וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההתבטאויות נגד טראמפ: ראש בית הנבחרים עתיד להיבחר מחדש

פול ראיין אמנם היה הרפובליקני המכהן הבכיר ביותר שיצא נגד טראמפ, אולם הדבר לא מנע ממפלגתו לבחור בו למועמד מטעמם לתפקיד, ובכך לסלול את דרכו לכהונה שנייה. גם הנשיא הנבחר הביע בו תמיכה בסופו של דבר

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

המפלגה הרפובליקנית בחרה אמש (שלישי) ביושב ראש בית הנבחרים המכהן, פול ראיין, למועמד מטעמה לתפקיד, וכך למעשה סללה את דרכו לכהונה שנייה. בחירתו מגיעה לאחר דרך ארוכה שעבר עם הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, כשהיה לרפובליקני הבכיר ביותר שיצא נגדו במהלך הקמפיין. בהמשך הדרך, הביע תמיכה בו ואף טראמפ הצהיר באוגוסט כי יתמוך בראיין, שמייצג את ויסקונסין בבית הנבחרים. כעת צפוי ראיין להיבחר באופן רשמי לאחר כניסת ההרכב החדש של בית הנבחרים, הכולל רוב רפובליקני, בינואר הקרוב.

חודש לפני הבחירות, אמר ראיין בשיחת ועידה עם חברי קונגרס ממפלגתו כי הוא לא יגן על טראמפ כעת או בעתיד, וכי יתמקד בחודשים הקרובים בהגנה על הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים. גורם נוסף הבהיר אז כי ראיין לא חזר בו באופן מפורש מתמיכתו בטראמפ, אולם הבהיר כי לא יגן עליו וכי יתמקד בקמפיינים של מועמדים רפובליקנים לקונגרס.

עוד בנושא:
הרוב הגדול זה 80 שנה: הרפובליקנים שומרים על שליטה בקונגרס
טראמפ: קשה להצליח כשיו"ר בית הנבחרים מעניק אפס תמיכה
פול ראיין: "אפסיק להגן על טראמפ, לא אשתתף בקמפיין הבחירות"

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ ויושב ראש בית הנבחרים פול ראיין, וושינגטון. נובמבר 2016. רויטרס
ראיין וטראמפ/רויטרס

גורם אחר המכיר את פרטי השיחה הוסיף כי ראיין מסר שלא ישתתף באירועי בחירות משותפים עם טראמפ, וכי הוא ייעץ למועמדים הרפובליקנים לקונגרס "לעשות את הדבר הכי טוב עבורכם במחוז הבחירה שלכם".

טראמפ הגיב אז לדבריו של ראיין בהודעה שפרסם בטוויטר. "פול ראיין צריך להשקיע יותר זמן בדאגה לתקציב מאוזן, לשוק העבודה ולהגירה הבלתי-חוקית, ולא לבזבז את הזמן שלו במלחמה במועמד הרפובליקני".

(עדכון ראשון: 23:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully