וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

160 שקל ליום: התכנית שתאפשר לתלמידי ישראל לממן את המסע לפולין

20.11.2016 / 9:20

במסגרת תכנית של משרד החינוך בשיתוף רשות העתיקות תלמידי כיתות י' וי"א יעבדו בחפירות ארכיאולוגיות וכך יממנו את הנסיעה. התלמידים יוכלו להשתתף בשלושה עד חמישה ימי חפירה והשכר עבור עבודתם יועבר לבית הספר לצורך מימון הפעילות

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
יום עבודה יחל מ-6:30. תלמידים במסע לפולין/AP

תמורת 160 שקלים ליום חפירות, שייערך על חשבון הלימודים, יוכלו תלמידי כיתות י' ו-י"א לממן לעצמם את המסע לפולין - כך מאפשרת תכנית חדשה של משרד החינוך בשיתוף עם רשות העתיקות, לפי מסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS. במסגרת התכנית, התלמידים יוכלו להשתתף בשלושה עד חמישה ימי חפירה והשכר עבור עבודתם יועבר לבית הספר. הסכום שיצטבר ישמש את בית הספר להוזלת עלות המסע לפולין.

לפי התכנית, אופן חלוקת הכספים יהיה באחריות מנהל בית הספר וצוות המורים. במסגרת היוזמה, התלמידים יעבדו באתרי חפירות בכל יום מהשעה 6:30 ועד 14:30 והתלמידים אף ישתתפו בשני מפגשי העשרה עם ארכיאולוגים.

עוד בוואלה! NEWS:
"זיכרון השואה אינו לעשירים בלבד": הוזלה עלות המסע לפולין
"הערך מוטל בספק": התיכון בירושלים שמתנגד למסעות לפולין
המנהלת הדיחה מורים - התלמידים הודיעו כי לא ישתתפו במסע לפולין

תלמידי אורט קריית ביאליק בחפירות ארכאולוגיות כחלק מתהליך הכנה למסע לפולין. נובמבר 2016. רשות העתיקות,
תלמידי אורט ביאליק בחפירות הארכיאולוגיות/רשות העתיקות

"העיסוק בלימוד העבר משלב תחומי דעת רבים, והשימוש בשרידים ארכיאולוגיים מהווה כר פורה ללימוד תהליכים היסטוריים בהיבטים מגוונים ולהמחשתם והוא נושא עמו ערך חינוכי משמעותי", נכתב במסמך התכנית.

"העבודה בחפירות הכוללת מגע עם האדמה ותהליך החשיפה של הממצאים הארכיאולוגיים עשויים ליצור חיבור רגשי וחווייתי לעבר ולמורשת התרבותית ולפתח את תחושת השייכות לארץ ואת המודעות לחשיבות השמירה על עתיקותיה. האתגרים שהחפירה הארכיאולוגית מזמנת עשויים גם לסייע להתפתחותם האישית של התלמידים ולהעשרת היכרותם עם נופי הארץ, עם אתריה ותולדותיה".

זה כמה שנים שהורים מתלוננים על העלויות הגבוהות של המסע לפולין, ומבקר המדינה אף נדרש לכך בדוח ב-2011. בדצמבר שנה שעברה, הוציא משרד החינוך מכרז חדש ליציאת משלחות הנוער לפולין. בעקבות המכרז חלה הוזלה במחיר המסע של כ-1,200 שקלים לתלמיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מנהל רשות העתיקות, ישראל חסון, מסר כי "המסע לפולין מבקש להעלות את המודעות להיסטוריה שלנו כעם ולחזק את ערכי המחוייבות והערבות ההדדית, ואולם אין זה סוד שעלות הנסיעה אינה זולה, ויש כאלה המתקשים לממנה". עוד נמסר כי "בצד הנחלת המורשת, יפתחו תלמידי הכיתות ערכי נתינה וערבות הדדית כבר בארץ - הם יעבדו בחפירה, ויממנו את ההשתתפות במסע עבור חבריהם לכיתה, שידם אינם משגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully