וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויצמן: לא מתפטר, לא יוצא לחופשה

23.1.2000 / 21:02

יואב יצחק: הנשיא הולך להתרסקות

"אין בדעתי להתפטר" - כך אמר הערב הנשיא עזר ויצמן במסגרת מסיבת העיתונאים הקצרה שערך בבית הנשיא. לדבריו, אינו מתכוון גם לצאת לחופשה.
הנשיא אמר כי "אני מביט בעיניכם ורוצה לומר לכם: רק שתי דרכים עומדות בפני - ומבחינתי אין דרך ביניים. אין בדעתי להתפטר. אדם שמצפונו נקי אינו פוחד ואינו בורח. לדעתי, יציאה לחופשה אינו פתרון. כל ימי השתדלתי לנהוג בכנות ובגילוי לב. רק אחד יודע את האמת שלי וזה אני... גם אם טעיתי, עשיתי טעות אנוש בתום לב. עוברות עלי שעות לא קלות, אך מעולם לא נטשתי מערכה וגם מערכה זו לא אנטוש".
זו היתה הודעה חד צדדית, כלומר העיתונאים לא נכחו בחדר עם הנשיא, ולא יכלו להפנות אליו שאלות.
העיתונאי שחשף את הפרשה, יואב יצחק, אמר בתגובה: "הנשיא הולך להתרסקות. צר לי על כך".

"עייזר, צא לחופשה"

סגן השר שאול יהלום מהמפד"ל אמר לאחר סיום הודעת הנשיא כי הוא מתפלל שהנשיא ייצא נקי מכל העניין. "כל מי ששמח לאידו של הנשיא", אמר יהלום, "לא פוגע רק בו, אלא במדינה כולה. הלוואי והנשיא ייצא זכאי ונקי, אבל הוא גם צריך לחנך את העם. אם מחליט היועץ המשפטי לממשלה לפתוח נגדו בחקירה פלילית, הוא חייב להשעות את עצמו, כלומר לצאת לחופשה. חבל שהוא לא עשה את זה".
ח"כ רחבעם זאבי, אמר בנושא: "אני חושב שהנשיא בעצמו צריך להחליט מה הוא עושה. הוא האזרח מספר אחת, הוא ילד גדול. אבל אם הוא היה שואל אותי לעצה, הייתי אומר לו: עייזר, צא לחופשה ביוזמתך. כך החקירה של הפרקליטות היתה מתנהלת בלי כותרות ובלי לחצים".
שר המשפטים יוסי ביילין אמר כי על הנשיא להימנע ממתן חנינות או ממינוי שופטים עד לבירור תוצאות החקירה.
יעל דיין אמרה כי הנשיא במצב קשה, אך היא סומכת על קבלת ההחלטות שלו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully