וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשים מאוימים": תלונה נגד הרב עמאר לאחר שקרא ללהט"ב "כת תועבה"

רב העיר ירושלים טען כי "התורה מחייבת על זה מיתה", ועורר זעם בקרב חוגים נרחבים. ח"כ נחמיאס ורבין דרשו מברקת לפטרו לאלתר, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב לשעבר לאולפן וואלה! NEWS: "אנשים יכולים לראות בזה ציווי, לא למדנו לקח?"

עריכת וידאו: ניר חן.

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב לשעבר, עודד פריד, הגיש היום (חמישי) תלונה נגד הרב הראשי לשעבר שלמה עמאר, היום הרב הראשי של ירושלים, בגין הסתה לגזענות ואלימות, בעקבות התבטאויותיו החריפות נגד הקהילה הגאה ולפיהן מדובר ב"כת של תועבה, התורה מחייבת על זה מיתה". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, אמר פריד: "זו אלימות כנגד הקהילה כולה ואני מרגיש מאוים, גם ברמה האישית".

"יש רבנים, גם בקרב האורתודוקסים, שחושבים אחרת. אני לא מנסה לשנות את תפיסת עולמו, עם כל הכבוד, הוא יכול לחשוב בראשו ובמוחו גם מחשבות חשוכות ופרימיטיביות, אבל ברגע שהוא אומר את זה בפומבי צריך לשים את הגבול", אמר. "אפשר לדעת לאן זה יכול להידרדר. זה קרה בשנה שעברה במצעד הגאווה בירושלים, בוודאי לא צריך לחכות לרצח הבא. הרבה אנשים מקשיבים למה שיש לרב לומר ויכולים לקחת את החוק לידיים ולראות בזה ציווי. למה לא למדנו את הלקח? הגיע הזמן שהרב ואנשים נוספים יפסיקו להסית. ההסתה הורגת אותנו. אני מקווה שהתלונה במשטרה תהיה תחילתו של תהליך שבסופו לא נשמע קריאות כאלה".

הרב הראשי הספרדי לישראל, שלמה עמאר בפתיחת טקס יום הזיכרון בגבעת התחמושת, אפריל 2011. עומר מירון
"הרב מתיר את דמה של קהילה שלמה". הרב עמאר/עומר מירון

בעקבות הדברים, פנתה ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) לראש עיריית ירושלים ניר ברקת בדרישה לפטר לאלתר את הרב. "בהתבטאויות אלה מתיר הרב עמאר את דמה של קהילה שלמה שנפגעה בעבר כתוצאה מהסתה שפורשה לאלימות ופשעי שנאה נוספים", אמרה. אנו עדים להתבטאויות מסוג זה במדינות החשוכות ביותר ולא במדינות המתיימרות להיות נאורות".

הרב עמאר אמר את הדברים בריאיון לישראל היום. "אני אומר כת. זו כת של תועבה, זה ברור. זו תועבה", טען. "התורה מחייבת על זה מיתה. זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות. צריך לדעת את האמת. אומרים 'נטייה', 'סטייה' - שטויות. יש תאווה, ואדם יכול להתגבר עליה אם הוא רוצה, כמו כל התאוות. זה מהתאוות האסורות ביותר. החמורות ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully