וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקיעה שלא תרצו לפספס: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

14.11.2016 / 7:00

הלילה תתרחש תופעת ה"סופר מון" הייחודית שבמסגרתה הירח יהיה גדול ובוהק. לפני ארבע שנים נפתח מבצע עמוד ענן ברצועת עזה. בעולם יציינו את יום הסכרת ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

סופר ירח הערב בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
גדול ובהיר יותר מכל ירח מלא שראיתם. סופר מון/נועם מושקוביץ

"סופר מון"

אתם צריכים לדעת שהלילה תוכלו לחזות בתופעת טבע יוצאת דופן שזכתה לכינוי "סופר מון", שבמסגרתה תוכלו לראות את הירח גדול ובהיר יותר מכל ירח מלא שראיתם ב-68 השנים האחרונות. ההסבר לתופעה טמון בשני גורמים: הראשון הוא היותו של הירח מלא, כמתרחש בכל חודש, והשני הוא מיקומו של הירח, שנמצא בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ. השעה הטובה ביותר לחזות בתופעה תהיה בסמוך לזמן השקיעה.

חייל משתמש בטלפון סלולרי בשטח התכנסות מחוץ לרצועת עזה, בתום מבצע עמוד ענן, נובמבר 2012. AP
חיילים בשטח התכנסות מחוץ לרצועת עזה במהלך מבצע "עמוד ענן"/AP

ארבע שנים למבצע "עמוד ענן"

אתם צריכים לדעת שהיום לפני ארבע שנים חוסל בכיר חמאס אחמד ג'עברי בסיכול ממוקד של צה"ל, מה שסימן את תחילת מבצע "עמוד ענן". ג'עברי חוסל לאחר כמה שבועות של הידרדרות המצב הביטחוני סביב רצועת עזה. המבצע נמשך שמונה ימים ובמהלכו תקף חיל האוויר אלפי יעדים ברצועה. במקביל, נורו מעזה כ-1,500 רקטות לעבר יישובי הדרום. רקטות בודדות הגיעו גם לערי המרכז – בהם ראשון לציון ותל אביב. המבצע הסתיים עם הכרזה על הפסקת אש. בישראל נהרגו במהלך המבצע שישה בני אדם - שני חיילים וארבעה אזרחים. בצד הפלסטיני נהרגו מאות בני אדם, רבים מהם פעילי טרור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא המדינה ראובן ריבלין מבקר את שמעון פרס בבית החולים שיבא בתל השומר. ניב אהרונסון
שבוע בהודו. ריבלין/ניב אהרונסון

הנשיא ריבלין ממריא להודו

אתם צריכים לדעת שהיום ייצא נשיא המדינה ראובן ריבלין לביקור ממלכתי בהודו בהזמנת הנשיא, פרנב מוקהרג'י. הביקור יימשך שבוע ומטרתו לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות בכלכלה, בביטחון ובתרבות. במהלך הביקור ייפגש ריבלין עם בכירים נוספים במדינה ויבקר בכמה ערים ונקודות ציון משמעותיות בהודו.

הנסיך צ'רלס בארוחת ערב עם וטרנים של מלחמת העולם השנייה לרגל 70 שנה לפלישה לנורמנדי. רנוויל, צרפת, 5 ביוני 2014. רויטרס
נסיך בן 68. צ'ארלס/רויטרס

יום הולדת 68 לנסיך צ'ארלס

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג נסיך וויילס צ'ארלס יום הולדת 68. הנסיך צ'ארלס הוא יורש העצר של בית המלוכה הבריטי נוכח היותו בנה של המלכה אליזבת' והוא הראשון בסדר הירושה לכתר. צ'ארלס הוא יורש העצר לתקופה הארוכה ביותר בתולדות מלכי אנגליה. במידה שיירש את אמו, הוא יהיה המונרך הבריטי שנכנס לתפקיד בגיל המבוגר ביותר. ב-1981 נישא הנסיך צ'ארלס לדיאנה ויחד הם הביאו לעולם את שני בניהם: הנסיך וויליאם והנסיך הארי. ב-1996 השניים התגרשו. ב-2005 נישא בטקס אזרחי לדוכסית קמילה.

זריקת אינסולין. AP
יום הסכרת הבינלאומי/AP

יום הסכרת הבינלאומי

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הסכרת הבינלאומי, שנועד להעלות את המודעות למחלה. יום הסכרת נקבע על ידי האגודה הבינלאומית לסכרת בעקבות העלייה באבחון המחלה ברחבי העולם. התאריך נקבע לפי יום הולדתו של פרדריק בנטינג, כימאי שזכה בפרס נובל לרפואה ב-1923 לאחר שגילה את האינסולין. יום הסכרת הבינלאומי נקבע ב-2007 באופן רשמי במטרה לאחד את קהילת הסכרת הבינלאומית,לשליטה במחלה ולמניעתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully