וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המעצרים: המפלגה הפרו-כורדית מחרימה את הפרלמנט בטורקיה

6.11.2016 / 14:04

דובר המפלגה הודיע כי כי מחוקקים מטעמה לא ישתתפו יותר בדיונים בפרלמנט ובוועדות השונות, לאחר שבסוף השבוע נעצרו ראשיה וכמה מחוקקים. "נשקול גם פרישה מלאה מהפרלמנט"

צילום: רוייטרס

המפלגה הפרו-כורדית בטורקיה הודיעה היום (ראשון) על כך שהיא עוצרת את "פעילות החקיקה" שלה לאחר שמנהיגיה וכמה מחבריה נעצרו בסוף השבוע האחרון. ה-HDP היא המפלגה השנייה בגודלה באופוזיציה והיא הבהירה כי אמנם לא פורשת מהפרלמנט, אך חבריה לא ישתתפו יותר בדיונים בו או בפגישות הוועדות השונות. החרם מצד הכורדים יגביר את החשש בקרב מדינות המערב ממצב הדמוקרטיה בטורקיה, החברה בנאט"ו ושואפת להצטרף לאיחוד האירופי.

דובר המפלגה, אייהן בילן, מסר בהודעה שהקריא מחוץ למטה המפלגה בעיר דיארבקיר שבדרום-מזרח המדינה כי בכירה יתייעצו עם תומכי המפלגה וידונו באפשרות של פרישה מוחלטת מהפרלמנט. סלהאטין דמירטש ופייגן יוקסקדה, ראשי המפלגה, נעצרו ביום שישי והם חשודים בסיוע לטרור. עשרה מחוקקים נוספים נעצרו, אולם חלקם שוחררו מאז. ארצות הברית הביעה דאגה עמוקה ממעצרם של בכירי ההנהגה הכורדית, כשגרמניה ודנמרק זימנו דיפלומטים טורקים בכירים לשיחות הבהרה.

זירת פיצוץ מכונית תופת בדיארבקיר, טורקיה, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
גם דאעש קיבל אחריות. זירת הפיגוע בדיארבקיר, שישי/רויטרס

נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ אמר כי הפעולות הללו "מטילות ספק בבסיס היחסים בין האיחוד לטורקיה".
מפלגת השלטון והנשיא רג'פ טייפ ארדואן מאשימים את המפלגה בסיוע למחתרת הכורדית (PKK) שמוגדרת ארגון טרור על ידי טורקיה עצמה, ארצות הברית וכן האיחוד האירופי. מוקדם יותר השנה הסיר ארדואן את חסינותם של מחוקקים החשודים במעורבות בטרור, בצעד שנתפס כניסיון להשתיק את האופוזיציה הכורדית.

ביום שישי נהרגו 11 בני אדם ונפצעו עוד מאה בפיצוץ מכונית תופת בדיארבקיר. ראש הממשלה בניאלי יידלרים האשים את ה-PKK במתקפה, אולם שעות לאחר מכן קיבל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אחריות לכך. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה הארגון הקיצוני מקבל אחריות על פיגוע בשטחה של טורקיה. היום הודיע ארגון "נצי החופש של כורדיסטן", פלג שהתפצל מה-PKK, כי הוא זה שהוציא לפועל את המתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully