וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעמונה מפעילים לחץ על השרים: "חוק ההסדרה הוא המבחן שלכם"

13.11.2016 / 19:42

תושבי המאחז חוששים מאפשרות שהחוק לא יעלה להצבעה בוועדת השרים, וקוראים לשרים להתייצב לצד החוק שיסדיר את התיישבותם: "אנחנו קוראים להם לא להתקפל בשום אופן". "שלום עכשיו": אם החוק יעבור - נעתור לבג"ץ

בהתנחלות עמונה הביעו חשש הערב (ראשון) מהאפשרות שחוק ההסדרה, שנועד להכשיר את המאחז הבלתי חוקי, לא יעלה להצבעה בוועדת השרים בשל טרפוד המהלך מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הדיון הערב בוועדת השרים לענייני חקיקה, נתניהו קרא לשר החינוך נפתלי בנט ולשרת המשפטים להתייעצות דחופה על החוק.

"על פי ההסכמים הקואליציוניים, לראש הממשלה עומדת הזכות להטיל וטו על חוקים העולים בוועדת השרים", אמרו הערב במטה המאבק נגד פינוי המאחז. "כתוצאה מהסתייגותו הבלתי מוסברת מחוק ההסדרה, אנחנו בהחלט חוששים שראש הממשלה ינסה למנוע הצבעה בדרך של הטלת וטו או הפחדת שרי הבית היהודי. אנו קוראים לכל השרים הנוגעים בדבר לא להתקפל בשום אופן", אמרו במטה, והגדירו זאת כמבחן לשרים.

תושבי עפרה ועמונה מפגינים לקראת העברת חוק ההסדרה, מול משרד רוה"מ. נובמבר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
בעמונה מציגים זאת כמבחן לשרים. הפגנה מול משרד ראש הממשלה, מוקדם יותר היום/תצפית TPS, הלל מאיר

מוקדם יותר הודיעה השרה שקד כי הוועדה תצביע על החוק, חרף ניסיונותיו של ראש הממשלה לדחות את ההצבעה פעם נוספת. כמו כן, הודיעה השרה כי אף חוק נוסף של הקואליציה לא יעלה לדיון היום בוועדת השרים. דבריה מגיעים לאחר שיו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הכריז כי מפלגתו תטיל וטו על כל החוקים של סיעות הבית היהודי וכולנו בוועדת השרים לענייני חקיקה, בטענה כי "הם תוקעים את החקיקה של הליכוד". הסיבה, לדבריו, היא כי משרדי האוצר והמשפטים מעכבים ללא סיבה חוקים של ח"כים בליכוד.

"שלום עכשיו": נעתור לבג"ץ אם החוק יעבור בממשלה

המשמעות של הווטו שהוטל הוא שכל החוקים של חברי הקואליציה יידחו בשבוע. לכך מתווספת המתיחות בין הליכוד והבית היהודי סביב ההצבעה על חוק ההסדרה והתנגדות כחלון ל"חוק הג'ובים" של ביטן, שנועד לאפשר לחברי כנסת ולשרים לשעבר לכהן כדירקטוריונים בחברות ממשלתיות מבלי להוכיח כישורים מיוחדים.

ביטן מסר בהתייחסות להתפתחויות האחרונות: "הגיעו מים עד נפש. שורה ארוכה של חוקים חשובים שיזמו חברי הכנסת של הליכוד וסיעות הבית הנוספות מעוכבות או נדחות בטענות שונות, תוך ניצול משרדי המשפטים והאוצר כשרוב החוקים הפרטיים של כולנו והבית היהודי עוברים". לדבריו, "מאז שהתמניתי ליו"ר הקואליציה אני נלחם בכך. הצלחתי לשפר את המצב, אולם קצתי בתופעה ויש לטפל בה מהשורש".

ארגון "שלום עכשיו" מסר הערב כי "אם חוק ההסדרה יעבור, נעתור נגדו לבג"ץ". לטענת הארגון, "החוק אינו חוקתי. אנו בטוחים שבבוא העת יהיה זה בג"ץ שיעצור את השתוללות הימין הקיצוני, שמבקש להסדיר גזל של אדמות פרטיות באמצעות חקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully