וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "תורידו הילוך, אני הולך להיות כאן עוד הרבה זמן"

21.11.2016 / 16:25

ראש הממשלה אמר את הדברים בישיבת סיעת הליכוד ברקע פרשת הצוללות ודרישות האופוזיציה לחקור את הנושא. "אתם רוצים לשכנע את הציבור בעמדתכם? תציגו אותה, והציבור ישפוט", אמר

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי הוא "הולך להיות כאן עוד הרבה זמן", זאת ברקע פרשת הצוללות והדרישה של חברי האופוזיציה לפתוח בחקירה. "אני אומר לכל מי שאצה לו הדרך – תורידו הילוך. אתם יכולים להירגע", אמר.

ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה לומר משהו מיוחד לחבריי באופוזיציה: אתם רוצים לשכנע את הציבור הישראלי בעמדתכם? תציגו את העמדות שלכם". לדבריו, "אתם תציגו את העמדות שלכם בפני הציבור, אנחנו נציג את העמדות שלנו ואת ההישגים שלנו בפני הציבור – והציבור ישפוט. ככה עובדת דמוקרטיה. מפריחים מדי יום בלונים מלאי אוויר. באותה מהירות שהבלונים מתמלאים באוויר, הם מתרוקנים מאוויר. כך קורה גם הפעם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הצוללת החדשה של צה"ל, אח"י רהב. ינואר 2016. רויטרס
נתניהו בצוללת אח"י רהב, ינואר/רויטרס

מנגד, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק המשיך לתקוף את נתניהו בנושא. "מנדלבליט וניצן תתעוררו, לפני שגם אתם תאבדו את אמון הציבור. חובה לחקור. גם בגרמניה", כתב ברק בחשבון הטוויטר שלו כשהוא פונה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולפרקליט המדינה שי ניצן.

אתמול החל היועץ המשפטי לממשלה לבחון את הדיווח שלפיו חל ניגוד עניינים בעסקת הרכש של שלוש צוללות מגרמניה. הוא קיים פגישה עם ניצן, אך לפי שעה אין חשד לפלילים. בחדשות 10 פורסם כי עו"ד דוד שמרון, קרוב משפחה של נתניהו ופרקליטו האישי, הוא גם עורך דינו של מיקי גנור, איש עסקים שמתווך בעסקת הצוללות.

בתוך כך, הודיעה היום ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) כי תזמן את היועץ המשפטי לממשלה לדיון בוועדה על הליך קבלת ההחלטות בנושא הצוללות. "הפרשה מעלה סוגיה חמורה של ניגוד עניינים מובהק בהליך קבלת ההחלטות בממשלה, שיש לבדוק ביסודיות", אמרה אלהרר, והוסיפה כי "לציבור בישראל מגיע לדעת אם הממשלה התנהלה בשקיפות ותחת מנהל תקין, או שיש צורך בחקירה מעמיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully