וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום מכריע לחוק ההסדרה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

16.11.2016 / 7:58

החוק שאמור להסדיר מעמד אדמות ביהודה ושומרון צפוי לעלות לקריאה טרומית. באו"ם יתקיים כנס נגד תנועת ה-BDS. בתל אביב יתקיים מרוץ שיוביל לחסימות כבישים ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת

חוק ההסדרה יעלה לקריאה טרומית

תושבי עפרה ועמונה מפגינים לקראת העברת חוק ההסדרה, מול משרד רוה"מ. נובמבר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
מפגינים נגד פינוי עמונה בתחילת השבוע/תצפית TPS, הלל מאיר

אתם צריכים לדעת שהיום צפוי חוק ההסדרה השנוי במחלוקת לעלות להצבעה בקריאה טרומית. מטרת החוק היא להכשיר את מעמדם המשפטי של אלפי בתים בהתנחלויות הבנויים על קרקעות פלסטיניות פרטיות ביהודה ושומרון. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כבר הביע את התנגדותו לחוק בטענה כי הוא אינו עומד במבחן בג"ץ. בקואליציה מנסים להשיג רוב כדי להעביר את החוק, שיכול למנוע את פינוי מאחז עמונה והתנחלויות נוספות.

כנס באו"ם נגד ה-BDS

דני דנון בנאומו במועצת הביטחון של האו"ם - מציג ארגז ובו דפי ההחלטות והדו"חות נגד ישראל מאז אוקטובר 2015. UN PHOTO, ספק 500
יזם את הכנס. דנון/ספק 500, UN PHOTO

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים כנס באו"ם נגד תנועת ה-BDS ביוזמת השגריר דני דנון. הכנס יעסוק במאבק המשפטי נגד תנועת החרם על ישראל ומטרתו לספק כלים פרקטיים ללחימה ב-BDS בזירה המשפטית. לכנס יגיעו מומחים ואקדמיים מתחום המשפט, עורכי דין, סטודנטים למשפטים ומוזמנים נוספים שישתתפו בדיונים על דרכי פעולה אפשריות למאבק בדה-לגיטימציה נגד ישראל בעולם. באירוע יישא דברים פרופ' אלן דרשוביץ, מרצה לשעבר בבית הספר למשפטים בהרווארד ומשפטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

יו"ר בית הנבחרים של צ'כיה בביקור בישראל

יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
יארח את יו"ר בית הנבחרים. אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע יו"ר בית הנבחרים של צ'כיה ז'אן האמאסק לביקור בישראל. האמאסק יהיה אורחו של מקבילו הישראלי, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. עם הגעתו של הבכיר הצ'כי, תתקיים קבלת פנים בכנסת שלאחריה השנים יערכו פגישת עבודה. לאחר מכן, הוא יפגוש את המשלחת הצ'כית בהשתתפות ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), ראש קבוצת הידידות ישראל-צ'כיה. בסיום היום צפוי האמאסק להיפגש גם עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

מרוץ הלילה של תל אביב

מרוץ הלילה של תל אביב Night Run 2015. מגד גוזני
ארבעה מסלולי ריצה. הרצים בשנה שעברה/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהלילה יתקיים מרוץ ברחבי תל אביב, שיוביל לחסימות כבישים ושינויי תנועה רבים. במרוץ צפויים להשתתף אלפי בני אדם בארבעה מקצים. כדי לפתוח עבורם את מסלול הריצה, החל מהשעה 19:00 בערב ייחסמו לתנועה רחובות רבים בעיר. החל מהשעה 10:00 בבוקר לא תתאפשר חנייה ברחובות שבהם עובר המסלול.

מפת חסימות הכבישים בתל אביב:

יום הסובלנות הבינלאומי

לחיצת יד. ShutterStock
מטרת היום היא להעלות למודעות את הסכנות שבאי הסובלנות/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הסובלנות הבינלאומי שהוכרז על ידי אונסק"ו בשנת 1995. מטרת יום זה היא "לחולל מודעות ציבורית, כדי להדגיש את הסכנות שבאי-סובלנות, וכדי לחדש את המחויבות ואת הפעולה למען קידום הסובלנות והחינוך", כפי שנכתב בהצהרת עקרונות הסובלנות של ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם. בכל שנה נערכים ביום זה ועידות ופסטיבלים המוקדשים לנושא, ובישראל מציינים את היום בעיקר במערכת החינוך שבה מעביר הצוות החינוכי תכנים הקשורים לחשיבות ההתייחסות בסובלנות כלפי האחר והשונה והסכנות שבחוסר סובלנות ויחס מפלה ולא שוויוני ולנושאים סביבתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully