וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים מחברון נגד הצבת לוחמות בעיר: "זה מזמן את הפיגועים"

20.11.2016 / 0:22

תושבי העיר טוענים כי נשים מגדוד שהוצבו בציר המתפללים משדרות "מסר של חולשה" וכי "הן צריכות לשרת בשירות לאומי ולא בצבא". לטענתם, גדוד הצנחנים בשטח נועד "לחפות עליהן" - אף שהלוחמות נשלחו דווקא לגבות אותו

סג"מ רחל מלקמו, קצינה לוחמת בגדוד אריות הירדן. מרץ 2016. באדיבות המצולמים
גדוד משולב של גברים ונשים. אריות הירדן/באדיבות המצולמים

מתנחלים המתגוררים בחברון התבטאו אמש (שבת) נגד הצבתן של לוחמות באבטחת הצירים בעיר. בפוסט שפרסם נועם פדרמן, פעיל ימין קיצוני המזוהה עם משנתו של מאיר כהנא, כתב: "זו כבר שבת שנייה שאת ציר המתפללים בחברון (מקריית ארבע למערת המכפלה, ש"ב) מאבטחות חיילות קרביות מגדוד אריות הירדן. לטענתו, גדוד הצנחנים שנמצא בשטח נועד כדי לחפות עליהן - אף שהן הוצבו בציר דווקא כדי לגבות את הגדוד. "מסתבר שמרוב שבצה"ל סומכים על היכולות הקרביות שלהן, פלוגה של צנחנים ייעודית נוכחת בשטח, כדי שבמקרה שיקרה אירוע ביטחוני יהיה מי שיעשה את העבודה".

עוד הוא הוסיף: "אני בדעה שבנות לא צריכות להפוך לבנים. אין להן את מבנה הגוף של בנים, וכשהן סוחבות משאות כבדים בטירונות, מבלי לדעת, הן עלולות לפגוע ברחמן וביכולות להביא אחר כך ילדים לעולם. אבל, ללא קשר לדעתי לעיל, בהצבת החיילות בחברון החמאסית, צה"ל מעביר מסר של חולשה ורפיסות כלפי האוכלוסייה העוינת, עד כדי הזמנת פיגועים. זאת מבלי לדבר על בזבוז הכסף ומשאבי האנוש, בהבאת החיילות, שמצריכה הקצאת כוחות להגן עליהן".

מערת המכפלה בחברון. ראובן קסטרו
"בנות יכולות להשיב אש, אבל לא בחברון". מערת המכפלה/ראובן קסטרו

אחת מהתומכות בדבריו של פדרמן היא איילה בן גביר, אשתו של איש הימין עו"ד איתמר בן גביר. בשיחה עם וואלה! NEWS, הבהירה את עמדתה. "אני מעריכה את הבנות על המאמץ, וכמי שנושאת אקדח חושבת שגם בנות יכולות להשיב אש, אך לא בחברון", אמרה. "כאן צריך לחימה מסוג אחר והערבים פה עדין לא פמיניסטיים. אין שום סיבה לצה"ל להחזיק פלוגת גיבוי שמורכבת מבנים שרק מחכים להסתבכות המצב. מלכתחילה צריכים להיות בנים".

עו"ד בן גביר כתב בתגובה לפוסט: "אני בעד שבנות ישרתו בשירות לאומי, ולא בצבא, ויש הרבה היגיון במה שנעם כותב - במיוחד עם עניין האירוע הביטחוני שחלילה עשוי להתרחש. מאידך, אי אפשר שלא להתפעל מאותן צדיקות שעומדות בקור ומוסרות נפש בעמדות השמירה ועל הציר והכל למען עם ישראל, עברתי אחת אחת ונתתי חיוך ומילה טובה, ויש דבר נוסף, אני לא בטוח שמבחינת האויבים שלנו זה לא משפיל אותם שדווקא בנות הן שנותנות להם הוראות".

מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully