וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ניצחון טראמפ: קובה פתחה בתרגיל צבאי מפתיע "לקראת האויב"

10.11.2016 / 0:41

המדינה הקומוניסטית לא קשירה ישירות בין התמרונים שיימשכו חמישה ימים לבין ניצחונו של המועמד הרפובליקני, אולם תרגילים דומים התקיימו בעבר בנקודות רתיחה ביחסים עם ארה"ב. טראמפ הבטיח לבטל את ההסכם שהשיג אובמה עם קסטרו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קובה הודיעה אתמול (רביעי) על תחילתו של תרגיל צבאי בן חמישה ימים כדי להתמודד עם מה שהממשלה כינתה "מגוון פעולות של האויב". הממשלה לא קישרה זאת ישירות לניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות בארצות הברית, אך ההכרזה על התמרונים ברחבי המדינה הגיעה כמעט במקביל לניצחונו המפתיע של המועמד הרפובליקני.

זאת הפעם השביעית שבה קובה מקיימת את "תרגיל המבצר האסטרטגי", לרוב במהלך רגעי משבר עם ארצות הברית. התרגיל הראשון התקיים ב-1980, לאחר ניצחונו של רונלד רייגן בבחירות לנשיאות.

טראמפ הבטיח לבטל את חידוש היחסים שקידם הנשיא ברק אובמה ואת תהליך הנורמליזציה בין שתי המדינות. הודעה של הכוחות המזוינים של קובה, שנכתבה באדום בעמוד הראשון של העיתון המרכזי ביותר במדינה, מסרה כי הצבא, משרד הפנים וכוחות אחרים יבצעו תמרונים ותרגילים אחרים מ-16 ועד 20 בנובמבר.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו, הוואנה קובה. מרץ 2016. רויטרס
בהוואנה חששו משיפור מהיר מדי ביחסים. קסטרו ואובמה/רויטרס

התושבים הוזהרו כי התרגיל יכלול "תזוזת כוחות וציוד צבאי, טיסות ופיצוצים בעת הצורך". החדשות על ניצחונו של טראמפ אכזבו רבים ומומחים ליחסים בין וושינגטון להוואנה, שהעבירו כמעט שנתיים במשא ומתן לסיום 50 שנות עוינות שהחלה בתקופת המלחמה הקרה.

הנורמליזציה הובילה לפריחת התיירות ולביקור מאות גורמים רשמיים מארצות הברית וממדינות אחרות שחיפשו לעשות עסקים באי. טראמפ הבטיח לסגת מהמהלך של אובמה, אלא אם נשיא קובה ראול קסטרו יבצע רפורמות פוליטיות במדינה, צעד שהוא כמעט בלתי אפשרי.

הכלכלן ומדען המדינה אסטבן מוראלס, שהוא גם חבר המפלגה הקומוניסטית, אמר לרשת טלסור כי מנהיגי קובה "ודאי חוששים מאחר שאני חושב שזהו פרק חדש ביחסים". הדיפלומט הקובני לשעבר קרלוס אלזוגראי אמר כי ניצחון טראמפ עשוי לספק כמה גורמים שמרניים בממשל בהוואנה, שחששו מכך שקובה משפרת את יחסיה עם ארצות הברית במהירות רבה מדי.

(עדכון ראשון: 17:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully