וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיסה הראשונה בכדור פורח: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

21.11.2016 / 7:00

לפני 223 שנים בפריז הצליחו להפוך את כדור הפורח לכלי הטיס המאוייש הראשון. הנהלת אל על ונציגי ועד הטייסים יערכו פגישה ביוזמת יו"ר ההסתדרות בניסיון לפתור את המשבר ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

משבר אל על עולה מדרגה

שיחה בין נציג צוותים באל על לטייסי החברה. מערכת וואלה! NEWS
המשבר הוביל לשיבושי טיסה קשים/מערכת וואלה! NEWS

אתם צריכים לדעת שהיום (שני) צפויה להתקיים ישיבה בין הנהלת אל על לבין נציגי וועד הטייסים ביוזמת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בלשכתו. זאת, עקב המשבר שמתקיים בין הצדדים זה כמה שבועות, שהוביל לביטולן של טיסות רבות ולשיבושי טיסות נוספים. המחלוקת בין הצדדים תגיע גם למסדרונות הכנסת, כאשר ועדת הכלכלה תדון במשבר בהמשך השבוע.

גזר דין לנאשם בהריגת אלכסנדר לבלוביץ'

אלכסנדר לבלוביץ, שנהרג לאחר שרכבו סטה מהמסלול בעת שלקה בהתקף לב, על פי החשד בעקבות יידוי אבנים לעבר רכבו, ספטמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
18 שנות מאסר לנאשם המרכזי. אלכסנדר לבלוביץ' שנהרג בראש השנה שעבר/חטיבת דובר המשטרה

אתם צריכים לדעת שהיום צפויה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש את הסדר הטיעון של עבד דוויאת, הנאשם המרכזי בהריגתו של אלכסנדר לבלוביץ', שנהרג מיידוי אבנים בירושלים בראש השנה שעבר. לפי ההסדר, על הנאשם ייגזרו 18 שנות מאסר בגין עבירת הריגה, שהעונש המקסימלי עליה הוא 20 שנות מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הטיסה הראשונה בכדור פורח

כדור פורח על רקע ירח מלא, קליפורניה. רויטרס
הניסוי הראשון היה עם חיות. כדו פורח בקליפורניה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 233 שנים, בשנת 1783, התקיימה הטיסה הראשונה בכדור פורח. לא מדובר בכלי הטיס הראשון, שמקורו במאה השנייה או השלישית לספירה, אז נפוצו בסין פנסי תאורה מרחפים באמצעות אוויר חם. עם זאת, התיעוד ההיסטורי הראשון של כדור פורח שמסוגל לאייש בני אדם היה בצרפת. האחים ז'וזף-מישל וז'אק-אטיין מונגולפייה היו הראשונים להתנסות בכדורים פורחים ככלי טיס. תחילה ניסו עם חיות ולאחר מכן הרגישו מוכנים די לניסוי עם בני אדם. המלך לואי ה-16 ביקש שהנוסעים יהיו פושעים מורשעים אך פיזיקאי בשם ז'אן פרנסואה פילאטר דה רוזייר יחד עם המרקיז פרנסואה ד'ארלנדה ביקשו לקבל את הכבוד ולהיות הראשונים. הם הצליחו לטוס במשך 25 דקות למרחק של 9 קילומטרים ובגובה של כמאה מטרים מעל פריז.

136 שנים ללידת טרומפלדור

יוסף טרומפלדור. Creative Commons
איבד את ידו השמאלית כששירת בצבא הרוסי. טרומפלדור/Creative Commons

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 136 שנים, בשנת 1880, נולד יוסף טרומפלדור, לוחם יהודי שנפל בקרב בתל חי וטבע את המושג "טוב למות בעד ארצנו". טרומפלדור נולד ברוסיה ושירת בצבא הרוסי, שם איבד את ידו השמאלית. לאחר השחרור הוא פעל ליישוב ארץ ישראל ולהקמת גדוד יהודי לוחם. בשנת 1918 פעל עם תנועת "החלוץ" כדי לסייע בעלייה לארץ ישראל. הקרב שהוביל למותו היה בשנת 1920, אז גברה המתיחות בגליל העליון על רקע התנכלויות של ערבים ובדואים ליהודים נוכח נסיגת הכוחות הבריטים מהאזור. באותו קרב, פלשו בדואים בראשות השייח כאמיל אפנדי לתל חי והרגו חמישה ממגיני העיר, בהם טרמפלדור עצמו. מעדויות עולה כי לפני מותו הוא אמר לרופא שטיפל בו: "טוב למות בעד ארצנו".

יום הטלוויזיה הבינלאומי

אילוסטרציה. ShutterStock
לא נותן כבוד למכשיר אלא להשפעה שלו/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום הטלוויזיה הבינלאומי. מדובר ביום שנועד להעלות למודעות את השפעותיה הגוברות של הטלוויזיה על בני האדם ועל היכולת שלה להתערב בקבלת החלטות, בביטחון, במלחמה ובשלום ובקביעת סדר יום חברתי וכלכלי. יום הטלוויזיה לא מבקש לתת לכבוד למכשיר עצמו אלא להשפעה הפילוסופית של המסרים המצולמים המועברים דרכו. יום הטלוויזיה הוכרז בשנת 1996 על ידי עצרת האו"ם ומאז מצוין מידי שנה. הדרך האידיאלית לחגוג את יום הטלוויזיה, היא כמובן, לצפות בטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully