וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים כבשו שטחים מדאעש באזור א-רקה: "המבצע לא יהיה קל"

7.11.2016 / 17:52

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המורכבים בעיקר מלוחמים כורדים, השתלטו על כמה עמדות מידי הארגון, אולם גורמים אמריקניים וכורדיים מבהירים כי המבצע יימשך זמן. "אין כוח קרקעי שיוכל לכבוש את העיר בעתיד הקרוב"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, קואליציית מורדים סורים הנתמכת בידי ארצות הברית ומורכבת בעיקר מכורדים, כבשה כמה כפרים עם תחילת המבצע לשחרור העיר א-רקה מידי דאעש – כך מסרו היום (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם וגורם כורדי. לפי הגורם, הכוחות זוכים לסיוע אווירי של הקואליציה האמריקנית, אולם הוא העריך כי שחרור בירת הארגון בסוריה "לא תהיה קלה".

מטרת מבצע "זעם הפרת" נועדה לכתר את א-רקה ולבסוף לכבוש אותה ולהפעיל לחץ נוסף על הארגון שמתמודד עם מתקפה גם על מוסול, מעוזו בעיראק השכנה. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי עד כה נכבשו כמה עמדות של דאעש, אך לא נרשמה "התקדמות ממשית". הגורם הכורדי אמר כי כמה כפרים נכבשו וכי הארגון הסוני הקיצוני שלח חמש מכוניות תופת במטרה לעכב את המבצע.

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מודיעים על תחילת המבצע לשחרור א-רקה, סוריה, מדאעש, 6 בנובמבר 2016. רויטרס
הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מודיעים על תחילת המבצע, אתמול/רויטרס

"קשה להגדיר מסגרת זמן למבצע בשלב זה, הקרב לא יהיה קל", אמר הגורם הכורדי. הוא הוסיף כי הקואליציה האמריקנית מספקת סיוע אווירי "מצוין". הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המורכבים בעיקר מלוחמי המיליציה הכורדית (YPG), הם בעלי הברית העיקריים של וושינגטון על הקרקע והם שחררו שטחים נרחבים בצפון סוריה מידי דעאעש.

הקואליציה הבינלאומית הודיעה היום כי המבצע החל. "בידוד א-רקה, כשיושלם, ישחרר אדמה בעלת ערך סביב א-רקה ויאפשר את שחרור העיר", אמר הגנרל האמריקני סטיבן טאונסנד. לדבריו, המבצע יקטע גם את הדרך למוסול. עם זאת, גורם אמריקני בוושינגטון מסר כי "אין כוח כרגע המסוגל לקחת את א-רקה בעתיד הקרוב". גורמים אמריקניים אחרים הבהירו כי בידוד א-רקה עלול להימשך חודשיים או יותר.

בעיה נוספת במבצע היא היותה של א-רקה עיר בעלת רוב ערבי, ולכן הודיעו הכוחות הסוריים הדמוקרטיים כי לאחר שחרור העיר, תוקם מועצה המורכבת מתושבי המקום. גם בטורקיה הזהירו מהשלכות המבצע והיום אמר סגן ראש הממשלה כי השתלטות של הכורדים על א-רקה לא תוביל ליציבות באזור. בוושינגטון הבטיחו כי המבצע יהיה מתואם עם אנקרה, ששלחה את צבא לצפון סוריה כדי לעצור את התפשטות הכורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully