וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"200 קילו נשק תמורת 1,200 דולר": אישום נגד הדייג המבריח של חמאס

6.11.2016 / 11:26

לפי כתב האישום, הדייג נתבקש על ידי פעילי עז א-דין אל-קסאם לבצע הברחת סיגריות, וכשהגיעו לאזור סיני גילה כי מדובר בכלי נשק והעלה את התעריף. בדרכם חזרה, צבא מצרים סיכל את ההברחה והם נתפסו

סירות דייג בנמל עזה. אפריל 2016. רויטרס
סירות דייגים בנמל עזה, אפריל/רויטרס

פרקליטות מחוז הדרום הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד דייג בן 23 מרצועת עזה, בגין ניסיון להבריח נשק במשקל 200 קילו לחמאס בתמורה ל-1,200 דולר ובאמצעות סירה שקיבל מהארגון. בסמוך למצרים, נתפס על ידי הצבא המצרי יחד עם חבריו להברחה. כמו כן, לפי כתב האישום, הבריח לרצועה חליפות צלילה, אלקטרודות ריתוך וסיגריות. כתב האישום מייחס לו בין היתר עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לביצוע פשע ומתן שרות או העמדת אמצעים לארגון טרור. התיק נחקר על ידי שב"כ ומשטרת ישראל.

לפי כתב האישום, בשנת 2013 שני פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, פנו לנאשם וביקשו ממנו שיבריח עבורם 50 חליפות צלילה, 50 סנפירים, 20 משקפות ושישה בלוני חמצן ממצרים. הנאשם הסכים, וביקש תמורת ההברחה אלף דולר, וקיבל סירה של 40 כוחות סוס. הוא העביר את הציוד בשתי הזדמנויות בגלל המשקל הרב שלו, ולאחר מכן קיבל 700 דולר.

אלקטרודות הפכו לסיגריות - וסיגריות לנשק

באותה השנה נתבקש הנאשם להבריח אלקטרודות ריתוך לחמאס תמורת 300 דולר. כשכבר היה בקרבת מצרים, פגש יחד עם שני הפעילים שביקשו ממנו לבצע את ההברחה משתפי פעולה ואמרו כי התכנית השתנתה וכעת עליהם להעביר לרצועה 23 קרטוני סיגריות ושישה קרטוני טבק במקום האלקטרודות. בתמורה לפעילות, קיבל הנאשם 400 דולר.

בשנה שעברה, פנה פעיל נוסף של הארגון לנאשם וביקש ממנו להבריח סיגריות מסיני לרצועת עזה תמורת 700 דולר. באותו הערב פגש הנאשם את הפעיל בסירה בכלת שני מנועים, וכששאל מדוע צריך סירה כזו להברחת סיגריות, הסביר לו הפעיל כי הם מבריחים 200 קילוגרם נשקים. הנאשם הסכים לעשות זאת בתמורה ל-1,200 דולר. ואולם, זמן קצר לאחר מכן – נתפסו השניים על ידי צבא מצרים שירה לעברם, פגע בפעיל וסיכל את תכניתו להבריח את הנשקים.

בהגשת כתב האישום נכתב: "הנאשם במעשיו אלו, קשר קשר לפשע, ניסה לתת שירות לארגון טרור או להעמיד לרשותו אמצעים, ויש במתן השירות כדי לסייע לפעילות ארגון הטרור או לקדמה וכן ניסה להוביל נשק, מבלי שהיה בידו היתר כדין לעשות כן, כאשר במעשיו אלו היה כדי לפגוע בביטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully