וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שפיר תבקש דיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון בשל רחפן שניתן לרוסיה

15.11.2016 / 0:10

שר החקלאות העניק לראש ממשלת רוסיה שביקר בארץ רחפן המשמש למחקר חקלאי. אלא שלא ניתן אישור להעברתו ובמשרד הביטחון נבדק אם היו בו רכיבים אמריקניים שאסור לייצא לרוסיה

עריכה: ניב מעוז

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) הודיעה אמש (שני) כי בכוונתה לפנות בבוקר ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, אבי דיכטר, בדרישה לזמן דיון דחוף בפרשת הרחפן והתנהלותו של שר החקלאות אורי אריאל בוועדה. אתמול נחשף ב"כלכליסט" כי בעת ביקורו של ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב בארץ בשבוע שעבר, העניק לו אריאל מזל"ט שמשמש חלק ממחקר חקלאי. זאת למרות שהוא שייך למכון וולקני.

"אורי אריאל הוא פושע שמסכן את ביטחון ישראל. מי שמחלק 'מתנות' בעלות רגישות מדינית ובטחונית בחוסר אחריות ומתוך כוונות שאינן ברורות, אסור שיהיה שר בישראל. כמו כן, אסור שיהיה בעל גישה ישירה למשאבים שניצולם השגוי עלול לפגוע בבטחון המדינה, כפי שלצערנו קורה עכשיו", אמרה שפיר והוסיפה: "מקרה אורי אריאל מצטרף לשורה של מחדלים מדיניים שמעוללים שרי הממשלה והעומד בראשה, שמעמידים את האינטרסים הפוליטים שלהם מעל לאינטרסים של מדינת ישראל. מצופה מראש הממשלה לפטר את אריאל מידית, ולשים סוף להשתוללות הזו".

על פי הדיווח ב"כלכליסט", שווי הרחפן 200 אלף שקלים. עוד דווח כי לרחפן קיימת גם מערכת הפעלה בשווי מאה אלף שקלים, שגם אותה התכוון אריאל להעניק לראש הממשלה הרוסי אך בשלב זה הצליחו חוקרי המכון לעצור את העברתה בטענה שמדובר במערכת שמפעילה גם כלי טייס אחר של המכון. עובדי המכון מסרבים גם להעביר לרוסים את שלט ההפעלה של הרחפן.

ביקור ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב במשרד החקלאות - מכון וולקני. נובמבר 2016. יוסי אלוני, מערכת וואלה! NEWS
אריאל ומדבדב במכון וולקני, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, יוסי אלוני

עוד דווח כי משרד החקלאות הצהיר כי מסירת הרחפן "הייתה באישור גורמי המקצוע הרלוונטיים", למרות שכל גופי הממשלה שאמורים לאשר זאת נדרשו לנושא לראשונה רק אתמול. בין הגופים ישנו משרד הביטחון שלא אישר את העברת הרחפן לידי הרוסים, ובודק כעת אם היו בו רכיבים אמריקניים שאסור לייצא מהארץ לרוסיה.

במחנה הציוני התייחסו לפרשת הרחפן וכן לפרשה ביטחונית שנחשפה אמש על ידי סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא (הליכוד). "לאחר שפגעה עם חוק ההסדרה בבית המשפט והדמוקרטיה הישראלית - הממשלה כעת מפקירה את הביטחון ומפזרת סודות ביטחוניים וציוד רגיש לכל עבר", נמסר מהמחנה הציוני.

"הסודות הביטחוניים שסגן השר איוב קרא חשף בחוסר אחריות והרחפן שהשר אריאל נתן במתנה לרוסים על דעת עצמו מעידים על ממשלה חסרת חוק וסדר שפוגעת בביטחון המדינה", הוסיפו בסיעה. "ייתכן שהשניים למדו זאת מנתניהו שחשף את הפצצת הכור הסורי ב-2007 - ועדיין מדובר במקרים מדאיגים וחסרי אחריות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ביקור ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב במשרד החקלאות - מכון וולקני. נובמבר 2016. יוסי אלוני, מערכת וואלה! NEWS
אריאל ומדבדב במכון וולקני, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, יוסי אלוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully