וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דין למחבל בן ה-13 מפסגת זאב: חמישה דברים שצריך לדעת היום

7.11.2016 / 7:45

בבית המשפט בירושלים יוכרע דינו של הפלסטיני שמואשם בשני ניסיונות רצח. יממה אחרונה לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב. שנה מאז הלך לעולמו הנשיא לשעבר יצחק נבון ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

יממה לבחירות בארצות הברית

הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
מי יחליף את אובמה? טראמפ וקלינטון/רויטרס

אתם צריכים לדעת שמחר בלילה יצאו אזרחי ארצות הברית לקלפיות לבחור את הנשיא הבא שיחליף את ברק אובמה, הנשיא המכהן, בתפקידו. לבחירה עומדים שני המועמדים המובילים, הילרי קלינטון מהמפלגה הדמוקרטית ודונלד טראמפ מהמפלגה הרפובליקנית. יחד איתם מתמודדים גם ראש המפלגה הליברטריאנית גארי ג'ונסון וראשת מפלגת הירוקים ג'יל סטיין.

גזר דינו של המחבל בן ה-13

המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב בהארכת מעצרו, אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
טען שרק רצה להפחיד. המחבל בן ה-13 בבית המשפט/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יינתן בבית המשפט המחוזי שבירושלים גזר דינו של המחבל בן ה-13 שביצע פיגוע דקירה בפסגת זאב לפני כשנה. המחבל, פלסטיני בן 14 שבעת ביצוע הפיגוע היה בן 13, מואשם בשני ניסיונות רצח. בדיונים קודמים בעניינו הוא כפר באשמה וסנגוריו טענו כי "לא הייתה לו כוונה לרצוח, אלא רק להפחיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חמישה שגרירים חדשים

נשיא המדינה ראובן ריבלין עם המושל הכללי של קנדה דייויד ג'ונסטון. נובמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
בלגיה, לטביה, שוויץ, יוון ופילנד. ימנה את השגרירים החדשים. ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יקבל נשיא המדינה ראובן ריבלין את כתבי האמנה של חמישה שגרירים חדשים עם כניסתם לתפקיד כשגרירי מדינותיהם בישראל. הטקס הרשמי יתקיים בבית הנשיא שבירושלים. השגרירים החדשים הם: אוליבר בל מבלגיה, אליטה גאבל מלטביה, ג'ון דניאל רוץ' משוויץ, קונסטנטינוס ביקס מיוון ואנו סארלה מפינלנד.

שנה למותו של יצחק נבון

יצחק נבון בחידון התנ"ך למבוגרים, דצמבר 2010. עומר מירון
היחיד שחזר לחיים הפוליטיים לאחר פרישתו מהנשיאות. נבון/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנה הלך לעולמו הנשיא החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון, והוא בן 94 במותו. בתחילת דרכו הפוליטית, שימש נבון ראש לשכתם של ראשי הממשלה דוד בן גוריון ומשה שרת. בתום כהונתו כנשיא הוא שב לחיים הפוליטיים והיה לשר החינוך הראשון שקידם את חובת לימוד השפה הערבית בבתי הספר היהודים הממלכתיים. בכך, היה לנשיא היחיד ששב לחיים הפוליטיים לאחר פרישתו. במהלך הקריירה הפוליטית שלו שימש גם סגן ראש הממשלה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון וחבר כנסת. בשנת 1993 הלכה לעולמה רעייתו אופירה בגיל 57 עקב מחלת הסרטן. נבון הותיר אחריו את אשתו השנייה מירי שפיר ושני ילדיו, ארז ונעמה.

72 שנים להוצאתה להורג של חנה סנש

חנה סנש. אוסף התצלומים הלאומי
לוחמת ומשוררת. סנש/אוסף התצלומים הלאומי

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 72 שנים הוצאה להורג בהונגריה הצנחנית חנה סנש. סנש, לוחמת ומשוררת, התנדבה בהיותה בת 23 לצבא הבריטי לשם המאבק בגרמניה הנאצית. ב-15 במרץ 1944 צנחה סנש יחד עם צנחנים נוספים על אדמת קרואטיה, בסמוך לגבול עם הונגריה. כשחצתה את הגבול היא נתפסה על ידי חיילים הונגרים. היא הועמדה לדין באשמת ריגול ובגידה במולדת. ב-7 בנובמבר 1944 הוצאה להורג, עוד לפני שהסתיים משפטה. רק לאחר מותה התגלו שיריה, בהם "אשרי הגפרור" ו"הליכה לקיסריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully