וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעולות כיבוי והטסת כוחות: המשטרה קיבלה שישה מסוקים חדשים

6.11.2016 / 19:09

המסוקים הוצגו בפני משלחת גדולה של קציני משטרה ובכירים במשרד לביטחון פנים בטקס בדאלאס שבטקסס. בשנה הקרובה הם צפויים להחליף את הצי הישן של המשטרה. "שינוי משמעותי למערך האווירי"

צילום: דוברות משטרה, עריכה: אביב אירגז

היחידה האווירית של משטרת ישראל קיבלה בסוף השבוע חיזוק משמעותי בדמות שישה מסוקים חדשים. לפי הודעה שפרסמה המשטרה, המסוקים החדשים, שנרכשו כדי לסייע למאבק בטרור, בפשיעה ובבריונות בכביש, ייכנסו לשירות במהלך החודשים הקרובים.

למסוקים יכולות טכנולוגיות מתקדמות, והם מסוגלים להכיל מספר גדול יותר של מפקדים ולוחמים, וכן לסייע לכיבוי שריפות ולהכוונת כוחות בשטח. בסוף השבוע האחרון נערך טקס חניכה למסוקים בדאלאס שבטקסס, בהשתתפות ראש אג"מ במשטרה, ניצב אלון לבבי, טייס מסוק בעצמו. לבבי וסמנכ"ל בכיר לתכנון תקצוב ובקרה במשרד לביטחון הפנים דני קריבו, הובילו לטקס משלחת גדולה של קציני משטרה, בהם אנשי היחידה האווירית ודוברת המשטרה.

"טקס זה מסכם מאמץ מרוכז ורב-שנתי של המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, אלביט וחברת AirBus Helicopters. כמי ששירת לפני 25 שנה ביחידת המסוקים של משטרת ישראל זהו רגע מרגש עבורי ורגע היסטורי עבור משטרת ישראל", אמר ניצב לבבי. קריבו הוסיף כי "מדובר ביום משמעותי מאוד עבורנו, בייחוד לאחר שיכולות כיבוי האש האוויריות עברו לאחריות המשרד לביטחון פנים ומעתה ואילך באמצעות היחידה האווירית. אני בטוח שהשילוב בין אנשים מצוינים לציוד מצוין יבטיח תוצאות מצוינות".

טקס גלילת מסוקי חיל האוויר של המשטרה, דאלאס, טקסס, ארה"ב. נובמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
"רגע היסטורי". אחד המסוקים החדשים של משטרת ישראל/חטיבת דובר המשטרה

המסוקים החדשים מיועדים להחליף את צי המסוקים הישן, המשמש כיום את היחידה האווירית של משטרת ישראל. היקף הפרויקט נאמד בכמעט חצי מיליארד שקלים בפריסה ל-20 שנים, ומיועד הן לרכש עצמו והן לתחזוקה השוטפת של המסוקים שנרכשו. אספקתם של המסוקים למשטרת ישראל תתבצע בהדרגה במהלך החודשים הקרובים, תחילה עם אספקתם של ארבעה מסוקים חד-מנועיים מדגם H125, ובאמצע שנת 2017 עם אספקתם של שני מסוקים דו-מנועיים. בכך למעשה יוחלף כל צי המסוקים של המשטרה.

חברת "אלביט" היא זו שזכתה במכרז של המשרד לביטחון פנים לאספקת המסוקים למשטרה. "אלביט" בתורה בחרה במכרז ביצרנית AirBus Helicopters. המסוקים עוצבו ונבנו בהתאם למאפיינים שהתוותה היחידה האווירית של משטרת ישראל. אלה כללו הגדרות חדשות שלא היו למסוקים הישנים בשירות, בהן הטסת כוחות ולוחמים למשימות מיוחדות ולמרחקי טיסה ארוכים יותר, נשיאת מים לכיבוי שריפות ומערכות מחשוב וטכנולוגיות מתקדמות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
טקס גלילת מסוקי חיל האוויר של המשטרה, דאלאס, טקסס, ארה"ב. נובמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
"השילוב בין אנשים מצוינים לציוד מצוין יבטיח תוצאות מצוינות". המשלחת הישראלית לדאלאס/חטיבת דובר המשטרה

במהלך החודשים האחרונים נשלחו מספר טייסי היחידה האווירית המשטרתית לארה"ב כדי לעבור הכשרות, אימונים והסמכות הנדרשות לתפעול והטסת המסוקים החדשים. במשטרה מעריכים כי עד מועד סיום אספקת כלל המסוקים למשטרת ישראל יוסמכו כלל טייסי היחידה האווירית לקראת הפעלה מבצעית של המסוקים בישראל.

המפכ"ל: "קפיצת מדרגה של המערך האווירי"

"צירופם של המסוקים החדשים מקנה כמה יכולות אוויריות חדשות ומשמעויות הן בתפקוד המסוקים בפעילות שיטור שוטפת והן בשימושם למשימות כיבוי והצלה. מסוקים אלו יהוו שינוי משמעותי למערך האווירי הקיים וליכולות המשטרה, בראש ובראשונה בתחום הלחימה בפשיעה ובטרור וכן בתחום המאבק המתמשך בתאונות הדרכים. זאת, על ידי שכלול יכולות טכנולוגיות שונות ושדרוג יכולות מחשב המשימה המותקן במסוק. יכולות אלו יאפשרו את שיפור התקשורת ויכולת ההכוונה של הטייסים את השוטרים הפועלים בקרקע בכל זמן ומקום", אמרו היום (ראשון) במשטרה.

"ערך מוסף משמעותי של המסוקים החדשים הוא בתחום הכבאות וההצלה. המסוקים יאפשרו הרחבת היכולות הקיימות בכל הנוגע לכושר הנשיאה ויכולות התדלוק. יכולות אלו יאפשרו מתן מענה מיטבי בכל הנוגע להטסת כוחות חילוץ והצלה ועתודה לכיבוי שריפות".

טקס גלילת מסוקי חיל האוויר של המשטרה, דאלאס, טקסס, ארה"ב. נובמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
יסייעו בפעילות השוטפת ובפעולות כיבוי והצלה. אחד המסוקים/חטיבת דובר המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, הוסיף כי "היחידה האווירית של משטרת ישראל מצטיידת בימים אלו במערך מסוקים מהמתקדמים ביותר בעולם שעוצבו ונבנו במיוחד על מנת לתת מענה לצרכים הייחודיים של משטרת ישראל ואזרחי ישראל". לדבריו, "קפיצת המדרגה של המערך האווירי, בשילוב עם יכולות השיטור הימי ופריסת השוטרים בגבולות ובכל רחבי הארץ ישפרו את היכולות שלנו להגן על אזרחי ישראל ולמנוע פשיעה ופח"ע באוויר וביבשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully