וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

53 שנים לרצח ג'ון קנדי: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

22.11.2016 / 7:00

ב-1963 נרצח נשיא ארה"ב בידי מתנקש בטקסס. ראשת ממשלת פולין תבקר בישראל ותפגוש את ראש הממשלה נתניהו. בכנסת יציינו את היום הלאומי לבטיחות בדרכים ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

ביקור ראשת ממשלת פולין בישראל

ראש ממשלת פולין באטה שידלו בפרלמנט, 13 בינואר 2016. רויטרס
שידלו/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תבקר ראשת ממשלת פולין באטה שידלו בישראל. במהלך ביקורה היא תיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במלון מצודת דוד שבירושלים. השניים ייפגשו במסגרת פורום התייעצות בין הממשלות. בסיום הפגישה הם צפויים לחתום על הסכמים משותפים ולמסור הצהרות על אודות תוכן פגישתם והנושאים שסוכמו.

היום הלאומי לבטיחות בדרכים בכנסת

ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
ניידת של משטרת התנועה/חטיבת דובר המשטרה

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בכנסת את היום הלאומי לבטיחות בדרכים. במסגרת יום זה, יתקיימו בוועדות השונות דיונים סביב נושא בטיחות בדרכים. כך למשל, ועדת הכלכלה תדון בדרכים לשפר את תפקודה של משטרת התנועה במאבק בתאונות הדרכים וועדת חוק, חוקה ומשפט תדון בהגדרות בחוק על מבצעי עבירות תנועה. בהמשך היום יערך טקס בנושא בהשתתפות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר התחבורה ישראל כץ, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ויו"ר השדולה למאבק בתאונות הדרכים ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו).

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

צעדה לשחרור אלאור אזריה

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
אזריה בבית המשפט/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים צעדה הקוראת לשחרורו של אלאור אזריה, החייל הנאשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון. הצעדה תצא מכיכר ציון שבירושלים לכיוון הכותל המערבי תחת הכותרת "צעדת המאה לאלאור אזריה – העם עם אלאור אזריה". מי שעומד מאחורי הצעדה זה המטה לשחרורו של אזריה. בתחילת החודש הסתיים שלב ההוכחות במשפטו של אזריה, המתנהל בבית הדין הצבאי ביפו ובימים האחרונים הגישו הן ההגנה והן התביעה את סיכומיהן לקראת פסק הדין.

53 שנים לרצח ג'ון קנדי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קנדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 53 שנים, בשנת 1963, נרצח נשיא ארצות הברית ג'ון פיצג'רלד קנדי. קנדי היה הנשיא ה-35 של ארצות הברית והוא נרצח בידי מתנקש במהלך מסע פוליטי שערך בטקסס. קנדי נורה למוות בעת שישב במכונית פתוחה שנסעה בדאלאס, כשהוא לצד רעייתו ג'קלין ומושל טקסס, ג'ון קונלי. הרוצח, לי הרווי אוסוולד, נעצר באותו יום, אלא שלפני שנערך לו משפט הוא נורה למוות גם הוא בידי המתנקש ג'ק רובי. סביב הרצח של קנדי ישנן קונספירציות רבות. בין היתר, שאוסוולד לא היה מתנקש בודד או שהאחראים לרצח הם סוכנות הביון האמריקנית, הממסד הצבאי, המאפיה או אויבי ארצות הברית כמו רוסיה או קובה. קנדי נחשב לאחד מגדולי הנשיאים של ארצות הברית ודעת הקהל כלפיו חיובית מאוד.

21 שנים ל"צעצוע של סיפור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטע מתוך "צעצוע של סיפור 3"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 21 שנים, בשנת 1995, יצא בארצות הברית הסרט "צעצוע של סיפור". מדובר בסרט של חברת וולט דיסני ופיקסאר שהיה סרט האנימציה הממוחשבת הראשון בהיסטוריה באורך מלא. הבמאי, ג'ון לסטר, קודם לימים לראש מחלקת האנימציה בחברת וולט דיסני. עקב ההצלחה, נוצרו עוד שני סרטי המשך – "צעצוע של סיפור 2" ו"צעצוע של סיפור 3", ובחברה כבר הצהירו כוונות לייצר סרט המשך רביעי שיראה אור ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully