וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד עודה: "לא בא ללווית פרס - אבל נאם לזכר ערפאת"

10.11.2016 / 19:30

שר הביטחון תקף את יו"ר הרשימה המשותפת, שנשא דברים בטקס לזכר יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר ברמאללה. "נפעל כדי שיהיה חבר במועצה הפלסטינית ברמאללה". ח"כ עודה בתגובה: "אנחנו כאן כדי להישאר - גם בכנסת"

עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: ח"כ אחמד טיבי: "השר ליברמן אחראי למותם של חפים מפשע")

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף היום (חמישי) את יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בעקבות נאומו של עודה בטקס האזכרה השנתי ליאסר ערפאת ברמאללה. "להגיע ללוויה של פרס בירושלים הוא לא מוכן - לנאום לזכר ערפאת היום ברמאללה - כן", כתב ליברמן בדף הפייסבוק שלו, "נמשיך לפעול כדי שהוא גם לא יהיה חבר בכנסת בירושלים אלא מקסימום חבר במועצה הפלסטינית ברמאללה".

ח"כ עודה הגיב לדבריו של ליברמן ואמר כי הוא הגיע לרמאללה "על מנת להעביר מסר של שלום ותקווה, אך אצל שר ההסתה והשנאה מסרים כאלה כלל לא נשמעים". הוא הוסיף כי "ליברמן רוצה לגרש את כל הציבור הערבי מהאזרחות, ולכן מחפש כל הזדמנות להסית כנגדנו אבל אנחנו כאן כדי להישאר גם באום אל פחם גם בחיפה גם ברהט וגם בכנסת".

מוקדם יותר היום ביקר עודה ברמאללה והשתתף בטקס האזכרה של יו"ר הרשות המנוח. בדבריו בטקס התייחס ח"כ עודה בין השאר גם לניצחונו של טראמפ במרוץ לבית הלבן, ועל התגובות בירושלים לתוצאות הבחירות. "אתמול, לאחר זכייתו של טראמפ, שמענו שוב את נציגי ממשלת ישראל מדברים בגלוי על כוונות לבם ועל סיום התקווה למדינה פלסטינית", אמר עודה והוסיף, "אנחנו כאן כדי לומר להם ביחד שמדינה פלסטינית עוד תקום". לדבריו, ההנהגה הפלסטינית ממשיכה להיאחז בפתרון שתי המדינות מתוך "ראייה נכונה למציאות ומתוך תפיסה מוסרית המוכנה לפשרה היסטורית למען פתרון צודק".

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה והנשיא הנבחר טראמפ נפגשו בבית הלבן
"אחוות הליצנים": ניצחון טראמפ – זריקת עידוד לחזן, רגב וסמוטריץ'
במקביל לביקור נתניהו: אזרבייג'ן מתכננת עסקה לרכישת כיפת ברזל

שר הביטחון אביגדור ליברמן, וועדת חוץ וביטחון, הכנסת. 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"יהיה חבר במועצה הפלסטינית". השר ליברמן/נועם מושקוביץ

ח"כ עודה ציין כי חברי הכנסת מהרשימה המשותפת ישתתפו בטקס האזכרה השנתי לזכר ראש הממשלה יצחק רבין שייערך בתחילת השבוע הבא. "אנחנו נשתתף באזכרה הזו בכנסת כי אנחנו מתעקשים להיות חלק מרכזי ולגיטימי ממחנה השלום", אמר יו"ר הרשימה המשותפת.

בחודש שעבר, מתח השר ליברמן ביקורת חריפה על ח"כ עודה ועל חברי הרשימה המשותפת בעקבות החלטתם להחרים את טקס ההלוויה של הנשיא לשעבר שמעון פרס. ליברמן הציע אז לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר הקואליציה דוד ביטן להחרים את פעילותם של חברי הרשימה המשותפת בכנסת. השניים אימצו את ההצעה ותמכו בה, אך עם שוב הכנסת מפגרת הקיץ בשבוע שעבר, התברר כי חרם מלא אינו אפשרי, שכן לפי תקנון הכנסת שר מהממשלה חייב להיות נוכח בדיונים. למרות זאת, החליטה הנהלת הקואליציה להחרים את הופעותיהם של חברי הרשימה המשותפת במליאה. עם זאת, שני חברי כנסת מהליכוד - יהודה גליק ואורן חזן, הודיעו כי הם לא ישתתפו בחרם.

בתגובה לחרם שהטילו ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה, יצאו חברי הרשימה המשותפת בהפגנתיות במהלך נאומו של ראש הממשלה בפתח מושב החורף של הכנסת בשבוע שעבר.

ח"כ איימן עודה בטקס לציון יום הנכבה, אוניברסיטת תל אביב. 15 במאי 2016. ראובן קסטרו
ישתתף באזכרה לזכר רבין. ח"כ עודה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully