צור ניסה לכאורה למנוע מזקן להפוך לעדת תביעה נגד אולמרט ונפגש עמה ועם בני משפחתה מבלי שסניגורה ידע על כך. בהמשך, אף הציע לזקן הכפלה של התמיכה הכלכלית שקיבלה עד אז וכן סיוע במימון סניגור פרטי, אם תחליט שלא להמשיך להיות מיוצגת על ידי עורך דינה דאז.

הקובלנה הוגשה בידי פרקליט המדינה, בהיותו אחד מארבעת הגופים שחוק לשכת עורכי הדין העניק להם סמכות להגיש קובלנה בשל עבירת משמעת. במקביל, הוחלט כי התיק הפלילי נגד עו"ד תל-צור ייגנז.

מעו"ד תל-צור נמסר: "קיבלתי בסיפוק רב את הודעת פרקליט המדינה על גניזת התיק הפלילי בענייני בעקבות הליך השימוע. סגירת התיק הפלילי משמעותה אחת – לא דבק רבב פלילי בהתנהלותי. מלכתחילה וכך הודעתי בעבר על יסוד ניסיון של 30 שנה כסניגור, ברור היה כי לא עברתי כל עבירה פלילית, וכי זו המסקנה האפשרית היחידה. אני מברך אפוא את פרקליט המדינה על החלטתו זו. כפי שאמרתי ביום החקירה הראשון, אני מקבל על עצמי את הביקורת מבחינת הנראות, על התנהלותי בפרשה זו, בעצם קיום הפגישה עם שולה זקן בהיותי מקורב לאולמרט. לפיכך, נטלתי אחריות במישור המשמעתי, תוך הטלת סנקציה, על מנת להביא פרשה זו לידי סיום ולהותירה מאחוריי. עבודת הסנגוריה מהווה עבורי שליחות חשובה מאין כמוה ובתום פסק הזמן בכוונתי לשוב לפעול כסניגור ולהגן על חשודים ונאשמים, על מנת להבטיח את זכויותיהם ועשיית משפט צדק בעניינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully