וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה למתקפת הטרור בפריז: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

13.11.2016 / 6:55

בפיגוע המשולב בבירת צרפת נרצחו 130 בני אדם. בממשלה ידונו בבקשה לחשוף את חומרי חקירת פרשת ילדי תימן. טקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה יצחק רבין יתקיים בהר הרצל ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

שנה למתקפת הטרור בפריז

זירת הפיגוע בסמוך למסעדה הקמבודית ברובע העשירי של פריז. רויטרס, רויטרס
שמונה מחבלי דאעש אחראים למתקפה. זירת הפיגוע בפריז לפני שנה/רויטרס, רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנה אירעה מתקפת הטרור המשולבת בכמה מוקדים בפריז, בירת צרפת, שבה נהרגו 130 בני אדם. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגועים שלהם היו אחראים שמונה ממחבליו. שבעה מבין המחבלים נהרגו כמחבלים מתאבדים ואחד נמלט ונלכד לאחר ארבעה חודשים. הזירה הקטלנית ביותר במתקפת הטרור הייתה במועדון הבטאקלאן. אל המועדון נכנסו ארבעה מחבלים בזמן שבמקום הייתה הופעה והחזיקו את מאות האנשים בקהל כבני ערובה. לאחר מכן, הם פתחו באש ורצחו 89 בני אדם. מתקפת הטרור הכתה את העולם כולו בתדהמה והובילה לתגובות הזדהות בכל רחבי תבל.

חוק ההסדרה בוועדת השרים לחקיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדובר בחוק שנוי במחלוקת. הריסת מבנים בעמונה ב-2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום צפוי לעלות חוק ההסדרה לוועדת השרים לחקיקה. זאת, נוכח הודעתם של חברי הבית היהודי כי יעלו להצבעה את החוק, שנועד להכשיר את מעמדם המשפטי של אלפי בתים בהתנחלויות הבנויים על קרקעות פלסטיניות פרטיות. החוק יועלה חרף התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שטוען כי החוק אינו עומד במבחן בג"ץ. גלגולים קודמים של הצעת החוק הורדו מסדר היום מחשש להתנגדות בזירה הבינלאומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

חשיפת חקירת פרשת ילדי תימן

שרת המשפטים איילת שקד בפתח ישיבת הממשלה. אוקטובר 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
הבקשה לחשוף החומרים היא בעקבות פנייה של השרה שקד/פול צלמים, אוהד צויגנברג

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים דיון בממשלה בבקשה לחשוף את החומרים של ועדת החקירה הממלכתית בעניין פרשת היעלמותם של ילדי עולי תימן בשנים 1948-1954. זאת, בהמשך לפנייתה של שרת המשפטים איילת שקד ופנייה דומה של ח"כ נורית קורן (הליכוד), מחודש מאי השנה, לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה למינוי שר שיטפל בסוגיה. נתניהו מינה את השר צחי הנגבי (הליכוד) לטיפול בעניין. כעת, עם סיום הבדיקה, בסיוע גנז המדינה והיחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים, מובאת הסוגיה לאישור הממשלה, שצפויה להסכים לחשיפת המסמכים. לאחר אישור הממשלה הדבר יובא לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

טקס האזכרה הממלכתי ליצחק רבין

ראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק רבין. Charles Tasnadi, AP
הטקס יתקיים בחלקת גדולי האומה, שם נקבר. רבין/AP, Charles Tasnadi

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה יצחק רבין שנרצח לפני 21 שנים. הטקס יתקיים בהר הרצל שבירושלים, בחלקת גדולי האומה שם נטמן רבין. בטקס יישאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. לאחר מכן, תתקיים בכנסת ישיבת מליאה מיוחדת לזכרו שבה יישאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

יום האדיבות הבינלאומי

עובדת סוציאלית עוזרת לאישה מבוגרת. ShutterStock
לעודד בני אדם לביצוע פעולות קטנות של עזרה הדדית/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום האדיבות הבינלאומי. הפעם הראשונה שציינו בעולם את היום הזה הייתה ב-1998 על ידי תנועת האדיבות העולמית. מדינות רבות אימצו את היום, בהן קנדה, יפן, אוסטרליה, ניגריה ואיחוד האמירויות הערביות. בשנת 2009 הצטרפו גם סינגפור, איטליה והודו לחגיגת האדיבות. מטרת היום היא לעודד בני אדם לבצע פעולות קטנות של אדיבות כמו תרומה, עזרה לקהילה או אפילו להחזיק את הדלת פתוחה לזר שנכנס אחריך לבניין או להחמיא למכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully