וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-OECD: ישראל ראשונה בשיעור הילדים שנהרגים בתאונות דרכים

20.11.2016 / 11:15

דוח מטריד שפרסם הארגון יחד עם עמותת "אור ירוק", מראה כי בישראל נהרגים כמעט פי שלושה יותר ילדים בהשוואה לממוצע בשאר 28 המדינות. רוב ההרוגים היו הולכי רגל, ומחצית מנפגעי תאונות האופניים החשמליים – הם ילדים

צילום: אור ירוק

אחוז הילדים שנהרגים מתאונות דרכים בישראל עומד על 10.8% מתוך סך ההרוגים, בעוד ממוצע שאר 28 מדינות ה-OECD עומד על 3.2% בלבד – כך עולה מדוח שפורסם היום (ראשון) לרגל יום הילד הבינלאומי. עוד עולה מהמחקר, שנערך על ידי עמותת אור ירוק וארגון IRTAD הבינלאומי (אגף מחקרי הבטיחות של OECD) כי בשנת 2015 נהרגו 29 ילדים מגיל 14-0 בתאונות דרכים, ובקבוצת הגיל 14-10 זינק מספר ההרוגים פי שלושה מאשר בשנת 2014 - עשרה לעומת שלושה.

אחרי ישראל ובפער גדול ממוקמות ארגנטינה (7.2%), אירלנד (6.7%), צ'ילה וליטא (5.7%). המדינות הבטוחות ביותר לילדים הן פורטוגל ויפן (1.3%), בלגיה (1.4%), איטליה (1.8%) סלובניה ואוסטריה (1.9%).

אחוז הילדים מסך ההרוגים בתאונות דרכים. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
אחוז הילדים מסך ההרוגים בתאונות דרכים/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

עוד עולה מהדוח כי בחמש השנים האחרונות לא נרשם שיפור בבטיחות הילדים - כמעט אחד מכל עשרה הרוגים בתאונות דרכים הוא ילד. נתון נוסף מראה כי רוב הילדים נפגעים כנוסעים ברכב, אבל נהרגים כהולכי רגל – 60% מההרוגים היו הולכי רגל. 73% מהילדים נפצעו כשנסעו ברכב (כ-2,000 ילדים), 21% נפגעו כהולכי רגל ו-3% נפגעו כשרכבו על אופניים.

"הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל, ולכן הנתונים העצובים הללו הם תעודת עניות למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים", אמר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת מנוף החיים שלנו בתאונות דרכים, נתון שנשמר לאורך שנים. אסור לנו, כחברה, להשלים עם המצב הזה. משרד התחבורה חייב להתקין פסי האטה בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים כמו בתי ספר, מתנ"סים וגנים ציבוריים, ולהעניק לכל ילד שעה שבועית של הדרכה לבטיחות בדרכים. אלה פעולות פשוטות שיכולות להציל את החיים של הילדים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אופניים חשמליים, רמת גן. מאי 2016. ראובן קסטרו
אחד מכל ארבעה מאושפזים שנפגעו מאופניים חשמליים - הוא ילד/ראובן קסטרו

ממחקר נוסף שנערך במרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה עולה כי האויב העיקרי של הילדים על הכביש הוא האופניים החשמליים: 50% מהולכי הרגל שנפגעו בתאונות אופניים חשמליים הם ילדים, ואחד מכל ארבעה (24%) מהמאושפזים מתאונת אופניים חשמליים, הוא ילד מתחת לגיל 13. יותר ממחצית מרוכבי האופניים שנפגעו ואושפזו, הם מתחת לגיל 16.

עוד עולה מהמחקר שערכה עמותת אור ירוק, כי 59% מהילדים ההרוגים בתאונות דרכים הם מהחברה הערבית בשנת 2015, ומהווים 17 ילדים. מדובר בשיעור גבוה משיעורם באוכלוסייה. נתון חמור זה נותר ללא שינוי משמעותי בעשור החולף, כאשר מרבית ההרוגים הם מתחת לגיל ארבע. מתחילת 2016 נהרגו 24 ילדים (0-14) בתאונות דרכים, 11 מהם הולכי רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully