וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג האוויר משנה פנים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

23.11.2016 / 7:10

אחרי יממה יבשה במיוחד, היום תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות. בכנסת ידונו במצבם של ניצולי השואה. נציין 12 שנה למותו של הרמטכ"ל והשר לשעבר רפאל איתן ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

מזג האוויר משנה פנים

פריחה בגלבוע. מרץ 2016. אביב רומשקנו, מערכת וואלה! NEWS
היממה היבשה הגיעה לסיומה. פריחה בגלבוע/מערכת וואלה! NEWS, אביב רומשקנו

אתם צריכים לדעת שהיום תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות וייעשה קר מהרגיל. זאת, בתום יממה יבשה במיוחד שהוביל לשריפות רבות ברחבי הארץ, לנזקים ולאזרחים שנפגעו משאיפת עשן. הרוחות העזות שהורגשו בימים האחרונים יוסיפו לנשוב גם היום ועד שעות הצהריים גם ייתכנו גשמים מקומיים. כמו כן, קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. מזג האוויר הקר צפוי להישאר עד סוף השבוע.

דיון מסכם בעניינו של אלאור אזריה

אלאור אזריה עם הוריו צ'רלי ואושרה אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 26 באוקטובר 2016. מגד גוזני
ההגנה והתביעה הגישו סיכומיהן. אזריה/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית הדין הצבאי ביפו דיון מסכם בעניינו של החייל אלאור אזריה המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. הדיון מתקיים לאחר שהן ההגנה והן התביעה הגישו את סיכומיהן לקראת פסק הדין. עתה, יידרשו השופטים להכריע בעניינו של אזריה, שמשפטו מתנהל מאז מרץ 2015, עת אירעה תקרית הירי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

דיון במצבם של ניצולי השואה

אילוסטרציה. ShutterStock
רבים מהם חיים מתחת לקו העוני/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תקיים הוועדה לביקורת המדינה דיון במצבם של ניצולי השואה והדרך שהמדינה יכולה לסייע להם. היות ומספרם של ניצולי השואה בקרב האוכלוסייה הולך וקטן מידי שנה, למדינה יש אחריות לדאוג לאותם הקשישים כדי שיוכלו לסיים את חייהם בכבוד. רבים מהם חיים מתחת לקו העוני ורבים מעידים על קושי ברכישת תרופות, קשיים בירוקרטיים וחשש לביטחונם. הוועדה תדון בדרכים לסייע לאותם הניצולים.

12 שנה בלי רפאל איתן

הרמטכ"ל האחד עשר, רפאל רפול איתן. סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית
הקים את פרויקט חיילי אוכלוסיות מיוחדות. איתן/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקב

אתם צריכים לדעת שלפני 12 שנה, בשנת 2004, הלך לעולמו רפאל איתן (רפול) הרמטכ"ל ה-11 של צה"ל, חבר כנסת ושר בממשלות ישראל. כהונתו של איתן כרמטכ"ל היא הארוכה ביותר. אחד הפרויקטים המוכרים של איתן בתור רמטכ"ל הוא פיתוח חיילי מקא"ם (מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות), הידוע גם בכינוי "נערי רפול". תחת כהונתו כרמטכ"ל פיקד על תקיפת הכור בעיראק ב-1981 ומלחמת לבנון הראשונה. לאחר סיום שירותו הצבאי הוא נכנס לכנסת, שם שימש חבר כנסת ושר, בין היתר שר החקלאות והשר לאיכות הסביבה. בשנת 2004 הוא טבע למוות בעת ביקור בנמל אשדוד.

20 שנה להתרסקות מטוס אתיופיאן איירליינס

אתיופיאן איירליינס משיקה קוים חדשים. Ethiopian Airlines,
125 נוסעים ואנשי צוות נהרגו. אתיופיאן איירליינס/Ethiopian Airlines

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנה, בשנת 1996, התרסק מטוס של אתיופיאן איירליינס לאחר שנחטף על ידי שלושה אסירים. הטיסה הייתה בדרכה ממומבאי לאביג'ן, בירת חוף השנהב. בדרך היו לה שלוש עצירות ביניים: באתיופיה, בקניה וברפובליקה של קונגו. באדיס אבבה עלו שלושת החוטפים, שהיו אסירים שטענו כי הם מחפשים מקלט מדיני במדינה אחרת. הם איימו באמצעות רימון יד על הטייס ודרשו לפנות לכיוון אוסטרליה. הטייס טען כי אין לו די דלק להגיע לאוסטרליה, אך החוטפים לא האמינו. כשהדלק אזל המטוס התרסק לתוך הים, חרף ניסיונות הטייס להנחית אותו במהירות נמוכה ובמים רדודים. 125 אנשים מתוך 175 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו, בהם שבעה ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully