וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בחירות בארה"ב: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

8.11.2016 / 7:39

לעם האמריקני צפוי לילה גורלי במיוחד, בו יבחרו את מחליפו של ברק אובמה, אבל בארץ יחגגו את יום העליה ובעפולה יחנכו את רכבת העמק. אלו חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

בחירות בארצות הברית

מפוצלת הילארי קלינטון ודונלד טראמפ. רויטרס
הלילה נדע מי מהם הוא נשיא ארצות הברית הבא. קלינטון וטראמפ/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום זהו היום הגדול של ארצות הברית: הלילה יפתחו הקלפיות והעם האמריקני יבחר את הנשיא הבא. חודשים ארוכים של קמפיין מגיעים לסיומם והלילה, בהכרזה מרגשת ומכריעה שמתקיימת אחת לארבע שנים, ינקבו בשמו של המחליף או המחליפה של הנשיא המכהן ברק אובמה. לבחירה עומדים שני המועמדים המובילים, הילרי קלינטון מהמפלגה הדמוקרטית ודונלד טראמפ מהמפלגה הרפובליקנית. יחד איתם מתמודדים גם ראש המפלגה הליברטריאנית גארי ג'ונסון וראשת מפלגת הירוקים ג'יל סטיין.

יום העלייה

קבלת פנים בנתב"ג לעולים מצפון אמריקה מגיעים לישראל. 17 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
עולים חדשים בנתב"ג/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בישראל את יום העלייה, חג המבטא את חשיבותה של העלייה לישראל. לרגל יום העלייה יתקיים טקס בבנייני האומה שבירושלים בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר ויו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי. ביוני האחרון אישרה מליאת הכנסת את "חוק יום העלייה להכרה בחשיבותה כבסיס לקיומה של מדינת ישראל, להתפתחותה ולעיצובה כחברה רב-תרבותית". יום הציון נקבע לז' חשוון, הסמוך לפרשת "לך לך", שבה מסופר על מתן הציווי של אלוהים לאברהם ללכת לארץ ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חניכת רכבת העמק

65 שנה אחרי שנסגר: קו חיפה-בית שאן של הרכבת חידש את פעילותו. ערן גילווארג
רכבת העמק מחדשת את פעילותה/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס השקת קו העמק המחודש לרגל סיום תקופת ההרצה ותחילת ההפעלה הסדירה של הקו. הטקס, שיתקיים בחניון תחנת הרכבת החדשה בעפולה, יערך בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, ראשי ערים ורשויות מקומיות, מנכ"לים ואורחים נוספים.

223 שנים למוזיאון הלובר

משחקים בשלג ליד מוזיאון הלובר. רויטרס
מוזיאון האומנות המבוקר בעולם. הלובר בפריז/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 223 שנים, בשנת 1793, נפתח לציבור מוזיאון הלובר בפריז, בירת צרפת. מדובר באחד המוזיאונים הוותיקים, הגדולים והמפורסמים ביותר בעולם. בעבר, היה מבנה המוזיאון ארמון מלכותי. לפי ההיסטוריון הצרפתי אנרי סובל היה מקום מושבו על הריבון עד שהועבר לוורסאי. כיום במוזיאון מוצגות יצירות אומנות רבות כשהמפורסמת בהן היא המונה ליזה. הלובר הוא מוזיאון האומנות המבוקר ביותר בעולם.

יום האורבניזם העולמי

העיר חיפה. ShutterStock
מטרת היום היא לקדם את העניין הציבורי בתכנון עירוני. חיפה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את "יום האורבניזם העולמי", שהוא יום תכנון הערים הבינלאומי. הארגון האחראי ליום זה נוסד בשנת 1949 על ידי פרופ' קרלוס מריה דלה פאולרה מאוניברסיטת בואנוס איירס כדי לקדם את העניין הציבורי בתכנון עירוני. יום זה נחגג ביותר מ-30 מדינות. אירוע זה מאפשר לעורר מודעות ציבוריות להשפעה על הסביבה כתוצאה מפיתוח של ערים ואזורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully