וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הכנסת פועל לביטול המכרז בתפקידים בכירים: "חלוקת ג'ובים"

6.11.2016 / 14:16

אלברט סחרוביץ פנה לוועדת הכספים של הכנסת בבקשה לפטור ממכרז את המינוי של שמונה משרות בכנסת ולאיישן באמצעות ועדת איתור. ח"כ רוזנטל: "יו"ר הכנסת והמנכ"ל לא רוצים מועמדים מקצועיים יותר - אלא מקורבים יותר"

אלברט סחרוביץ' מנכ"ל הכנסת בכניסה לחתונת יולי אדלשטיין בחוות רונית. ראובן קסטרו
סחרוביץ/ראובן קסטרו

ועדת הכספים של הכנסת תדון מחר (שני) בפנייתו של מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ, לפטור ממכרז את המינוי של שמונה משרות בכירות בכנסת, ולאייש אותן באמצעות ועדת איתור. איוש משרות בכנסת נעשה באמצעות מכרז, למעט ארבעת בעלי התפקידים הבכירים ביותר בכנסת הכפופים ישירות ליושב ראש הכנסת: מנכ"ל, מזכיר, היועץ המשפטי לכנסת וקצין הכנסת. הארבעה, מוסדרים בחקיקה. בין התפקידים שמבקש סחרוביץ' להוסיף להם, הם מנכ"ל מוזיאון הכנסת, דובר הכנסת וחשב הכנסת. ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) האשים את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואת סחרוביץ כי הם "מבקשים לחלק ג'ובים בכנסת למקורבים".

סחרוביץ פנה עם הבקשה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וטען כי קיים צורך "להבטיח את בחירת האנשים הראויים והמתאימים למשרות המרכיבות את השדרה הניהולית המרכזית של הכנסת". הוא הסביר: "משרות אלה מאופיינות בכפיפות ישירה למנכ"ל הכנסת, בחברות או בהשתתפות פורום הנהלת הכנסת, באחראיות על תחומים מרכזיים בעבודת הכנסת או תשתיות חיוניות בכנסת, בניהול תקציבים משמעותיים ובניהול מספר רב של עובדים".

עוד הוא הוסיף: "המצב היום, שבו בעלי תפקידים אלה נבחרים באמצעות מכרז פנימי, שרק אם הוא לא צלח ניתן לקיים לגביו הליך פומבי, אינו מאפשר למצות את הפוטנציאל הקיים לגבי תפקידים אלה, וזאת לנוכח ההיקף המצומצם יחסית של בעלי תפקידים בכנסת הרלוונטיים להתמודדות על משרות בכירות אלה. לעומת זאת, בחירה באמצעות ועדת איתור לא מונעת התמודדות של עובדי הכנסת הרלוונטיים, אך גם מאפשרת למועמדים מתאימים מהסקטור הציבורי והפרטי להתמודד על משרות אלה".

ח"כ מיקי רוזנטל, וועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
רוזנטל/נועם מושקוביץ

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שמכהן כחבר ועדת הכספים, טען כי "פנייתו של מנכ"ל הכנסת, שהוא כזכור מינוי אישי של יו"ר הכנסת, שקופה וברורה. הפטור ממכרז נועד לאפשר לאדלשטיין לחלק עוד כמה ג'ובים ללא כללים נוקשים וללא פיקוח של נציבות שירות המדינה".

ח"כ רוזנטל הסביר כי החשש העיקרי מהמהלך, הוא שמינוי חברי ועדת האיתור יבוצע על ידי מנכ"ל הכנסת שפועל מטעמו של אדלשטיין. "התירוצים שמביא המנכ"ל במכתבו לשינוי המדיניות מופרכים. ועדת איתור לא תביא לבחירת מועמדים מקצועיים יותר, היא תביא לבחירת מועמדים מקורבים יותר", אמר. "חברי הליכוד מתקשים להבין את מהותו של המנהל התקין. הגיע הזמן שיבינו שהכנסת אינה מרכז הליכוד והשלטון לא נתן בידם את הרשות להשחית את המגזר הציבורי בעבור עוד ארגז או שניים בפריימריז. לא אתן לבקשה המושחתת הזו לעבור בוועדת הכספים".

דובר הכנסת מסר בתגובה כי מדובר במהלך מקצועי וענייני לחלוטין. "ועדות איתור הן כלי עבודה הנהוג מזה שנים בשרות הציבורי והוכיח עצמו כמקצר ומייעל תהליכי מיון", אמר. "מטרת וועדת האיתור העיקרית היא לוודא את בחירת המועמדים המתאימים והראויים ביותר לתפקידים בשדרת הניהול הבכירה בכנסת, ובאופן שאינו מונע מעובדי הכנסת הרואים עצמם מתאימים, להתמודד לתפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully