וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בממשלה מברכים על בחירת טראמפ: "תם עידן המדינה הפלסטינית"

אחרי בחירתו של טראמפ לנשיאות, מצפים השרים וחברי הכנסת מהימין לשינוי ביחסה של וושינגטון לנעשה ביהודה ושומרון - וקוראים למימוש ההבטחה "להעביר את השגרירות לירושלים". נתניהו: "טראמפ ידיד אמת של ישראל"

צילום: לע"מ, עריכה: אוהד פיטר

זמן קצר לאחר שנודע היום (רביעי) כי הנשיא הבא של ארצות הברית הוא המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, בירכו חברי הקואליציה על תוצאות הבחירות לבית הלבן, ובירכו את טראמפ על זכייתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הנשיא הנבחר טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל". נתניהו הוסיף: "נפעל יחד כדי לקדם את הביטחון, היציבות והשלום באזורנו". עוד אמר נתניהו "אני בטוח שהנשיא הנבחר טראמפ ואני נמשיך לחזק את הברית הייחודית בין ישראל וארצות הברית ונביאה לגבהים חדשים".

שר החינוך נפתלי בנט בירך גם הוא את טראמפ ואמר: "אנו בטוחים שהקשר המיוחד בין ארצות הברית לבין ישראל יישמר, ואף יתחזק". הוא הוסיף כי ניצחונו של המועמד הרפובליקני מהווה "ניצחון האינטרס של המדינה על פני אינטרסים של אליטות שהולכות וקורסות אל מול עינינו". לדבריו, "ניצחון טראמפ הוא הזדמנות אדירה לישראל להודיע מידית על חזרה מרעיון הקמת פלסטין בלב הארץ. תם עידן המדינה הפלסטינית".

שרת המשפטים איילת שקד וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכו גם הן את הנשיא ה-45 של ארצות הברית וקראו לו לקיים את הבטחתו להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. "זאת הזדמנות לממשל האמריקני להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, בירת ישראל הנצחית", אמרה השרה שקד, והוסיפה כי "טראמפ ידע לנתב באומץ את העולם החופשי ליעדים מוצלחים אל מול המלחמה העולמית בטרור". סגנית השר חוטובלי אמרה כי "ההתחלה הטובה ביותר ליחסים עם הממשל החדש תהיה בקיום ההבטחה להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים".

עוד על הבחירות לנשיאות ארצות הברית:
טראמפ נשא נאום ניצחון: "אאחד את אמריקה, אהיה הנשיא של כולם"
ראש מטה קמפיין קלינטון: "נמתין לתוצאות, כל קול נחשב"
שורפים כובעים של טראמפ: הפגנות מחאה ברחבי ארה"ב

נפתלי בנט – ישיבת סיעה הבית היהודי – פתיחת מושב החורף בכנסת 2016. נועם מושקוביץ
"תם עידן המדינה הפלסטינית". שר החינוך נפתלי בנט/נועם מושקוביץ

שר הביטחון אביגדור ליברמן איחל לטראמפ הצלחה והוסיף: "אנו נמשיך, יחד עם הנשיא החדש, לשמור ולחזק את הקשר המיוחד והידידות האמיצה בין המדינות ונפעל לחזק את הערכים המשותפים לישראל ולארצות הברית".

שר האוצר משה כחלון בירך את טראמפ על זכייתו, ואת ארצות הברית על "הליך בחירות דמוקרטי". בעמוד הפייסבוק שלו כתב השר: "אנחנו מצפים לעבודה משותפת עם הממשל האמריקני החדש לטובת חיזוק הקשרים האסטרטגיים והכלכליים בין שתי המדינות".

חברי כנסת רבים רואים בבחירתו של טראמפ לנשיאות הזדמנות לשינוי של ממש במדיניות הישראלית ביהודה ושומרון. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אמר כי כמו החלפת הממשל בארצות הברית, כך יש להחליף את מדיניות "הקפאת הבנייה הנוראית שנכפתה על מדינת ישראל בידי הממשל הקודם, בתנופת בנייה והתיישבות". סמוטריץ' בירך את טראמפ וקרא "לראש הממשלה ולממשלה כולה לעמוד מאחורי ההתיישבות ביהודה ושומרון".

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) פרסם את איחוליו לנשיא הבא של ארצות הברית עוד בטרם הוכרז באופן סופי על ניצחונו ואיחל לו לעלות להר הבית ולבקר בירושלים ושומרון "כדי לראות במו עיניו שההתיישבות היא הדרך לשלום". חברו למפלגה ח"כ אורן חזן ציין כי "לכל אורך הדרך טראמפ הצהיר כי הוא מגבה את ממשלת ישראל, ולא יכפה צעדים חד-צדדיים בלי לקבל תמורה". חזן הזכיר: "מהיום הראשון ולאורך כל הדרך כשקראו לו ליצן ולא הפסיקו להעליב ולזלזל בו, אני אמרתי שהנשיא הבא של ארה"ב הוא דונלד טראמפ".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שרת המשפטים איילת שקד, בי"ס גוונים, ראש העין. 8 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
"הזדמנות להעביר את השגרירות לירושלים". איילת שקד/ראובן קסטרו

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בירך על בחירתו של טראמפ בפתח ישיבת המליאה. "יחסי ארצות הברית וישראל היו מאז ומתמיד הדוקים וחמים, ואני משוכנע שכאלה הם יוסיפו להיות גם בעידן טראמפ", אמר. "אני מאחל לאומה האמריקנית שתוסיף לעמוד מאוחדת אל מול האתגרים של אמריקה ושל העולם. הצלחתך, מר טראמפ, היא גם הצלחתנו".

בעקבות ניצחונו של טראמפ, שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשותם של הח"כים סמוטריץ' ויואב קיש תתכנס לדיון ב"משמעות התוצאות". בהודעת הזימון שיצאה הבוקר לחברי הכנסת נאמר כי "היום תם עידן שתי המדינות" ובנוסף כי "היום תם גם עידן 'Not one brick' – ההקפאה הארוכה שאובמה כפה על ישראל הגיעה לסיומה". ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר כי "נידרש לאחריות בחודשיים שנותרו לנשיא אובמה, על מנת שלא יזיק לישראל". השר אופיר אקוניס אמר כי "הברית בין ישראל לבין ארה"ב חזקה – ותישאר חזקה".

בשמאל מברכים ומסתייגים

גם בצד השמאלי של המפה הפוליטית בירכו את טראמפ על ניצחונו אך הסתייגו מאופיו וממעשיו מהעבר. ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) בירכה את הנשיא הנבחר אך הוסיפה כי "זה יום קשה שבו נבחר אדם שנשא דגל של פגיעה והשפלה בנשים ובאחרים". לדבריה, קלינטון "עשתה היסטוריה עם רקורד העשייה המדהים שלה ואישיותה שהביאה אותה לעמדה הזאת. בזכותה, נשים יודעות היום שגם אם המאבק שלנו לשוויון חטף מכה ומתעכב, הוא בו יבוא".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג כתב בפייסבוק: "ברכות חמות לנשיא המעצמה הגדולה והחזקה בעולם. עשית את הבלתי צפוי כנגד כל הסיכויים, הסקרים והמחקרים ונביאי העידן הישן. אני משוכנע שהברית הביטחונית והכלכלית עם בעלת בריתנו החזקה והחשובה תימשך ביתר שאת תחת נשיאותך". ח"כ ציפי לבני בירכה גם את טראמפ והוסיפה: "מאחלת לאמריקה ולעולם כולו שיממש את מה שהבטיח בנאום הניצחון – ולא בקמפיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully